Tuesday, July 10, 2012

Re: RG2011... MAS kena isi Petron...

 

Nanti timbul pula cerita pasal soal boikot jer Petron. Apa pun jika benar bagai dikata..hmm, eloklah Dr M berundur terus menjadi Penasihat Petronas. Rasanya ada yang lebih layak memegang jawatan tersebut sejak dulu lagi. Beliau ialah Tengku Razaleigh! 

'Perkasa' pasti boleh nasihatkan orang Melayu supaya menjaga kepentingan bangsa sendiri agar jangan sampai menggadaikan maruah sebab bersubahat membeli produk keluaran syarikat yang bermodalkan hasil jualan arak.

Ironinya sebahagian rakyat 1Malaysia masih menuntut hak royalti petroleum sedang Dr M ini pula sengaja mengundang kontroversi.

"Sultan Kelantan, DYMM Sultan Muhammad ke-V berkenan mencemar duli menandatangani plak Tuntutan Royalti Petroleum."
(Baca terus artikel di pautan http://royaltikelantan.com/)

PS. Tabik kepada Ku Li andai sudi menurut jejak DYMM Sultan Kelantan!



From: wakkam <naim_222@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 9, 2012 7:34 PM
Subject: Re: RG2011... MAS kena isi Petron...

 


zaman skang nih biasa le....

kalo boleh tisu tandas....ubat deodorent....sabun pencuci....pencungkil gigi....dan segala mak nenek nak bagi kat anak beranak kroni suku sakat piut miut....

ambek le selagi boleh ambek....esok lusa belom tontu lai




From: yusof muhamad <white4clean@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 9, 2012 5:32 PM
Subject: RG2011... MAS kena isi Petron...

 
 
Dr. M jadi penasihat Petronas....suruh MAS beli minyak Petron....
Apa dah jadi.....Dia masih menguasai Najib nampaknya....
Wah...makan angin free ke UK dia....
 
Agak-agak you all nak isi lagi ke dgn minyak Petron ni?
Mungkin dia tahu...rakyat akan membuat pilihan terakhir ke Petron sekiranya stesen Petronas & lain2 dah tak ada.... 
 
 
.........................................................................................xxxxx
 
Komplot Mahathir, Esso dan San Miguel
Posted on Sunday, July 08 @ 15:43:15 PDT
Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

Artikel
Oleh: MSK

Oleh kerana lama menunggu giliran untuk berjumpa doktor, aku beli akhbar The Star semalam. Selalunya, bab bisnis memang aku tak tengok, tapi oleh kerana tak ada apa yang nak dibaca, usahkan bisnis…iklan pun habih aku baca.

Ada satu artikel yang menarik perhatian aku. MAS, Petron ink deal for A380 fuel supply.


 
Aku ingatkan Petronas, rupa-rupanya Petron saja. Pasai apa MAS beli minyak dari Petron dan bukan dari Petronas?
Ayat terakhir dalam artikel tersebut membuatkannya jadi lebih menarik. "On June 5, MAS also enjoyed fuel supply from Petron when it hosted staff and guests on its A380 route proving flight-cum-joyride, which included VIP guest Tun Dr Mahathir Mohamad."
Mahathir menjadi Penasihat Petronas, tapi dalam hal ini, MAS membeli minyak dari Petron dan Mahathir menjadi tetamu khas dalam pelancaran pesawat A380 yang menggunakan minyak dari Petron.
Petron ini milik siapa? Rupa-rupanya, Petron adalah anak syarikat milik San Miguel. Anak Mahathir, Mirzan merupakan Pengarah San Miguel.
Mengapa MAS tidak membeli minyak dari Petronas sebaliknya membeli minyak dari Petron? So, sekarang kita nampak bahwa Mahathir masih lagi mempunyai kuasa keatas Najib. Najib mengarahkan MAS membeli minyak dari Petron untuk memastikan Mahathir mempunyai duit yang cukup untuk memastikan anaknya Mukhriz menghadapi pilihanraya akan datang.
Macam mana lagi nak salurkan duit kepada Mahathir?
Bukan setakat MAS saja yang terpaksa membeli minyak dari Petron, malah Petron juga telah mengambil alih syarikat Esso Malaysia Berhad. Tak lama lagi, semua stesyen-stesyen minyak Esso akan bertukar menjad Petron. (Boleh baca kat sini)
So, setiap hari kita dengar Mahathir dan Umno bercakap tentang Islam, tentang Melayu..tapi dalam masa yang sama, Mahathir menggunakan duit arak dari San Miguel untuk membeli Esso Malaysia.
Hello Umno!! tak ada ke syarikat-syarikat Malaysia yang boleh beli Esso Malaysia? Mengapa boleh lepas ke syarikat arak terbesar di Filipina? Mana orang Umno yang menyalak mempertahankan hak Melayu, kalau peluang perniagaan yang cukup lumayan ini pun diberikan kepada syarikat arak? Malu la.
Aku bukan pakar ekonomi atau bisnis. Jadi aku mintak la kepada ahli-ahli ekonomi tolong tengok-tengok kan isu ni.Sebagai tambahan, boleh baca disini. EXXONMOBIL Scandal Starring Mirzan Mahathir




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment