Friday, July 6, 2012

Re: RG2011... Maxis Modem

 

mmg xboleh pki smcd celcom dlm modem maxis..xdikaji pulak kenapa..tp penah cuba jgak mmg xleh..kesimpulannya mxis kena pki mxis punya lah..mgkin diorg ade la setting dlm modem tu spya hnya mxis shj bole dpkai..klu sape2 pndai godam2 xtau la


From: Tok Busu <azidusop@yahoo.com>
To: Belalang <Belalang@yahoogroups.com>; Idaman <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; Kelakar <Kelakar@yahoogroups.com>; KenalanAbadi <KENALAN-ABADI@yahoogroups.com>; Mahligai <mahligai@yahoogroups.com>; MangkukHayun <MANGKUKHAYUN@yahoogroups.com>; PakBelang <pakbelang@yahoogroups.com>; ReSpeKs2008 <respeks_group@yahoogroups.com>; SahabatInteraktif (SIM) <sahabatinteraktif@yahoogroups.com>; Taman2Syurga <Taman2Syurga@yahoogroups.com>; Teman Hidup <TemanHidup@yahoogroups.com>
Sent: Monday, July 2, 2012 10:10 AM
Subject: RG2011... Maxis Modem

 
Saya ingin bertanya dan mohon pertolongan dari sahabat group yang mahir IT. Ini adalah berkenaan Modem Broadband Maxis dan rasanya ada sahabat yang bekerja dengan Maxis. Sebelum ini saya menggunakan internet line Maxis. Oleh kerana coverage di kawasan perumahan saya tak berapa memuaskan hati maka saya ingin mencuba internet line Celcom pula. Saya telah membeli data SimCard Celcom tetapi bila dimasukkan ke dalam Modem Broadband Maxis, ianya tidak boleh berfungsi. Setahu saya Modem Broadband tiada masalah kiranya menggunakan perlbagai data SimCard. Tetapi Modem ini tidak boleh berfungsi dan meminta unlock code pula. Message yang keluar adalah "Unlock the data card. Please enter unlock code." Bagaimana cara untuk saya selesaikan masalah ini kerana saya telah merujuk kepada pihak Celcom tetapi mereka juga tidak dapat membantu kerana masalahnya adalah Modem Maxis.

Mungkin sahabat ada solusi bagi menyelesaikan pemasalahan ini. Kerjasama sahabat amat saya hargai & jasamu dikenang jua.

Terimakasih...


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment