Thursday, July 5, 2012

Re: RG2011... Rektor Kuin didesak letak jawatan

 

Bila org kita ni nak maju? Sampai suruh berhenti kerja? Kan bagus resign sendiri? Bagi org muda la peluang! Kerja sampai nak mampos tak bagi peluang org lain. Ni semua pikir pasal diri sendiri la. Org lain dia peduli apa? Contoh dari BN la ni yg perintah lama sgt sampai dah jadi darah daging dah

Sent from my iPhone

On Jul 4, 2012, at 9:58 PM, shreddervirtuoso <shreddervirtuoso@gmail.com> wrote:

 



ALOR SETAR – Kemelut pengurusan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) di sini sejak beberapa bulan lalu memasuki episod baharu apabila kira-kira 200 kakitangannya mengadakan demonstrasi di kampus itu semalam bagi mendesak Rektor, Prof. Datuk Dr. Jamil Osman meletak jawatan.


Demonstrasi itu yang dinamakan 'Himpunan Aman Bersih Kuin 2.0' disertai kakitangan pelbagai peringkat serta dianjurkan selepas mereka hilang kepercayaan terhadap pentadbiran Jamil yang didakwa mengabaikan kebajikan pekerja dan pelajar.



Jika Jamil enggan meletak jawatan, mereka menuntut Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mengambil tindakan memecat beliau.


Ada di antara peserta demonstrasi itu memakai baju putih sebagai tanda protes di hadapan pejabat rektor mulai pukul 1.30 petang.



Namun Jamil tiada di pejabat pada waktu itu kerana bercuti.


Demonstrasi itu turut disaksikan ratusan pelajar yang berada di sekitar kawasan kampus tersebut.


Kuin yang ditubuhkan pada tahun 1994 pada ketika ini mempunyai lebih 300 kakitangan dan kira-kira 5,000 pelajar.


--
More story log on to
http://www.bazookapenaka.com





__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment