Thursday, July 5, 2012

Re: RG2011... TG NIK AZIZ SOKONG CADANGAN NEGERI JOHOR LAKSANA HUDUD - ALHAMDULILLAH.

 

kalau bermuka-muka , maknaya munafik,
kalau munafik, neraka lah tamoat dia, bersama abdullah bin ubai,
----- Original Message -----
From: xstream
Sent: Wednesday, July 04, 2012 7:23 PM
Subject: Re: RG2011... TG NIK AZIZ SOKONG CADANGAN NEGERI JOHOR LAKSANA HUDUD - ALHAMDULILLAH.

 

Jadi janganlah anggap TGNA sebagai sumber rujukan oleh org2 PAS yang serupa kera..maklumlah TGNA dianggap khawarij kerana dituduh buat negara kebajikan dan buang hudud.. sifat bermuka2 AMRI kadang2 tidak sukar dibaca ..tetapi saya setuju dengan pendirian Amri kini..syabas..

2012/7/3 amri el wahab <amriwahab@gmail.com>
 

(Sumber: Free Malaysia Today)
Cadangan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) BN Kemelah, Datuk Ayub Rahmat agar Kerajaan Negeri Johor melaksanakan hukum Hudud disambut baik Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

 

Dalam kenyataan beliau pada hari ini, isu perlaksanaan Hukum tersebut wajar dilakukan demi kepentingan Umat Islam sejagat.

 

"Saya bersyukur sangat-sangat atas kesedaran ini. Tidak perlu cabar mencabar, saya menyokong sepenuh hati. Kelantan atau Johor dahulu tidak penting. Kelantan telah menghadapi halangan untuk laksanakan hudud, jika Johor mendahului Kelantan, silakanlah," katanya.

 

ADUN Kemelah, Datuk Ayub Rahmat pada Mesyuarat Pertama Penggal Persidangan Kelima Dewan Negeri Johor ke-12 Khamis lalu menggesa agar Johor dipilih Negeri pertama yang melaksanakan Hukum Hudud di Negara ini.


MCA PULA BANTAH:

Bagaimanapun, Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek membantah cadangan itu dengan menyifatkan cadangan itu sebagai 'hilang akal'.

Chua dalam laman sosial twitter semalam berkata MCA pasti akan menentang usaha tersebut.

 


===================================


Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.




--
Xstream-BOP

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment