Tuesday, July 10, 2012

RG2011... Maafkanlah, Walau Sebesar Mana Salahnya

 

Mudahkan memaafkan seseorang?
Susah. Anda susah nak memaafkan seseorang kerana Anda di dorong oleh ego. Ego di pula di api-apikan oleh nafsu. Nafsu pula di api-apikan oleh bisikan syaitan. Syaitan ni musuh khalifah Allah yang paling nyata.
 
Jika Anda mendahulukan Tuhan dalam apa jua yang Anda lakukan, pasti Anda berani memaafkan, walau sebesar manapun kesalahan seseorang pada Anda. Tak ada guna menyimpan dendam pada sesuatu yang sudah berlaku di masa lalu.
 
Dendam dan sakit hati menghalang Anda dari maju. Sekuat manapun usaha Anda, jika masih ada dua perasaan ni (dendam dan sakit hati) kemajuan yang Anda capai tak akan berkembang.
 
Dendam menyemarakkan ego kita, sebab Anda tak akan puas hati selagi orang tu tak lutut meminta maaf pada Anda atau selagi orang tu tak susah hidupnya.
 
Apabila Anda berbuat kesusahan pada seseorang, maka akibatnya Anda akan dibalas kesusahan, bahkan mungkin kesusahan lebih berat hingga Anda merasa sungguh menyesal.
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment