Thursday, July 19, 2012

RG2011... Menjadi hamba yang tabah

 

Kesedihan dan keresahan yang kita lalui sepanjang hari hanyalah membuatkan kita menjadi manusia yang lebih kuat lagi.Percayakah anda bahawa mereka yang telah berkali-kali ditimpa kesusahan didalam hidupnya,mereka itulah sebenarnya manusia yang benar-benar berjaya.

Sehari-harian melayan berencam-rencam karenah anak-anak kecil benar-benar mengajar saya akan erti sebuah kehidupan.Ya, andai anda merasakan hidup anda sering ditimpa dengan berbagai-bagai dugaan, percayalah bahawa ramai lagi orang di luar sana yang turut berhadapan dengan ujian.Hanya bentuk dan cara ianya diturunkan sahaja yang berbeza.

Saya melihat betapa anak-anak seawal usia setahun sudah disahkan menghidap penyakit buah pinggang,ada yang sejak dilahirkan pun sudah mengalami berbagai-bagai penyakit.Pernahkah kita cuba untuk meletakkan diri kita seperti di tempat mereka? Apa perasaan mereka?

Ya, mereka mungkin terlalu mentah untuk menjawab persoalan dunia.Mereka sudah tentu belum cukup untuk mengenal untuk apa mereka dilahirkan. Namun pernahkah anda membayangkan bagaimana untuk mereka menjalani hari-hari mendatang mereka?bagaimana pula mereka bakal mengalami masa-masa hadapan mereka?

Anda semua yang masih diberi ruang, masa dan kesempatan nikmat pelbagai di atas muka bumi ini, maka brsyukurlah kita.

Pasangkan niat selalu bahawa hidup ini adalah medan ujian buat kita.Dunia bukan tempat untuk semata-mata mencari kesenangan mahupun mengejar kemewahan.

Sesekali kita diuji dengan musibah,anggaplah ianya sebagai peluang untuk kita menguji sejauhmana kuatnya kita untuk menjadi hamba yang benar-benar tabah.

Percayalah,hamba yang sering cekal bersama musibah dan kesusahn,mereka itulah sebaik-baik hamba yang disayanginya. 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment