Saturday, July 7, 2012

RG2011... Respons RG: Masih blacklist walau dh bayar semua hutang dgn bank

 

Saya ada pengalaman nie.. Saya memang dah bayar semua hutang yang tertunggak tuh tapi dengan Ctos masih ada lagik nama saya.. Mereka bagitau yang saya perlu ambik masa lebih 6 bulan hingga setahun untuk clear nama
So, saya ambik alternative lain di mana saya memang bayar semua hutang bank tuh tapi saya buat pinjaman... Dengan bank yang memang bagi pinjaman tanpa refer kat Ctos.
Alhamdulillah, saya dah selesai pun proses pinjaman saya dan segalanya berjalan dengan lancer seperti yang diaturkan
Apa yang penting kita kena clearkan dulu hutang dengan bank supaya bank percaya yang kita mampu bayar payment monthly nanti.. Harap penerangan saya nie member manfaat
TQ
 
From: Stainz07 stainz07@yahoo.com
Klau tak silap lps 6 bln lps byr baru nama clear.then br leh apply loan lain.
Salam. Untuk pengetahuan tuan, sekiranya nama dah di blacklist dan tercatat dalam CTOS, ini bermakna rekod tuan akan kekal di situ sampai mati. Rekod blacklist CTOS tak dapat dikeluarkan walaupun tuan telah berjaya melangsaikan tunggakan hutang. Sekiranya tuan ingin memohon pinjaman baru, tuan perlu dapatkan pengesahan maklumat yang pembayaran tertunggak dahulu telah pun diselesaikan oleh pembiaya dahulu atau pun daripada pihak Jabatan Insolvensi. Seterusnya tuan hanya mampu bertawakal dan berdoa agar pihak pembiaya yang baru dapat meluluskan pinjaman tuan. Sekian.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment