Wednesday, August 8, 2012

RG2011... Persiapan raya : Perabis duit atau buat duit?

 



 
Hari ini sudah masuk hari ke-20 puasa. Bagaimana dengan puasa anda? Ibadah pula macammana? Ada peningkatan? Atau sama saja macam hari-hari biasa?
Amat rugilah kalau kita tak mengambil peluang melipat gandakan ibadah kita dalam bulan Ramadhan ini. Sebab Allah dah janji, pahala bagi setiap amalan kita dalam bulan Ramadhan akan digandakan sehingga berlipat kali ganda. Kalau kita nilaikan pahala tu macam duit, kalau hari-hari biasa kita dapat RM10 setiap 1 amalan, tapi dalam bulan Ramadhan, ianya boleh menjadi RM100 setiap amalan. Bukankah untung besar tu? Tidakkan rugi kalau kita tak rebut peluang ni??
OK, itu satu perkara. Lagi satu perkara ialah mengenai persiapan untuk hari raya. Saya tahu, walaupun kita berpuasa belum sampai 10 hari lagi, tapi ramai diantara kita dah pun bersiap-siap untuk berhari raya. Malah ada kawan-kawan saya yang sudah menempah baju raya, sebulan sebelum berpuasa. Dan ada juga yang mula mempromosikan kuih raya sebelum puasa lagi.
Dalam entri kali ini, saya ingin membawa para pembaca semua untuk berfikir tentang persiapan raya dan perancangan keewangan sempena hari raya yang bakal menjelma kira-kira 3 minggu lagi.
Sebut hari raya, mahu tak mahu, kita memang nak kena pakai banyak duit. Budget bila tiba hari raya, memang akan bertambah berbanding hari-hari biasa. Yer la, nak kena beli baju raya la, kuih raya la, langsir baru untuk rumah dan sebagainya. Duit raya untuk anak-anak sedara pun kena sediakan. Bagi yang merantau, kena fikir pasal perbelanjaan balik kampung pula. Duit minyak la, duit tol la dan macam-macam lagi lah. Pendek kata, semua tu memerlukan duit belanja. Pokoknya, adakah anda dah bersedia dengan semua ini? Dah bersedia dari sudut kewangan?
Saya pasti ini juga akan menjadi masalah yang membelenggu pemikiran anda semua. Kalau anda perasan, orang yang buat duit di hari raya adalah orang-orang yang bijak mengambil kesempatan. Maksud saya, dari segi positif lah. Kebanyakan mereka yang berniaga di bulan Ramadhan ni, akan dapat banyak keuntungan.
Tapi macam mana nak jalankan perniagaan dan nak buat duit masa bulan Ramadhan ni sedangkan bazar Ramadhan pun dah tak sempat nak tempah?
Jangan risau kerana Ammar Zahar ada menerangkan bukan 1, tapi 10 Cara Buat Duit Raya dalam report beliau. Untuk maklumat lanjut, boleh pergi ke sini: "10 Cara Buat Duit Raya"
http://buatduitraya.com/images/ecover/bin4.jpg
Dalam report tersebut ada banyak informasi yang boleh membantu anda yang ingin mencari pendapatan sampingan dan mengambil kesempatan dari musim perayaan aidilfitri ni untuk beraya dengan poket penuh dengan duit.
Jadi, kalau anda nak buat duit masa raya ni, dapatkan report daripada Ammar Zahar tentang 10 Cara Buat Duit Raya tersebut.
Dalam report dengan 45 mukasurat ini, banyak info langkah demi langkah yang telah ditunjukkan oleh Ammar tentang cara nak buat duit raya. Langkah-langkah tersebut mudah diikuti dan langsung tak perlu ada kemahiran pun.
Ada orang buat duit online. Yang itu memerlukan pengetahuan asas tentang komputer sedikit sebanyak. Tapi kali ni, Ammar Zahar tunjukkan 10 cara buat duit raya yang tak ada kaitan dengan online. Maksudnya, semua orang pun boleh lakukannya.
Ammar bukan saja mengupas teknik tersebut secara langkah demi langkah, malah Ammar tunjukkan bagaimana nak caranya dan resource yang banyak diberikan.
Saya pasti, selepas membaca report ni, anda boleh terus pilih dari 10 cara tersebut yang mana stau nak dibuat dan terus kumpul duit raya anda. Dan yang pastinya, harga report ini sangat sangatlah murah tak seperti harga kebanyakan ebook diluar sana.
Saya beri 5 bintang dan 9/10 markah untuk report ini. Murah, praktikal, dan memang mantap isinya.
Itu saja untuk artikel kali ini..:)
Semoga anda semua menjadi orang yang buat duit di hari raya dan bukan perabis duit masa raya ni ya! :)
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment