Wednesday, September 12, 2012

Re: RG2011... KITA MENGAKU PEJUANG MUKMIN?

 

Benar tuan....'pejuang mukmin ' yang tak pernah ade fikir Rasulullah s.a.w, bagaimana nak selamat kan umat daripada neraka dan bawa umat masuk syurga. Siapa yang tak sependapat dianggap musuh yang perlu dimusnah dengan apa cara pon. Rasulullah s.a.w tidak pernah membawa manusia kepada manusia atau ghairullah tapi kepada Rabb segala makhluk ciptaanNya......Bangun malam bukan hendak bermunajat dengan tangisan untuk mengharap pengampunan tetapi mengatur muslihat untuk merebut benda yang fana.........jauh...jauh sangat daripada fikir Rasulullah s.a.w serta para sahabat r.a.anhum



From: amri el wahab <amriwahab@gmail.com>
To: Al Falaah Group <al-falaah@yahoogroups.com>; Hidayah Net <hidayahnet@yahoogroups.com>; Ingatan Group <ingatan@yahoogroups.com>; PenawarKu <Penawarku@yahoogroups.com>; Perisik Rakyat <PerisikRakyat@yahoogroups.com>; RG09 group <respeks_group@yahoogroups.com>; SahabatTazkirah <SahabatTazkirah@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, 12 September 2012, 10:52
Subject: RG2011... KITA MENGAKU PEJUANG MUKMIN?

 
Kita mengaku berjuang ikut sunnah Nabi SAW.

Selama berjuang sudah berapa ramai manusia kita ISLAM kan? 


Selama berjuang sudah berapa ramai umat Islam kita SESATkan dan kita KAFIR kan? 

Selama berjuang berapa kali kita pernah mendoa kan keselamatan dan kesejahteraan untuk seluruh umat Islam? 

Kepada umat yang sesat pernah kah kita doakan agar mereka kembali kepangkal jalan. Dan apabila mereka tidak kembali kepangkal jalan adakah kita rasa kesal dan merasakan satu kegagalan bagi diri kita sebagai pejuang di sisi Allah dan Rasul?

Pernahkah kita mendoakan untuk pemimpin atau pemerintah yang kita kata zalim agar di beri hidayah dan taufiq agar jadi baik? Dan kepada pemimpin yang baik agar jadi bertambah baik? 

ATAU tidak kira samada pemerintah itu baik atau zalim kita tetap mahu menjatuhkannya kerana kita BERJUANG UNTUK MEREBUT KUASA?


===================================
Salaam & Regards
Amri el Wahab
=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.



__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment