Sunday, September 9, 2012

RG2011... Fw: FITNAH GENG SYAITAN KANTOI..

 

 

Polis bersetuju dengan lagak ganas samseng yang menyerang bas Anwar

alhusseyn51.blogspot
 
Seorang pengawal keselamatan Anwar terpaksa mengeluarkan pistolnya ketika bas Anwar ditahan oleh sekumpulan samseng upahan Umno di pertengahan jalan.

Tindakan nekad tersebut berlaku memandangkan serangan ganas oleh samseng upahan Umno kebelakangan ini semakin menjadi-jadi.

Ini adalah kali kedua bas tersebut diserang.Tetapi kali kedua ini bas tersebut diserang secara terang-terang dengan lagak seolah-olah negara sudah tidak ada undang-undang.

Detik cemas takala bas itu ditahan dalam perjalanan oleh sekumpulan samseng seperti ini tidak sepatutnya berlaku dalam kerajaan yang bertamadun seperti Malaysia ini. Apakah budaya samseng sebegini mahu diserapkan sebagai budaya kita yang baru sahaja menyambut hari ulangtahun ke 55 tahun kemerdekaannya?

Amat pilu sekali, kerana ketika kejadian itu, dilaporkan telah sedia ada beberapa polis berpakian awam bersama di situ. Apakah tugas mereka hanya lihat dan menunggu hingga saat-saat cemas baru mahu bertindak?

Kenapa polis berpakaian awam ini hanya muncul dan bertindak untuk menangkap Pengawal Anwar yang terpaksa mengeluarkan senjata pistolnya ketika keadaan begitu gawat?

Sepatutnya polis bertindak lebih awal lagi daripada itu. Mengapa polis boleh membiarkan samseng-samseng itu bertindak ganas menahan bas Anwar?

Seperti kata Ketua Polis Negeri, Datuk Chuah Ghee Lye, terlalu awal untuk menentukan sama ada lelaki itu sebenarnya telah menghalakan senjata kepada orang awam, atau dia hanya mempamerkannya sebagai perbuatan bagi melindungi seseorang. Dia mungkin hanya mengeluarkan senjata itu dan secara tidak sengaja menunjukkan ke arah rakyat berkumpul di sana.Lihat di sini

Walau apa pun yang pastinya, keadaan ini tidak akan berlaku sekiranya polis tidak membiarkan samseng-samseng tersebut bertindak ganas dan liar dengan menyerang dan menahan bas tersebut di tengah perjalanannya.

Sehingga kini, Polis tidak ada menahan seorang pun dari samseng-samseng atas kelakuan ganas tersebut selain menahan Pengawal Anwar untuk disoal siasat. Apakah keterlaluan kalau saya katakan bahawa polis bersetuju dengan lagak ganas samseng yang menyerang bas Anwar itu?

Update terbaru : Pengawal peribadi kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dikenali sebagai Jim, tidak mengacukan pistol kepada samseng Umno walaupun berdepan provokasi mereka. Baca di sini
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment