Monday, September 10, 2012

RG2011... Masa ron 97 turun hari tu kemain kaw masuk tv, paper, media bagai dok puji najib dan bien. Seboleh2nya nak setiap lapisan masyarakat yang hidup kat malaysia neh tahu berita mengenainya. Tapi time naik, ada canang kat media? Kata utamakan rakyat.. ham

 



ader ke org pakei ron97?...





dulu juta²....felda,kwsp,tbg haji,pkfz,perwaja,bakun,petronas billion²

pasai apa jadi lagu tuh?....dah memang keje kami....ekekkekee






Dipetik dari 

http://mahazalimt.tripod.com/071199xs.html


CARA-CARA MAHATHIR DAN DAIM MENIPU DUIT UMNO

Berikut adalah pendedahan Hajah Marina Yusoff tentang cara-cara Daim dan Mahathir (sebagai tokoh dibelakang tabir) menyapu duit UMNO di dalam Fleet Holding Sdn. Bhd. sampai kering kontang. Moga-moga dapat disebarkan kepada ahli-ahli UMNO agar mereka tidak terus-terusan ditipu oleh Mahathir dan Daim. Kesiaaaaaan……
1. Fleet Holding Sdn. Bhd. ditubuhkan pada 1972 oleh Razaleigh Hamzah dengan tujuan utamanya, untuk menguasai New Straits Times Press (M) Bhd Group daripada orang asing
2. Fleet Holding kemudiannya berkembang ke dalam perniagaan perbankan, insurans, pajak, sewaan kereta, komunikasi, perfileman dan lain-lain
3. Pada tahun 1983 (tahun dimana Daim mengambil alih pengurusan), nilai Fleet Holding adalah melebihi RM500 juta dengan hutang cuma RM56 juta.
4. Pada tahun 1987, 4 tahun selepas Daim mengambil alih syarikat itu, kedudukan kewangannya begitu merosot sehinggakan tidak mampu untuk membayar faedah bank yang begitu tinggi akibat hutang yang menggunung iaitu sebanyak RM3 juta sebulan. Nilai syarikat tersebut pada ketika itu ialah negatif RM448 juta - penurunan sebanyak RM892 juta dari tahun 1983. Ke mana wang itu pergi? Sila baca taktik-taktik Daim yang berikut untuk membolot semua kekayaan parti UMNO.
5. Daim dan rakan-rakannya telah merancangkan pembelian Faber Merlin dengan mencagarkan saham-saham NSTP kepada Malayan Banking, Overseas Union Bank. Saham-saham Faber Merlin yang dibeli oleh NSTP itu adalah saham-saham milik peribadi Daim dan rakan-rakannya.  Harga saham tersebut telah di naikkan untuk membolehkan Daim membuat keuntungan peribadi tidak kurang dari RM50 juta.
Untuk ahli-ahli yang masih tak percaya tapi ada sedikit-sebanyak kebolehan membaca, bolehlah merujuk kepada syarikat sekuriti yang menguruskan transaksi tersebut iaitu Rashid Hussin (KL), Thong & Oh (Penang) dan Kay Hin Securities (Singapore).
6. Selepas transaksi di atas selesai, Daim mengarahkan pula Faber Merlin untuk membeli tanah milik Bukit Maluri Sdn. Bhd. (milik Daim sendiri) pada harga RM86 juta. Padahal, sebelum itu beliau membeli tanah tersebut daripada Syarikat Permodalan Kebangsaan (SPK) pada harga cuma RM16 juta. Oleh itu, dengan menipu Faber Merlin, Daim membuat keuntungan atas angin sebanyak RM70 juta.
Untuk penyokong-penyokong UMNO yang berada di SPK dan boleh membaca dan mengira, tengok-tengoklah rekod jualan tanah tersebut kepada Bukit Maluri Sdn. Bhd.
7. Melalui syarikat peribadinya, Daza Sdn. Bhd., Daim telah membeli saham NSTP pada harga RM58 juta melalui pinjaman dengan Union Bank of Switzerland. Beliau kemudiannya mengarahkan Faber Merlin untuk membeli saham tersebut dari Daza Sdn. Bhd. pada harga RM136 juta. Daim membuat untung buta sebanyak RM78 juta dari penjualan ini.
Malangnya Faber Merlin tidak mampu untuk membayar RM136 juta tersebut. Ia cuma mampu membayar RM34 juta deposit. Usaha nak mendapatkan pinjaman pula tidak berjaya kerana harga saham yang dibeli terlampau tinggi dan tidak munasabah.
Oleh kerana Daim sudah tersangkut i.e. tidak dapat bayaran dari Faber Merlin untuk membayar RM58 juta yang dipinjam dari Union Bank of Switzerland, dia telah mengarahkan Fleet Holding pula untuk membeli Daza Sdn. Bhd. pada harga RM1 juta, termasuk hutang-hutang syarikat tersebut. Walhasil, Faber Holding telah terpaksa menanggung hutang Daza Sdn. Bhd. (syarikat milik Daim) sebanyak RM120 juta pula. Malang sungguh…
8. Daim dan rakan-rakannya juga telah mengarahkan Faber Merlin untuk membeli sebuah hotel, Subang View Hotel dari United Estates Projects Sdn. Bhd. (milik Daim dan rakan-rakan) dengan harga RM56 juta. Padahal, sebelum itu Daim cuma mengeluarkan kos sebanyak RM26 juta untuk membina hotel tersebut. Sekali lagi Daim membuat untung atas angin berjumlah RM30 juta.
Akibat dari angkara Daim tersebut, Fleet Group dan NSTP telah menanggung hutang yang banyak. Antaranya, hutang kepada Union Bank of Switzerland berkaitan jual-beli antara Faber Merlin dengan Daza Sdn. Bhd. yang disebut di atas. Juga, angkara Daim tersebut telah menyebabkan harta parti UMNO tergadai kepada Overseas Union Bank dan Malayan Banking Bhd. dek hutang yang tak terbayar.
9. Apabila Hajah Marina cuba meminta Mahathir untuk bertindak, dia (dek kerana tumpang makan sama) telah mengatakan bahawa semua perkara di atas adalah 'rahsia'.
 
Itulah antara secebis cara-cara Mahathir dan Daim makan duit UMNO. Kasihan sungguh ahli-ahli UMNO yang tinggal sekarang ini; pemimpin-pemimpin mereka sapu bersih duit parti, jerit kuat-kuat 'Malaysia Boleh', ' Wawasan 2020', 'Bersatu' dsb., terangguk-angguk mereka mengiyakan dan bersorak. Kasihaaaann……






----- Forwarded Message -----
From: roslan mohd <mohroslan@gmail.com>
To:
Sent: Thursday, September 6, 2012 6:37 AM
Subject: RG2011... Masa ron 97 turun hari tu kemain kaw masuk tv, paper, media bagai dok puji najib dan bien. Seboleh2nya nak setiap lapisan masyarakat yang hidup kat malaysia neh tahu berita mengenainya. Tapi time naik, ada canang kat media? Kata utamakan rakyat.. ham

 
Inline image 1
Masa ron 97 turun hari tu kemain kaw masuk tv, paper, media bagai dok puji najib dan bien. Seboleh2nya nak setiap lapisan masyarakat yang hidup kat malaysia neh tahu berita mengenainya.

Tapi time naik, ada canang kat media? Kata utamakan rakyat.. hamboiii oppa najib, kpop kpop juga takan minyak naik taknak komen kot?

Ketika minyak global turun cam siput babi kerajaan buat decision utk turunkan harga minyak tapi bila minyak global meningkat cam motor tengah merempit terus laju jek menonong naikkan harga minyak.

Wakakakakk..

Gambar sumbangan bb

- Acik




__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment