Wednesday, September 12, 2012

RG2011... Ranking Universiti Malaysia 2012

 


Semalam di paper the Star dapat dilihat keputusan ranking untuk beberapa universiti terkemuka di Malaysia. Salah satu yang menarik adalah kejayaan Universiti Malaya untuk berada dalam top-200. Sesuatu yang membanggakan kerana mereka sememangnya bekerja kuat untuk ke arah tersebut. Manakala universiti UTM pula naik dengan cukup mendadak. Tahniah!

Universiti lain pun tidak kurangnya. Semuanya menunjukkan kenaikkan. Ini memberi gambaran positif bahawa paling sedikit tidak banyak, taraf pendidikan manusia semakin meningkat baik. Tidak lupa universiti UKM yang berada di ranking ke-2 negara. Hehe :-) . Sememangnya kini fokus UKM adalah untuk menghasilkan kajian-kajian yang lebih berkualiti. Moga dapat mengalahkan semula UM yang pernah di belakang UKM beberapa tahun lalu.


ranking university malaysia

Harapan saya UKM turut dapat memasuki top-200 untuk beberapa tahun nanti dan sememangnya kami sedang berusaha ke arah tersebut.Kalau lihat untuk Asia pula, rata-rata semua universiti sudah berjaya masuk ke top 100. Apa yang perlu dibaiki adalah untuk cuba berada dalam top 50.

university malaysia

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment