Monday, January 7, 2013

Re: RG2011... Fw: Gambar Khinzir Pada Tasbih

 

Salam alaik,

Menurut kata pembeli, ada kalimah Allah di situ dan sebelah belakangnya ada sticker harga ( yang menutupi gambar babi ).

Kalau pasarannya untuk Sami sebagai pengguna, mengapa pula ada Kalimah Allah pada tasbih tersebut?

Pasti ada orang yang berniat jahat dan sengaja buat dajjal dengan penjualan tasbih sebegitu. Yang diperbodohkan ialah pengguna yang main beli aje barang yang penjaja Melayu dipasar malam  jual tanpa penelitian terlebih dahulu.

Sesiapapun tahu betapa mudah dan murah untuk membuat apa sahaja barangan di negeri China. Setakat nak buat Tasbih tu dalam jumlah 1,000 unit, anggaran saya dalam kos RM2 setiap satu.  Mahal sikit sebab kayu dan bahagian lain plastik. Paling lebih RM3 satu. Kalau semuanya biji tasbih plastik, anggaran kos jumlah borong dalam 30sen hingga 50sen setiap tasbih. Jadinya tak susah dan tak mahal kalau nak mainkan Umat Islam di Malaysia ni.

Mungkin ada yang sudah terlupa 4 hal sebelum ini :

1. Restoran Lotus kepunyaan Hindu yang menggunakan tulisan jawi terpampang di hadapan restorannya dengan kalimah " Dengan Nama Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang ". Tuhan mana yang dimaksudkan? Walaupun tak salah, tapi ada unsur mengaburi Umat Islam yang tak tahu background Restoran ini dan yang tak reti baca Jawi. Kalau alasannya bukan untuk Umat Islam, tulislah dalam bahasa Tamil, Malayalee atau Telegu. 

2. Jualan ayat-ayat berbahasa Arab dalam bentuk sticker dan plastik gantung untuk perhiasan kereta. Malangnya ayat-ayat tersebut ialah dari potongan Injil penganut agama Kristian di Mesir dan di Jordan yang dibawa masuk ke Malaysia dan dijual di merata-rata tempat oleh penjual jalanan. Yang membelinya ialah mereka yang sangka ia adalah potongan ayat Qur'an.

3. Penjualan buku-buku Agama Kristian yang dibawa masuk dari Indonesia dengan design kulitnya menyerupai kitab-kitab Ulama Muktabar. Juga buku dalam bahasa Inggeris bernama Al-Furqan yang ditujukan kepada Umat Islam, walaupun ia adalah ajaran Kristian. 

4. Penjualan komik-komik untuk kanak-kanak pra-sekolah serta sekolah rendah dalam bahasa Melayu dan Inggeris tapi berunsurkan dakyah Kristian dan LGBT. 

Kesimpulan dari sini :

=> Teliti sebelum membeli kerana penjual, walaupun berbangsa Melayu, juga dari kalangan sebahagian Umat Islam yang tak berapa pandai. Keuntungan lebih diutamakan mereka berbanding kerosakan yang bakal menimpa pembeli.

Dari sekarang, berwaspadalah ketika membeli-belah. Jangan cemarkan diri, anak-anak serta keluarga dengan unsur-unsur jahat.
 
---------------------------------------------------------------------------------

{ Pencegahan Penagihanhttp://www.pengasih.org

{ Doa-doa Pendekhttp://www.MalaysiaKu.com

---------------------------------------------------------------------------------


From: "Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com" <Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Monday, January 7, 2013 3:43 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Gambar Khinzir Pada Tasbih

 

Mgkn tu utk kgunaan sami budha atau sami hndu
di khabar Nabi kita x gna tasbih...
WaAlllahu'alam



From: Kamal Zaman <kamalzaman@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: 01/07/2013 03:32 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Gambar Khinzir Pada Tasbih
Sent by: respeks_group@yahoogroups.com





 
kenapa tak check dulu sebelum beli,
tok ca buddha pun pakai tasbih...

2013/1/6 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
Taman




----------------------------------------------------------
The information contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and then delete it from your system. Ernst & Young is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.



__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (5)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment