Monday, January 14, 2013

Re: RG2011... RE: KALIMAH ALLAH : BILA TUHAN PUN PAS SANGGUP JUAL !

ini kena tanya dr hassan ali masa dia dalam pas tak pernah sebut pasal isu ini tapi bila dia di pecat macam macam dia sebut murtadlad lah itulah inilah seolah olah macam pas yang suruh semua tuh


From: Nik Faizal <mnikfaizal@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "3@pendekarblogger.com" <3@pendekarblogger.com>
Sent: Tuesday, 15 January 2013 12:31 PM
Subject: Re: RG2011... RE: KALIMAH ALLAH : BILA TUHAN PUN PAS SANGGUP JUAL !

Terjemahan kepada Bahasa Melayu dengan menukar perkataan GOD / LORD yang sepatutnya Tuhan kepada Allah adalah dua isu yang berbeza. Tolong jangan spinkan isu ini dengan menambah kekeliruan kepada masyarakat Islam yang memang sudah sedia keliru. Henti-hentikan menggunakan sentimen agama yang melibatkan aqidah ini untuk kepentingan politik.


From: NewsforwarderRT <3@pendekarblogger.com>
To: 'nizam penang' <nizam_bgchik@yahoo.com>; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; 'NORLIZAM KHAMIS' <nusantaracemerlang@yahoo.com>; 'shreddervirtuoso' <shreddervirtuoso@gmail.com>; 'MURAD' <murad@precico.com.my>; lah68_ripen@yahoo.com.sg; 'Abdul Rahman Abdul Talib' <cabearth4@yahoo.ca>; MalaysiaNews@yahoogroups.com; respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Saturday, 12 January 2013, 21:30
Subject: RG2011... RE: KALIMAH ALLAH : BILA TUHAN PUN PAS SANGGUP JUAL !

 
Ada beruk makyeh yg coba menangguk di air keruh..
Mamu penang toksah syok sok sangat cam campera..
Kalo nak kata pas kufur sekarang kerna isu Kalimah ini, maka Umno dan sekutu mereka telah lebih dulu kufur dari pas...hampa 2-2 sama saja...
 
Tahun 2011, Umno lah yg terdahulu (melalui Jab Perdana Menteri) yg telah benarkan  kalimah ini dicetak dalam Bible Bahasa Melayu,malah siap dengan keputusan mahkamah Tinggi lagi yg benarkan Gereja Import/cetak Bible dlm bahasa Melayu yg ada kalimah Allah ini, waktu tu, pasai pa hampa tak melompat cam babi riang ria seperti hampa melompat apb kena tang Pas skrg? Disebabkan Kebenaran dari krjn umno(diwakili Idris jala) dan keputusan Mahkamah tinggi didalam Krjn BN, maka Chua soi lek dan gengnya telah bergumbira sakan kerna desakan mereka berjaya, sekarang perkara yg sama diulang oleh pakatan dengan Chua babi lek diganti oleh Lim babi eng, hakikatnya, dua2 sama saja, kaki makan babi.Bukan hampa bising pasai ambil berat pasai agama, tetapi hanyalah pasai suka tengok orang lain bergaduh sesama sindri dan kepentingan politik masing2,sungguh kotor niat hampa.
 
Ni proof, kalau masih takmau percaya sila buat carian sindri di internet dgn kata kunci: "10 perkara pada 2 April 2011,menteri Di Jab perdana menteri benar cetak bible bahasa melayu"-Juga cari keputusan mahkamah tinggi ttg perkara ini.
 
Berita terkini: MCA menyatakan pendirian atas kalimah Allah
Intipati kenyataan akhbar hari ini oleh timbalan ketua publisiti MCA, Loh Seng Kok:
  • Mahkamah Tinggi telah memutuskan orang bukan Islam boleh menggunakan kalimah Allah
    .
  • Keputusan hakim bertepatan dengan Perlembagaan Persekutuan Perkara 11(4)
    .
  • Pada 11 Mac 2011, Chua Soi Lek mengeluarkan kenyataan akhbar berbunyi,
"Di Sabah dan Sarawak, penggunaan Bahasa Malaysia dalam amalan Kristian sudah lama menjadi satu tradisi umum."
"Maka apa-apa kekangan ke atas Bible dalam bahasa kebangsaan harus dimengertikan sebagai tindakan menidakkan hak kebebasan orang bukan Islam untuk mengerjakan ibadah."
  • MCA menggesa umum agar mengiktiraf penyelesaian yang dikemukakan oleh Jabatan Perdana Menteri pada 2 April 2011.
KUALA LUMPUR, 2 April 2011 (Bernama) — Berikut adalah kenyataan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala mengenai isu bible:
Kerajaan telah mengesahkan bahawa terdapat dialog berterusan di antara kumpulan Kristian untuk permintaan Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia dan juga isu-isu agama yang lain. Dengan pertimbangan terhadap perbezaan pendapat oleh kumpulan-kumpulan agama lain termasuk penganut agama Islam, Kerajaan telah bersetuju di atas jalan penyelesaian berdasarkan 10 aspek seperti berikut:
1. Bible dalam semua bahasa, termasuk Bahasa Malaysia/Indonesia boleh diimport ke Malaysia.
2. Bible itu juga boleh dicetak di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. Ini adalah perkembangan baru yang seharusnya diterima dengan senang oleh kumpulan Kristian.
3. Bible dalam bahasa asli Sabah dan Sarawak seperti Iban, Kadazan-Dusun dan Lun Bawang boleh dicetak di dalam negeri dan diimport masuk.
4. Bagi Sabah dan Sarawak yang mempunyai komuniti Kristian besar, tidak terdapat syarat kepada pengimportan dan percetakan Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia dan bahasa asli lain. Syarat untuk cop 'Penerbitan Kristian' dan juga nombor siri turut terkecuali dan tidak perlukan.
5. Bagaimanapun, bagi menghormati komuniti Islam yang besar di Semenanjung Malaysia, Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia mesti tertera dengan 'Penerbitan Kristian' ('Christian Publication') dan tanda Salib pada kulit hadapan.
6. Demi semangat 1Malaysia dan akuan bahawa ramai yang berhijrah antara Sabah, Sarawak dan Semenanjung Malaysia, tidak terdapat larangan bagi mereka yang membawa Bible dan bahan bacaan Kristian semasa melawat negeri-negeri itu.
7. Arahan telah dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha (KSU) Menteri Dalam Negeri untuk memastikan isu Bible ini diimplementasi dengan cara berkesan mengikut keputusan ahli Kabinet. Tindakan disiplin akan diambil terhadap pegawai yang gagal mematuhi peraturan mengikut Perintah-perintah Am. Taklimat akan diberikan oleh pegawai tertinggi kerajaan termasuk Peguam Negara (AG) kepada penjawat awam yang releven untuk memastikan pemahaman yang menyeluruh dan pelaksanaan yang mengikut perintah.
8. Bagi Bible dalam bahasa Malaysia/Indonesia yang disita di Kuching, Gideon, para pengimport boleh memungut 30,000 Bible itu tanpa sebarang kos. Ini adalah berikutan tawaran daripada kumpulan penderma Kristian untuk membiayai kos yang terlibat. Tawaran sama juga telah dibuat untuk pengimport 5,100 Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia di Pelabuhan Klang yang telah dipungut oleh Bible Society Malaysia (BSM) minggu lepas.
9. Lebih daripada isu Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia ini, Kerajaan mengekalkan komitmen untuk terus bekerja dengan kumpulan Kristian dan juga kumpulan penganut agama lain untuk mencari jalan penyelesaian bagi isu-isu agama demi mengekalkan persefaham antara agama dan penyelesaian mengikut Perlembagaan Negara dan Undang Undang di Malaysia. Bagi mempercepatkan penyelesaian terhadap isu ini, Perdana Menteri Malaysia akan bertemu dengan wakil daripada Christian Federation of Malaysia (CFM).
10. Ahli kabinet yang beragama Kristian turut akan bertemu dengan wakil daripada kumpulan-kumpulan Kristian untuk membincangkan isu-isu agama dan mencari jalan penyelesaian bersama Kementerian yang relevan dan Perdana Menteri.
Idris berkata: "Adalah harapan saya agar jalan penyelesaian yang berdasarkan 10 aspek yang telah dikemukakan diterima oleh kumpulan Kristian secara positif, adil dan munasabah. Kita harus mencari jalan penyelesaian yang berkenaan isu Bible dalam Bahasa Malaysia/Indonesia dan mesti mengambil kira bagaimana isu-isu yang akan datang dapat dihadapi dengan kumpulan-kumpulan Kristian".
– BERNAMA

MCA: Hormati keputusan mahkamah isu kalimah Allah

MCA menggesa rakyat Malaysia menghormati keputusan Mahkamah Tinggi bahawa kesemua rakyat berhak menggunakan kalimah Allah.
Timbalan ketua publisiti MCA Loh Seng Kok berkata demikian dengan memetik keputusan hakim Lau Bee Lan pada 31 Disember 2009 yang menyatakan bahawa kalimah itu bukan eksklusif kepada orang Islam.
Loh dalam satu kenyataannya hari ini berkata semua pihak perlu menghormati keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan perkara itu mengikut Perkara 11(4) Perlembagaan Persekutuan.
"Ia bukan satu kesalahan bagi bukan Islam untuk menggunakan perkataan itu untuk tujuan agama dan masih ada rayuan oleh menteri dalam negeri," katanya.
Beliau mengulas isu yang ditimbulkan semula dalam perutusan Krismas setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, yang menggesa kerajaan persekutuan untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam versi Injil berbahasa Melayu.
Loh berkata kerajaan persekutuan telahpun memumtuskan penyelesaian 10 perkara pada 2 April 2011, yang membenarkan Injik, termasuk versi bahasa Melayu, dicetak di dalam negara dan diimport.
"(Oleh itu) kami menggesa semua pihak agar berhenti mempolitikkan terminologi Allah dan mengiktiraf penyelesaian 10 perkara ini di samping keputusan Mahkamah Tinggi berhubung terminologi Allah.
Short URL: http://www.freemalaysiakini2.com/?p=62405
 
 
 
 
From: nizam penang [mailto:nizam_bgchik@yahoo.com]
Sent: Friday, January 11, 2013 10:51 PM
To: jarum_emas@yahoogroups.com; chainz_of_frenz@yahoogroups.com; NORLIZAM KHAMIS; shreddervirtuoso; MURAD; newsfowarder T; lah68_ripen@yahoo.com.sg; Abdul Rahman Abdul Talib
Subject: KALIMAH ALLAH : BILA TUHAN PUN PAS SANGGUP JUAL !
 
 

kepada seluruh pengundi di malaysia

pas sudah jual kalimah ALLAH untuk undi

maknanya pas sanggup buat apa saja demi undi

KALAU TUHAN PUN PAS SANGGUP GADAI

APATAH LAGI NEGARA !

KALAU TUHAN PUN PAS SANGGUP JUAL

APATAH LAGI NASIB PENGUNDI !

sungguh babi pas.




No comments:

Post a Comment