Saturday, January 19, 2013

RG2011... Fw: Kalimah Allah dibuang bersepah atas jalan

 



 
----- Original Message -----
 
Subject:  Kalimah Allah dibuang bersepah atas jalan oleh pelajar Melayu
 
Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa lambang polis (PDRM), tentera (ATM), Bomba dan beberapa pasukan keselamatan dan agensi kerajaan di Malaysia ini ada tertulis kalimah Allah dan Muhammad dalam tulisan Arab. Kalau ada yang tahu pun, orang ramai, khususnya anggota polis, tentera, bomba dan sebagainya tidak tahu bagaimana untuk menjaga kesucian kalimah ini.

Saya diberitahu dalam satu majlis polis bersama pelajar dan guru di sebuah sekolah di Negeri Sembilan, para pelajar dan guru diberikan beberapa maklumat semasa diletak dalam beg kertas sumbangan PDRM yang dengan begitu jelas logo PDRM yang ada kalimah Allah dan Muhammad.

Beg kertas yang ada kalimah Allah dan Muhammad ini bukan sahaja diberikan kepada pelajar beragama Islam, bahkan pelajar bukan beragama Islam juga menerimanya.

Selepas selesai program polis bersama pelajar sekolah tersebut, terdapat pelajar yang membuang beg kertas PDRM tadi merata-rata, ada yang diatas lantai, atas jalan dan sebagainya. Polis pula tidak memberi penerangan kepada para pelajar dan guru, khususnya pelajar beragama Islam supaya dijaga betul-betul kalimah Allah dan Muhammad tersebut.

Akhirnya yang mengutip semula beg-beg PDRM yang bersepah-sepah atas jalan yang mungkin terpijak oleh orang ramai yang lalu lalang ialah guru-guru yang prihatin.

Justeru itu adalah perlu pimpinan tertinggi polis, tentera, bomba dan sebagainya agar memberi tunjuk ajar kepada anggota bawahan mereka bagaimana mereka harus menjaga kesucian kalimah Allah dan Muhammad ini pada topi mereka, pakaian mereka, tali pinggang mereka dan lain-lain peralatan.

Khutbah-khutbah Jumaat di IPK, IPD, kem tentera harus memberi penekanan kepada anggota pasukan keselamatan agar tidak sembarangan mencetak logo PDRM, ATM , yang orang ramai tidak tahu hendak menjaganya.

JAKIM dan Majlis Agama Islam juga harus memberikan panduan serta prosedur kepada ATM, PDRM, Bomba dan sebagainya bagaimana penggunaan kalimah Allah dan Muhammad ini oleh anggota pasukan keselamatan dan seragam yang beragama Islam dan yang bukan beragama Islam.

Gambar-gambar sepenuhnya beg kertas PDRM tersebut serta lain-lain maklumat yang terdapat pada beg tersebut di http://rozmal.blogspot.com/2013/01/kalimah-allah-dibuang-bersepah-atas.html
 
Kalimah Allah dibuang bersepah atas jalan oleh pelajar Melayu
 
rozmal.blogspot




 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment