Wednesday, January 16, 2013

RG2011... Fw: Kenapa sampai jadi macam ni..?

 



 

Kenapa sampai jadi macam ni..?
 
selatanonline.net/
Oleh Cg Mala (PAR Pemanis)

MANA peranan pihak yang bertanggungjawab ? Bukankah ini membahayakan pengguna jalanraya dan keselamatan pelajar ? Di depan sekolah SMK Dato Bentara Dalam Segamat yang bersebelahan juga dengan SMK Paduka Tuan Segamat pulak tu?
Takkan masa pilihanraya baru sibuk nak baiki jalanraya? Itu 'gula- gula pilihanraya' dan 'umpan' namanya. Kalau begini,jangan salahkan pengundi kalau............Fikirkanlah...

Alangkah bertuahnya orang Segamat..Memang best' makan nasi kawah' tapi kalau jalanraya kita ada ' kawah' macam ni,BAHAYA! Keselamatan pengguna jalanraya dan pelajar membimbangkan..Terletak di jalan utama pulak tu..

Di depan sekolah Menengah Dato Bentara Dalam dan SMK Paduka tuan Segamat yang pasti menyebabkan kesesakan lalu lintas. Sebuah lori telah termasuk ke dalam 'kawah' ini dan sebuah lagi lori telah terbabas ke rel keretapi Segamat..Masya Allah, apa dah jadi ni..? Mana tindakan pihak yang bertanggungjawab?
 
Posted by ibn_bacoks
 
 
Alangkah bertuahnya orang Segamat
 
selatanonline.net/
Oleh Normala Sudirman

Alangkah bertuahnya orang Segamat..Memang best' makan nasi kawah' tapi kalau jalanraya kita ada ' kawah' macam ni,BAHAYA! Keselamatan pengguna jalanraya dan pelajar membimbangkan..Terletak di jalan utama pulak tu..Di depan sekolah Menengah Dato Bentara Dalam dan SMK Paduka tuan Segamat yang pasti menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Sebuah lori telah termasuk ke dalam 'kawah' ini dan sebuah lagi lori telah terbabas ke rel keretapi Segamat..Masya Allah, apa dah jadi ni..? Mana tindakan pihak yang bertanggungjawab? 
 
 
Posted by ahmadi
 
 
Mangsa Dapat Balik Wang yang Ditipu
 
selatanonline.net
Facebook Keadilan Johor

SUMBER dari Sinchew Daily 2013-01-11. Seorang wanita yang dipercayai kena tipu oleh sindiket gorek dan menang telah berjaya ambil balik wang nya atas bantuan ketua ranting PKR Johor Jaya Sdr Jimmy Puah.
Wanita itu ditipu oleh sindiket gorek dan menang dekat jambatan pejalan kaki City Square dan belanja sebanyak RM5,000 untuk membeli sebuah penapis air.

Wanita itu seterusnya dibawah ke pejabat sindiket di Taman Sri Tebrau. Pekerja di sana berulang kali menyembur aerosol dan kata banyak nyamuk di sana. Wanita itu kata semasa itu dia sudah rasa pening kepala dan terus dibawah ke ATM supaya mengeluarkan duit.

Selepas itu, wanita itu diminta menandatangani satu kontrak. Kontrak itu menyatakan bahawa dia sudah bayar RM5,000, rela main loteri dan tak kira apa hadiah nya. Wanita itu berjaya menang satu katil giok tapi mereka cuma bagi dia penapis air, dan kata jikalau dia mahu katil giok itu dia kena bayar RM5,300 lagi.

Wanita itu kata dia dimanipulasi pada masa itu. Beliau tersedar sudah ditipu setelah itu dan pernah minta kawannya bersama dia pergi ke pejabat itu supaya ambil balik duit nya tetapi tidak berjaya sehingga dapat bantuan dari PKR.
 
Posted by ibn_bacoks
 
 
Sistem Peparitan Sumbat Lebih 2 Tahun
 
selatanonline.net
Facebook Keadilan Johor

MASA Hujan Kumbahan Masuk Rumah. Masalah sistem peparitan lagi di Taman Permas Jaya! Setiap kali hujan, air kumbahan yang mengandungi sisa sampah dan najis akan mengalir ke dalam rumah.
PAR Permas Tuan Syed Othman berkata rayuan sudah dibuat bulan November lepas kepada MPJBT tetapi belum dapat balasan lagi.

Pusat Khidmat PKR saudara Jimmy Puah berkata didapati Majlis akan buka tender supaya melantik kontraktor demi memperbaiki sistem itu.
 
Posted by ibn_bacoks

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment