Sunday, January 6, 2013

RG2011... Fw: MYVI murah + Aksesori "percuma"

 



Anda mahu MYVI lebih murah + Aksesori "percuma" ?

albanjarionline.blogspot

Murah dan spesifiasi baik punyerr ! Bukan kereta potong, atau sambung bayar. Tapi kereta 'baru' ! + FREE sport rim. Wow !! Mahu ini kereta..hubungi jurujual MYVI anda di telefon..alamak, malangnya hanya di UK bro ! Oh ya !Baru tahu..mungkin kajian dari kerajaan, taraf hidup orang Malaysia lebih tinggi dari UK itu pasal kereta mahal mahal kat Malaysia nih !

So..untuk merealisasikan rakyat Malaysia mampu menikmati kereta buatan negara, "kononnya.." maka pastikan undi anda untuk Pakatan Rakyat pada PRU13 ini. Ingat ! Kuburkan UMNO/BN. Pesanan pagi dari tuan punya blog.

" For a limited time only, Perodua UK is throwing in a set of 16-inch Ravenna alloys and tyres for Myvi Sport buyers, at zero cost. The wheel and tyre package, worth over £1,100 (RM5,500), is offered to those who purchase an Ivory White or Ebony Black Myvi Sport or Sport+ SXi. The deal is limited to a selected number of vehicles and works on a first-come, first-served basis.,"

KUALA LUMPUR 28 Ogos: Dasar Automatif Pakatan Rakyat untuk menurunkan harga kereta seperti dirancang KEADILAN menerusi Kempen Turunkan Harga Kereta mendapat sokongan Presiden Persatuan Automatif Malaysia (MAA), Datuk Aishah Ahmad.

Mengalu-alukan sokongan itu, Pengarah Komunikasinya, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, kenyataan MAA bahawa harga kereta patut diturunkan berperingkat-peringkat seiring dengan kenyataan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Anwar menegaskan penurunan ini akan dibuat secara berperingkat-peringkat selama lima tahun bagi mengelakkan harga kereta sedia ada dan terpakai merudum.

"Beliau turut menyatakan kerajaan Pakatan Rakyat nanti akan mengadakan perbincangan dengan semua pihak berkepentingan termasuk institusi kewangan, pembuat dan penjual kereta sebelum sebarang penurunan duti eksais di dalam Belanjawan Persekutuan setiap tahun," katanya dalam kenyataan.

Menurutnya, angka-angka dari pelbagai sumber termasuk Kaji Selidik Pendapatan Isi Rumah dan Kemudahan Awam 2009 yang diterbitkan Jabatan Statistik mencatatkan beberapa fakta yang merisaukan seperti di bawah:

i) 53 peratus daripada isi rumah di Malaysia mempunyai pendapatan bawah RM3,000 sebulan;

ii) 71.9 peratus daripada isi rumah di Malaysia memiliki atau menggunakan kereta;

iii) Nisbah hutang isi rumah kepada KDNK di Malaysia telah meningkat 33 peratus pada 1997 kepada 78 peratus pada 2011, iaitu lebih tinggi bagi tahap pendapatan perkapita negara;

iv) Kadar hutang isi rumah kepada KDNK adalah 140 peratus pada 2011, lebih tinggi dari Singapura (105%), Thailand (53%) dan Indonesia (38%);

v) Jumlah hutang daripada kereta peribadi merupakan jumlah hutang kedua terbesar selepas rumah kediaman sebanyak RM134.2 bilion pada akhir Mei 2012; dan

vi) Jumlah hutang daripada kereta swasta telah meningkat sebanyak RM16 bilion atau 14 peratus dalam 18 bulan, berbanding RM118 bilion pada November 2010.

Kata Nik Nazmi, penurunan harga kereta lebih rendah bermakna pinjaman untuk pembiayaan juga rendah.

"Rakyat Malaysia tidak akan menghabiskan begitu banyak pendapatan isi rumah mereka untuk membayar pinjaman di mana sebahagian besarnya adalah cukai kerajaan," ujar beliau.

Sebaliknya, beliau berkata, pengguna akan mempunyai pendapatan boleh guna lebih tinggi yang akan meningkatkan kualiti kehidupan mereka dan menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi lebih pesat.
  1. marauhirang said...

    Lain cara x de ke bro..selain dari pindah ke UK....hehehe

 


Saya pengguna kereta Perodua MYVI dan pelanggan Pusat Servis Perodua Kemaman sangat tidak berpuas hati dan kecewa dengan khidmat yang diberikan oleh pihak pusat servis perodua kemaman. Empat kali saya datang untuk pemeriksaan kereta saya kerana kereta MYVI saya banyak masalah sejak hari pertama saya menggunakan kereta tersebut.

Di sini saya ingin membuat beberapa aduan tentang khidmat Pusat Servis Perodua Kemaman.

1. OPERATOR TIDAK MESRA PELANGGAN.
Layanan operator yang suka mencelah semasa saya membuat temu janji dan aduan tentang masalah kereta. Belum lagi habis cerita dah sibuk nak mencelah untuk tamatkan perbualan, apa salahnya dengar dulu masalah yang saya nak bagi tau. Sepanjang saya membuat pemeriksaan di Pusat Servis Perodua Temerloh, tiada masalah seperti ini dan mereka sangat mesra pelanggan walaupun tempat mereka tidaklah selesa seperti di Perodua Kemaman.

2. TIDAK AMBIL TINDAKAN SEGERA.
Datang untuk membuat pemeriksaan regulator tingkap dan disahkan rosak oleh mekanik. Pihak Perodua Kemaman akan menempah dan menggantikan regulator yang baru. Janji barang sampai dalam masa dua minggu. Selepas dua minggu saya datang untuk bertanyakan hal tersebut, saya diberitahu bahawa pihak perodua kemaman langsung tidak menempah regulator tersebut. Masa itu baru nak order. Perodua Kemaman memang suka buang mase orang ek? macam itu ke layan pelanggan?

3. TIDAK BERTANGGUNGJAWAB.
Saya dapati ada kerosakan lain selepas pemeriksaan oleh mekanik pihak perodua Kemaman (dua klip cover tingkap patah). Mekanik tersebut memang SANGAT TIDAK BERTANGGUNGJAWAB kerana tidak menukar cover tingkap tersebut dengan yang baru dan tidak memberitahu kepada saya tentang perkara itu.

4. MASALAH TIDAK SELESAI.
Saya datang dua kali untuk pemeriksaan aircond yang bermasalah tetapi masih tiada perubahan sehingga kini. (Aircond berbau minyak petrol)

5. TIDAK MENEPATI JANJI.
Pihak Pusat Servis Perodua Kemaman menelefon saya berkenaan regulator tingkap tersebut telah sampai dan saya telah memberitahu akan datang ke pusat servis perodua kemaman untuk menukar regulator tersebut. Tetapi apabila saya datang, saya diberitahu bahawa regulator tersebut telah diberikan kepada orang lain.

Pihak perodua Kemaman sedikit pun tidak memberitahu perkara itu kepada saya, kerana jika saya tahu, saya tidak akan datang ke pusat servis Perodua Kemaman. Saya datang dari Kuala Lumpur semata-mata untuk menepati janji tetapi Perodua Kemaman sendiri yang mungkir janji.

Pekerja pusat servis perodua Kemaman menggunakan alasan bahawa ketua mereka telah menyuruh mereka menggunakan regulator tersebut kepada orang lain. Bermakna di sini KETUA Perodua Kemaman sendiri pun bermasalah kerana tidak tahu mengajar pekerja supaya apa-apa yang hendak dilakukan mestilah diberitahu kepada yang berkenaan agar tidak menyusahkan orang lain.

6. BUANG MASA PELANGGAN.
Dan disebabkan operator Perodua tidak mahu mendengar masalah pelanggan seperti saya, saya telah membuang masa dengan pergi ke Pusat Servis Perodua Kemaman dengan tiada 1 pun masalah yang diselesaikan.

7. MENAMBAHKAN LAGI MASALAH.
Saya datang ke Pusat Servis Kemaman dengan harapan masalah kereta saya akan diselesaikan, bukan sahaja masalah yang sedia ada tidak diselesaikan tetapi menambahkan lagi masalah pada kereta saya dengan tiba-tiba selepas diservis, buzzer kereta tidak berfungsi. Pekerja Pusat Servis Perodua tidak membuat pemeriksaan terakhir sebelum menyerahkan kereta kepada saya.

8. LEPAS TANGAN.
Tiada inisiatif dari pihak Perodua Kemaman bagi menyelesaikan masalah malah menyuruh saya mencari pusat sevis Perodua lain.

Saya akan pastikan pengguna kenderaan Perodua dan rakyat Malaysia mengetahui hal ini terutamanya di Kemaman, Terengganu. Saya berharap pihak Pusat Servis Perodua Kemaman akan mengambil tindakan SEGERA bagi menyelesaikan masalah ini agar pengguna dan pelanggan lain tidak teraniaya seperti mana yang berlaku keatas saya.

Pelanggan Kecewa,
Farhana Rahman

sumber

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment