Tuesday, January 8, 2013

RG2011... Re: ISU KALIMAH ALLAH - YB PAS BERKATA.......

 

Realitinya org Islam akan cakap nak ke masjid solat maghrib, realitinya org Hindu tidak akan pernah sebut sembah Allah...bagi mereka org Hindu mereka juga percaya kepada Tuhan yang satu..dan saya pernah bertanya adakah Allah mereka percaya? Ya mereka percaya, tetapi menurut mereka untuk minta tolong Allah kena lalu dewa2 mereka seperti Murugan dan lain2, mereka kata Tuhan yg satu itu tidak akan berkomunikasi dengan manusia biasa tetapi dengan dewa sahaja..itulah akidah sesat mereka..kita tidak pernah ambik tahu agama mereka dan kita ada hati nak dakwah mereka..tahukan kita dalam kita Veda ada disebutkan nama Muhammad secara literal dan Nama Allah secara literal?? lalu apakah maksud ayat Al-Quran yang Allah SWT bgtau bahawa Allah sebut nama Muhammad dalam setiap kaum yang Allah utuskan nabi dan rasul?? Bukankah supaya kita menyakinkan mereka bahawa Muhammad yang dimaksudkan dalam kitab Veda dan Bible adalah Nabi SAW?  kita  terlalu takut dan amat selesa dengan keamanan yang palsu dan lupa huru hara akhirat..

2013/1/9 amri el wahab amriwahab@yahoo.com>
 

Ucapan YB PAS Baling, Ustaz Taib Azamuddin 2009;

"Apa yang perlu bagi kita sekarang ialah kita perlu memahami waqi'e(realiti) waqi'e kita di Malaysia mahu tidak mahu dengan ketimuran kita dengan budaya Melayu kita sebelah sini dan juga budaya orang kita lain daripada apa yang berlaku di Eropah atau yang berlaku di dunia lain.

"Waqie' yang kita yakin sekarang dan hari ini sekarang dan yang akan datang akan menjadi atu confius akan menajdai satu pertelingkahan dan perbalahan yang mungkin sengit apabila benda ini dibuka di mana-mana.

"Misal kita katakan, ....andai kata saya bertanya kepada saudara saya yg beragama Hindu; sahabat(yang beragama hindu) mahu ke mana ?

Saya mahu pergi sembah Allah 

"Tanya pula sahabat saya yang Batu Pahat(muslim) pun atau pun Sri Gading(muslim) mana nak pergi ?
Saya nak pergi sembah Allah 

"Jadi ini confius kepada anak dan keturunan kita. Jadi Allah yang mana ini ? Allah yang nak pergi ke ni kah Allah yang mana ?

"Sebab itu yang saya lebih suka, dalam konteks ini kita.. ye lah saya menasihat termasuk diri saya sendiri, dalam masalah Islam dalam masalah menyentuh Akidah dalam masalah menyentuh agama saya rasa kita tak payah sibuk-sibuk sangatlah dengan parti, tapi kita lihat dari segi Waqi'e..

"Kita dalam suasana masyarakat yang bagi saya kita masih lagi berbangga dengan keharmonian yang ada sama ada kita berbagai kaum berbagai agama nak dibandingkan dengan sesetengah negara lain, kita masih akui bahawa kita mempunyai keharmonian yang sungguh mahal. 

"Oleh itu saya rasa keharmonian yang mahal ini perlu dipelihara dan dijaga oleh semua pihak dengan sebab itu saya minta.."

"Sebab itu yang saya lebih suka, dalam konteks ini kita.. ye lah saya menasihat termasuk diri saya sendiri, dalam masalah Islam dalam masalah menyentuh Akidah dalam masalah menyentuh agama saya rasa kita tak payah sibuk-sibuk sangatlah dengan parti, tapi kita lihat dari segi Waqi'e.."

http://www.youtube.com/watch?v=BC9v7OeOyDU





===================================

Salaam Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.




--
Xstream-BOP

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment