Sunday, March 17, 2013

Re: RG2011... Fw: Maxis "Cekik Darah",

 

Salam semua,

Aduan terhadap mana2 syarikat telekomunikasi, TV, Radio hendaklah disalurkan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Google utk cari website dia, cari bahagian aduan.
Yg saya tahu SKMM sedang giat memantau aktiviti serta aduan terhadap mana2 syarikat yg berlesen dibawahnya. Kalau aduan disampaikan ke saluran yg betul, insya allah aduan akan dapat perhatian segera.

Terima kasih.

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

From: "-::eSpAcE9808::-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wed, 13 Mar 2013 23:35:32 +0800
To: zzxmelayucyber<melayucyber@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Fw: Maxis "Cekik Darah",

 



Maxis "Cekik Darah", Blogger Mahu Lancarkan Kempen Bantahan Untuk Sedarkan Pengguna Isu Ini !!

telokbakong.blogspot.
pahangdaily.blogspot.
 
KUANTAN, 13 Mac - Seorang aktivis rakyat iaitu Mohd Shukri Mohd Ramli (foto) atau lebih dikenali sebagai Blogger Cucumatkilau (CMK) hari ini menggesa kerajaan bertindak segera terhadap syarikat telekomunikasi yang mengenakan "caj tersembunyi" begitu melampau kepada para pengguna telefon bimbit mutakhir ini.
 
Laman facebook beliau dengan posting panas "Panasss? Pernahkan anda alami nasib ... kredit habis atau bil melambung gara2 Maxis mengenakan Caj RM0.35 hanya utk panggilan tidak berjawab?.
 
Adilkah maxis caj sedangkan perkhidmatan masih belum digunakan .. tiada perbualan malahan tidak guna peti simpanan suara (voice mail).
 
Bayangkan jika seorg kena RM0.35 X 10 kali panggilan tak berjawab (gara-gara rakan anda tutup HP atau tidur). Makanya caj yg terpaksa anda bayar ialah RM3.50 .. berapa juta pengguna yg mengalami nasib seperti ini?.
 
Maka itu, CMK FM akan gerakkan suara bantahan kpd kerajaan atas caj yg melampau ini. Apa komen anda? Sila LIKE jika anda sokong ... Sponsored by www.cmkradio.blogspot.com [tag & share]", telah mendapat sambutan hangat dikalangan orang ramai. Menurut Shukri, beliau amat kecewa kerana kerajaan masih membiarkan syarikat telekomunikasi mengenakan caj tersembunyi kepada para pengguna.
 
"Ramai yang mengalami masalah ini namun mereka tidak tahu ke mana untuk mengadu dan jika tiada aral melintang saya akan gerakkan kempen dan menghantar memorandum bantahan ke pejabat Maxis dekat Kuantan dalam masa terdekat ini. Bantahan juga akan dilakukan di seluruh negara oleh rakan-rakan yang lain.
 
Kita mulakan dengan maxis kerana ada bukti jelas mereka telah melakukan penipuan ini. Sewajarnya caj harus dikenakan hanya kepada perkhidmatan yang digunakan... bukan yang tidak digunakan (panggilan tidak berjawab).. mereka ambil mudah duit  RM0.35 daripada pengguna .. ini bermakna mereka berjaya kumpul jutaan ringgit setiap hari daripada satu sistem yang cukup kejam ini", kata Shukri lagi.


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment