Wednesday, March 13, 2013

RG2011... BUKAN SEKADAR UBAT

 


Dalam sebuah riwayat ada menceritakan

Suatu hari Nabi Musa a.s. telah mengalami sakit perut yang sangat teruk. Baginda kemudian berdoa kepada Allah memohon agar diberikan ubat yang boleh menyembuhkan sakitnya. Allah memerintahkan baginda memakan sejenis rumput-rumpai di daerah itu. Lalu dengan membaca' Bismillah ' Nabi Musa memakan rumput tersebut.

Dengan izin Allah, sakit perut Nabi Musa hilang serta merta.

Selang beberapa hari berikutnya, baginda kembali diserang sakit yang sama. Tanpa berfikir panjang, baginda terus memakan rumput ubat yang dimakannya sebelum ini. Malangnya, sakitnya tidak beransur baik, malah ianya bertambah sakit.

LALU NABI MUSA BERDOA KEPADA ALLAH, bertanya mengapa perkara itu berlaku.

Allah menjawab pertanyaan baginda dengan firman yang bermaksud;

" PADA HARI PERTAMA KAU MEMAKAN UBAT ITU, KAU BERDOA KEPADA-KU, MAKA AKU KABULKAN DOAMU DAN AKU SEMBUHKAN PENYAKITMU. TETAPI, PADA HARI INI KAMU SAKIT DAN KAMU MEMAKAN UBAT ITU DAN TIDAK BERDOA KEPADA-KU. MAKA AKU TIDK MENYEMBUHKAN PENYAKITMU, KERANA AKULAH PENYEMBUH SEGALA PENYAKIT."

Nur mac4

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment