Monday, March 11, 2013

RG2011... Fw: Arahan HKL Ketinggalan Zaman

 



 

Wanita ini mungkin 'sepupu-sepapat' dgn sorang mufta yg tidak Haruss disebut di Sini

malaysiaberih.blogspot
al-brangionline.blogspot
 
Anda kenal wanita di atas?

Beliau ialah  Pengarah Hospital Kuala Lumpur, Datuk Dr. Zaininah binti Mohd Zain.

Beliau berkemungkinan 'sepupu-sepapat' dengan seorang 'Mufta' yang tidak Haruss dinyatakn namanya di Sini.

Kalau wanita di atas melarang kakitangannya menampal apa-apa bentuk pelekat (sticker) atau logo pihak pembangkang pada kenderaan sendiri......[ DI SINI .]......manakala Mufta itu pulak menganjurkan 'menyangkut' poltik di pagar Masjid (yakni melarang mengajar politik dalam Masjid).

Begitulah kalau yang mentafsirkan sesuatu tu ikut sedap kepala hotak dia je.

al-brangionline:

Teringat menziarahi seorang sahabat di sini.
Mereka yang dirawat di sini pun mereka yang rasa semua yang terkeluar dari kepala hotak mereka betul semuanya......hahaha...


 

Arahan supaya semua anggota Hospital Kuala Lumpur (HKL) tidak dibenarkan meletakan sebarang pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang pada kenderaan masing-masing disifatkan tidak bijak dan ketinggalan zaman.

Ini kerana kakitangan berhak memilih mana-mana parti politik untuk disokong tanpa perlu disekat selaras dengan sistem demokrasi yang selama ini diamalkan, ujar Ahli Parlimen Gopeng, Dr Lee Boon Chye.

"(Arahan) ini menceroboh hak kakitangan untuk memilih. Logo merupakan satu tanda menyokong mana-mana parti.

"Kalau begitu, logo 1Malaysia, lambang 'Janji Ditepati' juga tidak boleh ditampal," katanya ketika dihubungi Tv Selangor.

Sebelum ini, HKL mengesahkah semua anggota HKL tidak dibenarkan meketakan sebarang pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang sama ada di kenderaan masing-masing atau mana-mana bahagian di dalam premis HKL.

Arahan ini berkuat kuasa serta merta melalui sepucuk surat bertarikh 4 Mac 2013 dan tersebar luas di laman sosial Facebook.

Perkara ini disahkan Pembantu Peribadi Pejabat Timbalan Pengarah HKL, Nur Hazlin Mohd Yunus ketika dihubungi Tv Selangor.

Surat yang ditandatangani Pengarah HKL, Datuk Dr Zaininah Mohd Zain menyatakan semua ketua jabatan, ketua bahagian dan ketua unit diminta untuk menasihat anggota di bawah jabatan atau seliaan masing-masing supaya mematuhi arahan berkenaan.

Selain itu, mereka juga perlu memastikan bahawa tiada anggota HKL melanggar arahan tersebut.

Sekiranya ingkar berbuat demikian, tidakan sewajarnya termasuk tindakan tatatertib boleh diambil terhadap mereka yang melanggar peraturan ini.

comments:

Anonymous said...

Masya Allah !

Sesungguhnya yang bahalol akan tetap bahalol, dan yang bijak lagi matang akan tetap tidak bahalol. Itu adalah tanda tanda yang di pertunjukan kepada mereka mereka yang jahil.

Renungilah bersama.....

Anonymous said...

tak pelekat simbol pun ok tak mengapa sebab kami sokong pr kali ini memang umno buat kawalan rapi kita tengok la lepas ni bn menang ka kalah ,sebab selalu nya rakyat benci parti yang kokong rakyat,pasti rakyat akan bangkit memprotes , perkerja hospital 70 peratus sokong pr.bagi 500rm semua nak sekat mana bolehhhhh

Anonymous said...

Dr Mangkuk freeloader

alba said...

Satu tindakan yang amat BANGANG..!! Tak bertamadun..!! Ptuii..!!

Anonymous said...

kita pasang pelekat NO TO BN...siap logo BN lagi....

XUMNO said...

Apabila Pakatan Rakyat memerintah nanti keluarkan arahan melarang mana2 kakitangan yang menyokong Umno/BN berada mana2 premis HKL.

Anonymous said...

Tindakan bodoh macam yang dibuat oleh Pengarah Hospital Sultanah Zainab Kota Baru sedikit masa dulu dalam masalah air.

ZUA A.H said...

KITA PAKAT RAMAI2 TAMPAL KT MUKA DIA...CANTIK X?

 

Apabila Pengarah Hospital KL Bermentaliti Pencacai....

Hospital Kuala Lumpur (HKL) mengesahkah semua anggotanya tidak dibenarkan meletakan sebarang pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang sama ada di kenderaan masing-masing atau mana-mana bahagian di dalam premis HKL.

Arahan ini berkuat kuasa serta merta melalu sepucuk surat bertarikh 4 Mac 2013 dan tersebar luas di laman sosial Facebook.

Tv Selangor menghubungi pejabat Timbalan Pengarah HKL dan Pembantunya, Nur Hazlin Mohd Yunus mengesahkan perkara ini.

Surat yang ditandatangani Pengarah HKL, Datuk Dr Zaininah Mohd Zain menyatakan semua ketua jabatan, ketua bahagian dan ketua unit diminta untuk menasihat anggota di bawah jabatan atau seliaan masing-masing supaya mematuhi arahan berkenaan.

Selain itu, mereka juga perlu memastikan bahawa tiada anggota HKL melanggar arahan tersebut.

Sekiranya ingkar berbuat demikian, tidakan sewajarnya termasuk tindakan tatatertib boleh diambil terhadap mereka yang melanggar peraturan ini.
-selangorku


Ulasan GB

Mengapa hadkan hanya "pelekat (sticker) yang mempunyai logo parti pembangkang"? Jika mahu kakitangan hospitalnya bebas dari politik mengapa tidak disebutkan "pelekat yang mempunyai logo parti politik"?

Sepatutnya beliau letak jawatan dan masuk bertanding di atas tiket BN jika mahu berpolitik.

Amat memalukan seornag penajwat awam mempunyai mentaliti seorang pencacai!

comments:

Anonymous said...

Haramjadah punya pompuan mangkok. Apa punya arahan yg ko bagi.

Anonymous said...

Sebab dia xmention parti pembangkang yg mana satu, harap peraturan ini terus dikuatkuasakan walaupun lepas PRU bn/umno pula jd pembangkang.

Attendan HKL said...

Puan Doktor Pengarah HKL, kalau saya nak letak sticker Umno/Bn boleh tak?. Saya ni penyokong tegar Umno/Bn spt Puan Doktor juga..hampeh betul hang ni buat malu penjawat awam..

kg senduk bg said...

alah berapa hari ajee lagi BN nak memerintah... insyaallah percayalah akan kekuasaan allah... kalau tiada penipuan dah lama lepas PRU12 dah tertonggeng beruk2 umno nee... tak payah susah2 nanti bg ajee satu channel TV utk pembangkang umnongok.... mai kita tonton ramai2.... kita ajar mereka erti demokrasi... kalau fitnah kita pakat saman mereka.....

Anonymous said...

kan sekarang ni BN yg jadi pembangkang kt Selangor....?

ayah said...

MasyaAllah..ada doktor yg otak dangkalnya x seimbang..mental rupanya..xlama lg dia pun akan tenggelam bersama umno lps PRU 13 ni..malangnya sesiapa yg terpaksa berurusan dgn dia..bayangkan mcm mana suami dan anak2 dia nak hidup serumah dgn dia ni..pendek akal dan garang xbertempat

Anonymous said...

Kalau aku jadi org HKL, aku cari poster BN, (bukan sticker tau, POSTER), aku tampal banyak-banyak kat kereta dia. Kat body dan juga cermin.... tak salah, itu bukan pembangkang (setakat ni lah..).

Anonymous said...

Jadi pengarah pun sebab kuat bodek kot. Lupa yang kuasa tu bukan utk selama2nya..

Anonymous said...

Sah kes nak sambung kontrek jadi pengarah HKL, mental yg kureng pun boleh jadi pengarah?

Anonymous said...

Dia merawat pesakit tak? Adakah dia akan prejudis jika dia tahu bahawa pesakitnya seorang aktivis Pakatan Rakyat?

Anonymous said...

x payah sticker pun kitorg akan pilih pakatan dlm pru13 ni...

Anonymous said...

walaupun ada title doktor tapi kebodohan masih ada. otak berisi takut pada sebab tu moral rendah

Anonymous said...

Boleh.tiada massalah dan amat diagalakkan.
arahan ini hanya untuk penyokong parti pembangkang.

PengArah HKL

Anonymous said...

kalau sudah bodoh puan Pengarah HKL kau jangan cuba bodohkan orang lain pula. Since you sudah bodoh saya sarankan letak jawatan dan kasih orang yang lebih muda untuk pegang jawatan. Orang Muda akan beri result kerja yang lebih bagus daripada kau sudahpun nyayuk.

Anonymous said...

Aku nak tampal poster di kereta apa kau kesah. Bukan kau yg byr duit kereta. Itu adalah hak peribadi bukan hospital itu adalah infringement of peoples rights x baca law ke?

zax said...

dia la Dr yg merawat lembu2 shahrizat.. Jawatan aje tinggi , hasil dari membodek, otak aje besar, akal elek pocit. elok la betina ni di gu kan dgn ex ketua pengarah dia yg di pecat.sebab kedua2nya lembu yg dok kat kondo.

Anonymous said...

Dato Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam (KPPA), harap dapat ambil tindakan tatatertib ke atas Pengarah HKL ini kerana amat jelas melalui surat itu beliau secara lansung terlibat dengan politik kepartian dlm menjalankan tugas sebagai Pengarah HKL!!..

Anonymous said...

puan doktor,hati hati keluarkan kenyataan,kat malaysia ni ramai super bomoh,tu tak kira tok tok batin lagi nanti disantau tak cukup doktor kat HKL nak ubati. aku baru je lepas tengok ex pdrm officer malam malam tak boleh tidur mungkin macam puan juga

Anonymous said...

SEMUA PESAKIT PENYOKONG PAKATAN RAAYAT PASANG BENDERA PAKATAN DI KENDERAAN NAK TENGOK APA DIA NAK KATA

Anonymous said...

Nama aje Dr...tapi BODOH nak MAMPOOOS!Makan Taik Lembu Dr Nie Sebab tu BODOH PIANG!

Anonymous said...

MUNGKIN DIA NAK JADI KETUA WANITA UMNO

Anonymous said...

Dia dah banyak sangat makan reezeki BN.Dah tegar dalam perutnya.Dan dia tidak mengakui rezeki datang dari ALLAH.BN memerintah dengan izin ALLAH yang akan menduga sejauh mana pemerintah dan ketua ketua jabatan melaksanakan hukum dan amanah sebagai khalifah ALLAH.Kalau tangan tangan bisa mencabut atau melucutkan jawatan se saorang maka jgn di khuatiri bila mereka berhadapan cabutan nyawa dari ALLAH.Maka di gambarkan nanti bila sakaratulmaut datang "Engkau melarang mereka menampal logo parti pembangkang di kereta kenapa?Maka berteruslah olih mu"

Amuraria said...

LAGI SEKOR AHLI UMNOO-APCO SELEPAS MANGKUK DARI SPR ! ABU JANGAN LUPA !

GEBU said...

Tengok muka pun tau, mangkok ayon ni tak layak jadi Pengarah tapi kerana sifat ampu pada telor2 UMNO ianya dilantik; maka jadilah ketua yang bodoh piang....macam mana nak jadi negara maju kalau ketua-ketua jabatan yang punya otak lembu macam mangkok ayon ni?
Mana suara kesatuan sekerja?
Oh ya! PRESIDEN CUEPACS pun ada otak macam mangkok ayon ni juga....

Anonymous said...

Ini kereta anak / bapa saya .... saya pinjam je. Mereka tak bagi saya tanggalkan sticker tu.

Anonymous said...

nampak hebat di atas kertas..tp hina pd pandangan masyarakat..puuii

cucukerinci said...

Dia sdg meroyan.....nama je doktor tapi bodoh...

Anonymous said...

Belajar tinggi2 tp jadi bangang, pompuan ni tahu tak erti demokrasi? Kalau ya pun laranglah utk semua parti politik, ini double standard pulak...
Kalau ikut kenyataannya, staff hospital di negeri bawah Pakatan Rakyat tidak boleh tampal pelekat BN sebab BN adalah pbangkang di negeri2 tsb..

Anonymous said...

Bukankah di wilayah KL pembangkangnya BN? Dokotor ni memang bijak taruh BN.

Anonymous said...

Hahaha terbaeeeekla...

Andre Irwan said...

Awat jadi macam tu? Pegawai Kerajaan adalah pegawai kerajaan dan bukannya pegawai BN. Apa nak buat? Kewarasan pemikiran tu bukan letak pada kelulusan akademik. Lihat saja apa yang berlaku kepada sistem pendidikan kita. Mungkinkah "semua" manusia lulus dalam peperiksaan akademik? Kan di universiti mahupun di sekolah, memang susah untuk pensyarah atau guru untuk beri markah "tidak" lulus kepada pelajar. Sebarang ketaklulusan akan diminta memberi jawapannya sedangkan yang ambil peperiksaan itu pelajar, bukannya pensyarah maupun guru. Entah-entah pengarah tu lulus kedoktoran perubatan pun atas hal yang sama.
Sistem pendidikan kita mengajar guru maupun pelajarnya menjadi statik pemikirannya malahan "meminta" guru melakukan kerja-kerja "pembohongan". Itu salah satu sebab kenapa guru makin hari makin dipandang hina atau tidak dihormati masyarakat sekeliling? Produk yang dihasilkan itu berasaskan pembohongan. Jadi siapa yang kuat bohong dan "hati kering/kuat ampu" boleh naik pangkat. Perkara yang sama juga berlaku jabatan pelajaran. Cuba lihat dalam jabatan pelajaran negeri Kedah.

Anonymous said...

KALU PENGARAH HKL BOLEH BAGI AMARAN PADA KAKITANGANNYA PASAL ISU REMEH TEMEH NI... KAMI JUGA NAK BAGI AMARAN KEPADA PENGARAH NI... JANGAN JADI LEMBU... KAKITANGAN MAKAN GAJI...KAMU MAKAN GAJI JUGA... AYUHHH KAKITANGAN KITA PAKAT2 JANGAN IKUT ARAHAN MAJIKAN INI.... KALU DIA AMBIK TINDAKAN .. KITA PAKAT SAMAN JE MAJKAN NI

Anonymous said...

Sangka baik. Pengarah nie telah diarahkan oleh orang tertentu. Seorang pengarah yg berakal mulia tak mungkin memberi arahan sebegini melainkan beliau dah tak waras, gila pangkat dan sbgnya. Kenapa dari hidup orang suka tetiba hidup buat orang benci...kalau betul kan ke bangang namanya..!!!

Anonymous said...

tampal logo SAYA BENCI BN....dengan logo BN....misti boleh punya...

Anonymous said...


Gaji pekerja HKL, Peralatan di HKL, semuanya ditanggung olih pembayar cukai dari seluruh rakyat Malaysia.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment