Saturday, March 9, 2013

RG2011... PATI : MAFIA POLITIK DI SABAH?

 

PATI : MAFIA POLITIK DI SABAH?

 

Written by Admin   

Saturday, 09 March 2013 18:03

0 Komen and 0 Reaksi

 

SAKSIKAN VIDEOKLIP KHAS

PATI paling kebal undang-undang, Arsad Alwi masih lagi bertugas di SMK Balung serta menerima gaji penuh walaupun namanya telah disahkan sebagai tidak wujud dalam sistem JPN.

 

Bahkan beliau semakin galak mempersendakan undang-undang Malaysia setelah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) tidak berani mengambil sebarang tindakan ke atasnya.

Slip gaji berikut membuktikan Arsad Alwi masih menerima gaji dan masih lagi berkhidmat di SMK Balung kerana tiada tindakan undang-undang yang dikenakan ke atasnya atas tuduhan memiliki IC Palsu setelah pemilik asal dan beberapa pihak membuat puluhan laporan polis.

 

Kes Arsad ini menunjukkan satu lagi kepincangan kerajaan BN dalam menguruskan isu pemalsuan dokumen sekalipun RCI sudah dilancarkan dan pelbagai pihak telah memberikan keterangan.



 

Semoga insiden Tanduo menjadi pengajaran kepada kerajaan yang selama ini cuai menjaga perbatasan negara sekalipun pasukan keselamatan kita dilengkapi dengan persenjataan canggih tetapi masih cuai menjaga kedaulatan negara sehingga mengorbankan jiwa perajurit yang tidak berdosa.

 

Bolosnya 'Kedaulatan' ini akibat daripada sikap tidak amanah mereka yang memberikan Mykad dan membuka pintu seluasnya kepada PATI untuk masuk dan menjadi koloni yang kemudiannya menjadi tapak pembiakan kegiatan keganasan di Sabah.

 

Lebih daripada itu, ramai PATI yang mengklon kad pengenalan Anak Negeri Sabah dan hidup senang lenang di atas penderitaan orang lain. Video ini adalah paparan sebenar penderitaan Anak Negeri Sabah di ambang RCI yang semakin pudar. [Amaran : bahagian awal video ini tidak sesuai ditonton oleh kanak-kanak. Video ini juga boleh ditonton dalam bentuk kualiti HD]


·          

    • and 6 others liked this.

Login

Add New Comment

  •  
  •  

Showing 12 comments

  •  

SamanFirst Name

sebenarnya ini adalah kesalahan besar apa lagi perampas tanah, pihak kerajaan yang buat tak tau asyik berfikiran positif, PENCEROBOH DI BAWA BERUNDING SEHINGGA KERAJAAN KENA TUDING.KAN NAMANYA PENCEROBOH MESTI DIBALAS DENGAN GEMPUR. ini adalah kesalahan besar kerajaan mengendalikan negara berdaulat.kepincangan negara berdaulat terpampang diseluruh dunia.apa ertinya senjata berjuta bilun kalau tidak tegas bersih dan amanah, apa pihak kerajaaan tidak malukah cakap besar tetapi tidak terlaksana- nasi sudah jadi bubur. sekarang benteras ic palsu,tangkap tak ada pengenalan diri kertas-kertas dan buat satu kubu tentera yang besar(kem tentera) di kampung tanduo lahad datu sabah. demi negara tercinta ...fikir - fikirlah PM DATU SERI NAJIB BIN TUN....

sultan_tiram

tengoklah mereka...mempersenda dan memperlekeh undang2 di negara ini yg terbukti sangat longgar... kerana kepentingan politik dan kesenangan diri, maruah negara sanggup digadai dan dijual beli... akibatnya? pengangguran penduduk tempatan, gejala sosial, jenayah, dan sekarang penduduk Sabah, khasnya Lahad Datu dan Semporna kini berada dalam ketakutan, para penguatkuasa undang2 habis kena sembelih... nak caci maki si polan si polan pun dah tak guna dah sekarang, cuma kita minta Tolonglah! Tolong! Tolong! Tolong ambil tindakan dan hantarlah mereka ini balik ke tempat asal mereka..

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment