Thursday, March 7, 2013

RG2011... Re: Fw: Ustazah diugut bunuh oleh pelajar

 

Assalamualaikum,  perkara seperti telah lama berlaku, setahu saya bermula dari penghujung tahun 60an lagi. Disiplin dan Pengajaran Sivic telah tidak diperdulikan lagi, tidak seperti kami ditahun 50an hingga 60an. Kita takut pada guru, jika kita dirotan dan balik kerumah akan ditambah olih orang tua kita.


Sekarang bila ada saja tindakan pihak sekolah, Haaa.. Ibubapa bergegas ke sekolah untuk ambil tindakan sendiri keatas Guru tanpa usul periksa apa puncanya.. Dari sini dapat kita terjemahkan, " Siapa yang mengajar anak jadi sedemikian rupa dalam lain lain perkataan JADI SETAN ". ? Kemudian apabila anak tidak jadi ORANG disalahkan Guru dan pihak sekolah.

Pada pandangan dan cadangan saya, pihak kementerian Pendidikan kena buat satu undang undang untuk menjaga maruah Guru dan Sekolah, jika ada perkara perkara sebegini rupa, ugut mengugut, setelah sahihkan olih pegurusan sekolah dan Polis, terus saja ambil tindakan dengan BUANG SEKOLAH, dan tidak dibenarkan kembali walaupun rayuan dari Ibubapa. Itu saja pengajarannya kepada IBUBAPA yang TERE TERE macam GENGSTER.




Sent from my Samsung Galaxy Tab 10.1

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment