Sunday, April 7, 2013

Re: RG2011... pertanyaan: hak penyewa rumah

 

bg pihak pemilik, memang cakap mcm tu. 100% kalu boleh nak sama. Semasa masuk n kuar umah. Tp kalu cat segala bagai... tolak duit deposit, tak adille tu. Buat style atm. Sblm serah kunci semua kena complete. Bgtau awal2 senang cite

From: Muhammad Darwish <d4rwish@gmail.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, April 5, 2013 2:38 PM
Subject: Re: RG2011... pertanyaan: hak penyewa rumah
 
saya dulu masa nak menyewa rumah,tuan rumah siap offer lagi..kalau u nak cat rumah, u upah org..pastu boleh deduct dari bayaran bulanan..saya kata xyah la..cat masih cantik..xyah membazir..saya cuma minta kipas di 2 bilik..saya pasang sendiri..dan tuan rumah suruh tolak dari sewa bulanan..senang berurusan dgn tuan rumah..lagi2 sesama melayu..kalau dgn ejen cina..leceh le..berkira sgt..kebiasaannya kos utk cat rumah selepas penyewa pergi..semua tanggungan tuan rumah..x boleh di campur adukkan dgn deposit..benda2 gitu xde dlm aggreement penyewa..melainkan tebuk lubang utk shower heater..aircond..kena le sendiri tampal simen masa nak kuar..


On Thursday, April 4, 2013, Uzumaki Naruto <kerusi83@gmail.com> wrote:
>  
>
> wahhh...senang byk la tuan rumah 2...nak cat umah sendiri pun sampai nak amik duit penyewa???aku rasa mcm x adil je...korg sume sokong ke ape yg tuan rumah 2 wat pada cik ila ni???
>
> 2013/4/4 Azam Azim <m.azamnorazim@yahoo.com>
>
>  
>
> yes mmg ape yg dilakukan nye adalah betul dan benar...sebab itu sebelum berpindah penyewa hendakla mpastikan rumah yg akan dipulangkan adalah seperti keaadaan semasa diberikan iaitu semasa menyewa....so harap pn jelas...
>
>
> ________________________________
> From: Ila Azila <azila_jb@yahoo.com>
> To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
> Sent: Wednesday, April 3, 2013 3:40 PM
> Subject: Re: RG2011... pertanyaan: hak penyewa rumah
>
>  
> melalui perjanjian sewa, notis selama sbulan each party. saya mmg pda awalnye tak da niat utk bpindah awal, kerana rumah baru blm tentu akan siap dlm masa yg ditetapkan. setelah confirm dgn pemaju rumah saya sudah boleh diduduki, saya bagi sebulan notis bertulis (seperti didalam tenancy agreement) dan tuan rumah berjanji utk memulangkan smula deposit yg balance sebulan. berikut adalah deposit sebelum masuk:
> Pendahuluan Sewa =    650
> 2 Bulan Deposit    =  1,300
> Utilities                 =      400
> Total                       = 2,350
> setelah notis, saya tidak membayar sebulan sewa rumah (650) dan utilities sebanyak 135.
> apabila sampi masanye, tn rumah beritahu rumah dah ada org nak sewa, so saya klr mengikut setelah sebulan tarikh yg dijanjikan. saya juga telah mbasuh dn bersihkan rumah, hanya cat saja yg saya tdk buat.
> semasa penyerahan kunci kpd tn rumah, kami bersama buat pantauan. setelah stuju, tn rumah kata dia nak cat smula sperti sediakala..so saya stuju.
> setelah smgu, saya hbungi tn rumah knapa masih tdk hbungi saya bagi memulangkan deposit.
> tiba2 dia kata depoit habis digunakan utk beli brg2 mngecat dn pembersihan. seprti dibawah
> baki deposit rumah = 650
>
>

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (17)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment