Tuesday, April 16, 2013

Re: RG2011... PRU13 - HATI HATI MEMILIH PEMIMPIN - MENGAPA UMAT ISLAM MASIH TIDAK MAHU BERSATU

 

As Salam Sahabat ku Se Agama..
 
Mohon maaf , saya nak beri sedikit info....baru2 saya ada mendengar Kuliah Dhuuha di sebuah surau di Sg Siput, Perak...Penceramahnya ialah Al Fadzil Ust Wan Termizi dari Chemor, Perak.........beliau menjelaskan supaya kita lihat Sirah Rasulullah dan Faham akan cerita2 dlm Al Quran.........bahkan Allah SWT telah jelaskan dlm Al Quran ada 2 watak...sepanjang zaman pasti ada...Al Quran kan menjadi pedoman kita yg beriman kpd Nya...........Watak2 itu ialah Abu Lalab dan Abu Talib....kedua2 nya bukan beriman kpd Allah.......Tapi Abu Talib ( Bapa Saudara Rasulullah menpertahankan Islam hingga org2 kafir di Mekah tak berani menganggu Rasulullah )....Abu Lalab tolak Islam....hingga sekarang watak2 tersebut ujud...So.....jika bertembung antara Kafir BN ( MIC, MCA , PPP dan lainnya ) dan Kafir Pakatan ...........siapa perlu kita sokong...tepuk dada tanya Iman...yg persendakan Hukum Allah siapa........bukan kah UMNO dan sekutunya...Sekian AMIN

--- On Tue, 4/16/13, amri el wahab <amriwahab@gmail.com> wrote:

From: amri el wahab <amriwahab@gmail.com>
Subject: RG2011... PRU13 - HATI HATI MEMILIH PEMIMPIN - MENGAPA UMAT ISLAM MASIH TIDAK MAHU BERSATU
To: "Al Falaah Group" <al-falaah@yahoogroups.com>, "Hidayah Net" <hidayahnet@yahoogroups.com>, "Ingatan Group" <ingatan@yahoogroups.com>, "PenawarKu" <Penawarku@yahoogroups.com>, "Perisik Rakyat" <PerisikRakyat@yahoogroups.com>, "RG09 group" <respeks_group@yahoogroups.com>, "SahabatTazkirah" <SahabatTazkirah@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, April 16, 2013, 9:25 AM

 
 
Kenapa keliru dan masih mempertahankan mereka dan susah untuk menerima ajakan kembali bersepakat di atas asas aqidah yang satu.

Mari kita bezakan antara orang bukan Islam yang biasa yang tiada agenda untuk melwan Islam bahkan ingin hidup aman dan berakhlak baik. Pada mereka kita berikan dakwah dan tunjuk ajar mendekatkan mereka kepada Islam ajaran sebenar.

Tetapi orang bukan Islam yang memang agendanya, matlamatnya, hidupnya disumbangkan untuk menghancurkan Islam dan merosakkan umatnya juga mengahlang segenap segi bentuk pembangunannya. Pada mereka seharusnya kita berikan amaran peringatan dan jika mereka melampaui batas pada kadarnya kita disarankan untuk menghunuskan senjata.

Maka jika ingin besangka baik kepada tidak hanya bersangka baik pada Israel dan Amerika yang saban hari menyatakan mereka tidak memusuhi Islam.?

Berpada-padalah dalam bersangka baik. Di mana pula sikap berhati-hati umat dan sensitivitinya ?

Sudah naifkah kita mengharap pada yang tidak sudi ? 
 
Sumber: Rakan FB


===================================
Salaam & Regards
Amri el Wahab
=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment