Tuesday, April 16, 2013

RG2011... Fw: Ummi tak tercalon di Gombak..

 



Ummi Hafilda tak tercalon di Gombak.. Kalahlah BN kalau macam ni...

telokbakong.blogspot
darisungaiderhaka.blogspot
 

Sebelum itu.. ini ada satu pengumuman khas buat seluruh Penyokong Pakatan Rakyat di Pulau Pinang..

Datuk Seri Shariff Omar mantan Ahli Parlimen Tasek Gelugor yang juga mantan Ketua UMNO Bahagian Tasek Gelugor menjemput semua penyokong Pakatan Rakyat ke rumahnya di Pokok Machang, Tasek Gelugor malam ini jam 9.00..

Kerana beliau akan mengumumkan sesuatu malam ini selaras dengan pembentangan nama-nama calon oleh Najib hari ini..

Datanglah beramai-ramai dan jangan lupa bawa camera dan juga videocam... he..he..he..

Nampaknya UMNO/BN bakal berdepan dengan kekalahan di Kerusi Parlimen Gombak kerana individu yang meyakini dirinya akan menang besar di kawasan Parlimen tersebut tidak disenaraikan sebagai calon oleh Najib.

Beberapa hari lalu.. The Malaysian Insider melaporkan.. Ummi Hafilda Ali yakin akan menang besar jika diletakkan melawan abangnya Mohamed Azmin Ali di kerusi parlimen Gombak dalam pilihan raya 5 Mei akan datang.

"Tiada siapa yang mengenalinya lebih dari adik beradik dan keluarga jadi dengan pengetahuan kami tentang beliau, saya yakin mampu mengalahkannya jika Datuk Seri Najib Razak membuat keputusan untuk meletakkan saya sebagai calon untuk melawan Azmin," katanya.

Ummi Hafilda yang terkenal kerana peranannya sebagai saksi pendakwaan dalam perbicaraan liwat pertama Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 telah berkempen secara aktif melawan Anwar, Azmin dan PKR.

Azmin adalah abang beliau yang merupakan Timbalan Presiden PKR, penyandang ahli parlimen Gombak dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa ~ The Malaysian Insider

 

Transformasi Najib rupa2nya ada 'sakti' tersendiri......haha

telokbakong.blogspot
al-brangionline.blogspot
 
Rupa-rupanya yang duk heboh...kepoh...gempaq sana sini...bagaimana nak main silap mata pada rakyat...bagaimana nak tunjuk 'ajaib' pada pengundi......jenuh propesor kangkung mikirkan apa 'jargon' yang paling ber'sakti' yang boleh memukau pengundi...setelah memeraskan kepala hotak (bukan kepala lutut?)  maka keluarlah 'jargon' keramat kononnya iaitu ''transformasi".

Maka macai-macai pun siang malam...pagi petang be'ratib'...tranformasi politik...transformasi ekonomi...JKKK yang tak tahu hujung pangkal pun pagi petang kat warung kopi ber'zikir'...transformasi...transformasi beribu-ribu kali...lagi banyak sebut lagi 'afdal'......BR1M 1...BR1M2...KR1M...BL1M......lagi banyak 'zikir' lagi datang 'sakti'nya...haha boleh berjalan atas 'air' kot.

Bila diumukan senarai calon untuk beberapa negeri.....barulah terserlah 'transformasi' yang kononnya 'sakti' itu......Isa Samad (Parlimen Jempul) dikekalkan dan diupgrade...Rozaidah Talib (Parlimen Ampang) yang mempunyai 'hikayat' yang menarik, tidak dibenarkan bertanding di zaman Pak Lah dalam PRU12 atas sebab moral...Rahman Ismail (Parlimen Gombak) tak kurang juga mempunyai kisah 'sensasi' juga tidak 'sidelined' oleh Pak Lah...Yap Pian Hon (Parlimen Serdang) veteran 70 tahun......kesemuanya telah di'transformed'kan menjadi 'winnable candidates' oleh Umno ke arah 'tagline'nya '..."Sayangi Selangor Yakini BN".

Beberapa 'katak puru'...ada yang lemas tenggelam dan ada yang timbul megah......Zulkifli Noordin t'timbul' di Shah Alam.....manakala rakan sekutu lagi sekufunya seperti Ibrahim Ali...Hassan Ali...Zahrain tenggelam ke'lemas'an......jaguh akro-bed Soi Lek kecundang di awal lagi......yang mengejutkan jaguh 'seluar terlondeh' N. Gobalakrishnan melompat dari Padang Serai Kedah ke Batu Kawan Pulau Pinang.


al-brangionline:

Transformasi politik terbesar lagi realistik ialah......Pakatan Rakyat merudunkan BN untuk ke Putrajaya
 

Ibrahim Ali, Hassan Ali & Rais Yatim Tidak Tersenarai Sebagai Calon BN


Barisan Nasional (BN) akan menamakan pemimpin Umno tempatan sebagai calon parlimen Pasir Mas daripada mengundang kontroversi dengan meletakkan Datuk Ibrahim Ali di bawah bendera mereka pada Pilihan Raya 2013, kata satu sumber.

The Malaysian Insider difahamkan Pengerusi BN Datuk Seri Najib Razak dan Pengerusi BN Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed mahu mengelakkan daripada dikaitkan dengan presiden kumpulan Melayu berhaluan kanan itu.

"Ibrahim Ali tiada dalam senarai," kata sumber yang mengesahkan senarai calon Kelantan telah diserahkan kepada Mustapa yang akan mengumumkannya hari ini.

"Najib dan To Pa komited untuk membawa muka baru yang lebih berpandangan holistik dan maju dalam hubungan kaum," kata satu lagi sumber dan menambah ini menyebabkan Ibrahim tidak dipilih sebagai calon BN.

Perdana menteri paling lama berkhidmat Tun Dr Mahathir Mohamad telah melobi agar Ibrahim dimasukkan dalam senarai calon BN dengan mengatakan presiden Perkasa itu adalah penyelamat negara.

Dr Mahathir juga merupakan penaung kepada Perkasa yang memperjuangkan hak Melayu yang sudahpun dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan.

Ibrahim bertanding di atas tiket PAS dalam Pilihan Raya 2008 dan menang kerusi Pasir Mas. Beliau kemudiannya mengumumkan dirinya sebagai calon bebas dan dilihat rapat dengan Umno dan BN.

Beliau menubuhkan Perkasa untuk memperjuangkan hak Melayu selepas pilihan raya bersejarah yang menyaksikan BN kehilangan majoriti tradisi dua pertiga di parlimen dan beberapa buah negeri. Perkasa mempunyai lebih kurang 200,000 orang ahli yang majoritinya merupakan ahli Umno.
-TMI

Ulasan GB

Selain Ibrahim Ali, nama Hassan Ali, Rais Yatim tidak kelihatan di dalam mana-mana senarai calon BN yang bertanding di dalam PRU13 nanti.

UMNO sedar risiko besar untuk meletakkan mereka sebagai calon UMNO BN kerana terutama kedua-dua anak Pak Ali itu yang terkenal dengan imej "Malay cauvinist"nya.

Anehnya, Naib presiden PERKASA Zulkifli Noordin dipilih sebagai calon BN di Shah Alam menentang penyandangnya Khalid Samad.

Mungkin sudah berpusing-pusing cari calon, takda lain yang lebih layak selainnya.

Ramai pemerhati berpendapat tindakan Najib menghantar Zulkifli di Shah Alam adalah langkah terdesak UMNO untuk memenangi hati pengundi Melayu yang membentuk pengundi majoriti di Shah Alam.

Tetapi, ramai yang berpendapat, Shah Alam akan menjadi kubur Zul Kulim ini.

Mengenai Rais Yatim, dikhabarkan kerana kehadirannya menyusahkan Najib dan menteri kabinet lain di dalam hubungan bilateral dengan Indonesia. Setakat mana kebenaran maklumat itu belum dapat dipastikan. Rais kena tanya sendiri dengan Najib.

comments:

Anonymous said...

buang aja ketayap busuk tu dalam longkang dgn tuan2nya sekali!!!!

Anonymous said...

tanding sebagai calon bebas aje ibrahim, tak patut najib buat hang macam tu, aku fikir hang lagi power drp zulkifli nordin, last2 zulkifli yg terepilih. memang dasar melayu umno tak mengenang budi. Hidup Ibrahim Ali!

Anonymous said...

Mcm mem-batu api je bro..

Anonymous said...

Lompat je lah lagi...bukan tak biasa..lompat...lompat

Anonymous said...

Ini pandangan ke soalan? nyuh! nyuh!!

Anonymous said...

najib ketepikan Ibrahim Ali? Madey da ckp dia ni penyelamat negara!! maksudnya penyelamat BN. kenapa x dicalonkan? atau mungkin Najib and the gang dah sedar skrg maksud sebenar sarcasm. hihi

seksyen 7 said...

zu bertanding di shah alam??

hahaha zul katak, selamat datang ke shah alam :)

Awee Poyo said...

bukan tak nak lompat bro, dah tak ada kederat nak lompat lagi, penat bro... susah-susah pi jer jumpa Tuan Guru, tebalkan muka dan tengok apa Tuan Guru kata apa......

Anonymous said...

lompat sikatak lompat,
lompat hari nak guruh,
lompat brahim lompat,
lompat tunjuk bodoh.

Anonymous said...

katak oh katak kenapa engkau lompat..... macam mana tak lompat memang.. katak lompat....kah..kah

Anonymous said...

Habislah melayu, tiada lagi totok melayu dalam parlimen. Habislah DAP jadi PMlah.

Ibrahim Ali ada dalam Parlimen menyakit hati je, bukan dia perjuang Melayu pun, dia perjuang UMNO.... Melayu tahap Klu Klux Klan... merendahkan martabat Melayu dan Islam di mata orang Melayu dan bukan Islam. Orang-orang dialah yang baling selipar masuk dalam masjid di Kedah.

Anonymous said...

Cukuplah jadi pengkhianat PAS.
Jangan jadi pengkhianat UMNO pula.
Kuburkan Ibrahim Katak.
Ini kalilah...

uncle muda said...

ALAAA.... TIDAK MASUK PULAK GELANGGANG MAMAT INI.....PILU LAH PLAK RASANYA..
HUHUHUHUHUUUUU
WAKAKAKAKA.....TAK HOT LAH BRO..
BIASAKLA BE END MMG TAK KENANG BUDI,
YG ADA GADAI BODY PUTERI...
EH??? MANA CALUN PUTRI... tak cun la bro.

Anonymous said...

hahaha...lompat pak berahim....

Anonymous said...

mainkan klip Zulkifli nordin hina Hindu dan Keling

Anonymous said...

Yang bestnya katak sekok lagi gobala terlepas kat batu kawan... Nampak sangat umno ngok bn dah takdak calon dan tau bn bakal berkubur kat penang... N37 mansor musa bn akan berdepan ngan yb malek kassim.... Mansor sudah divekalkan ngan penambahan undi pos sebanyak 10 ribu undi... Tapi apapon blh terjadi...

Anonymous said...

ibrahim ali lompat keluar tak masuk BN pun cuma menyokong so BN tak terikat untuk menerima/ mencalonkan beliau.

Anonymous said...

Tahniah Bijan Bijan di karongan bangsal !!!!!

Ada kah sama mamat mamat yang bahalol dan benggap sebagai kepimpinan moden , dengan orang orang yang matang professional dan cendiakawan sebagai peneraju kepimpinan negara ?

Mereka mereka adalah tidak lain seperti Gagak kelaparan Bangkai Najis.

 

Katak Menangis :aku rasa macam kena loteri lah pulak kah kah kah

selatanonline.net

Portal Malaysiakini

Presiden kumpulan pendesak Melayu PERKASA Datuk Ibrahim Ali tidak terpilih sebagai calon BN untuk mempertahankan Parlimen Pasir Mas yang dimenanginya dalam pilihan raya umum lalu atas tiket PAS.

BN sebaliknya meletakkan Timbalan Ketua Bahagian Umno kawasan itu Che Johan Che Pa walaupun Ibrahim disebut-sebut bakal bertanding sebelum ini. 



Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir sendiri secara terbuka berharap Ibrahim dipilih sebagai calon BN.

Beliau malah sanggup turun berkempen di Pasir Mas sekiranya langkah itu diambil.

Bagaimanapun, seorang lagi pemimpin PERKASA Zulkufli Noordin dengan tidak disangka-sangka dipilih sebagai calon BN di Shah Alam menentang penyandangnya Khalid Samad.

Sementara itu, veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah akan mempertahankan kerusi Parlimen Gua Musang dan Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) Tan Sri Annuar Musa pula di Ketereh.

Datuk Seri Dr Awang Adek Husin sekali lagi dicalonkan di Parlimen Bachok.
 
Posted by ahmadi

 

Senarai Penuh Calon BN Kelantan,Ibrahim Ali Tidak Terpili

malaysiaberih.blogspot
 
KOTA BHARU - Presiden kumpulan pendesak Melayu PERKASA Datuk Ibrahim Ali( gambar ) tidak terpilih sebagai calon BN untuk mempertahankan Parlimen Pasir Mas yang dimenanginya dalam pilihan raya umum lalu atas tiket PAS.

Berikut ialah senarai calon Barisan Nasional (BN) bagi 14 kerusi Parlimen dan 45 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Kelantan untuk pilihan raya umum ke-13 yang diumum Pengerusi Barisan Nasional Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed hari ini : 

 
PARLIMEN

1. Tumpat: Mansor Salleh (Umno)
2. Pengkalan Chepa: Datuk Dali Husin (Umno)
3. Kota Baharu: Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh (Umno)
4. Pasir Mas: Che Johan Che Pa (Umno/ Muka Baharu)
5. Rantau Panjang: Ghazali Ismail (Umno/Muka Baharu)
6. Kubang Kerian: Anuar Safian (Umno)
7. Bachok: Datuk Awang Adek Husin (Umno)
8. Ketereh: Tan Sri Annuar Musa (Umno)
9. Tanah Merah: Datuk Ikmal Hisham Abdul Aziz (Umno)
10. Pasir Puteh: Tuan Mustaffa Tuan Mat (Umno/Muka Baharu)
11. Machang: Datuk Ahmad Jazlan Yaakub (Umno)
12. Jeli: Datuk Seri Mustapa Mohamed (Umno)
13. Kuala Krai: Tuan Aziz Tuan Hamat@Tuan Mat (Umno).
14. Gua Musang: Tengku Razaleigh Hamzah (Umno).

DEWAN UNDANGAN NEGERI

1. Pengkalan Kubor: Datuk Noor Zahidi Omar (Umno)
2. Kelaboran: Wan Hanapi Wan Yaacob (Umno)
3. Pasir Pekan: Nik Noriza Nik Salleh (Umno)
4. Wakaf Bharu: Datuk Mohd Rosdi Abdul Aziz (Umno)
5. Kijang: Zaluzi Sulaiman (Umno)
6. Chempaka: Wan Razman Wan Abd Razak (Umno/Muka Baharu)
7. Panchor: Che Rosli Hassan (Umno)
8. Tanjong Mas: Kanidy Omar (Umno/Muka Baharu)
9. Kota Lama: Tan Ken Ten (MCA)
10. Bunut Payong: Mohd Fakhrurazi Abdul Rahim (Umno/Muka Baharu)
11. Tendong: Datuk Hanafi Mamat (Umno)
12. Pengkalan Pasir: Tuan Anuwa Tuan Mat (Umno)
13. Chetok: Aimi Jusoh (Umno/Muka Baharu)
14. Meranti: Mohd Afandi Yusoff (Umno)
15. Gual Periok: Shaari Mat Husain (Umno)
16. Bukit Tuku: Mohd Zain Ismail (Umno)
17. Salor: Datuk Mohamad Nordin Awang (Umno/Muka Baharu)
18. Pasir Tumboh: Mohd Shamsul Mohd Yusoff (Umno/Muka Baharu)
19. Demit: Wan Mohd Nazi Wan Hamat (Umno/Muka Baharu)
20. Tawang: Mohd Zain Yasim (Umno/Muka Baharu)
21. Perupok: Datuk Mohd Zaidi Sidek (Umno)
22. Jelawat: Datuk Ilias Husain (Umno)
23. Melor: Mohd Othman Omar (Umno/Muka Baharu)
24. Kadok: Mohamad Basri Awang (Umno/Muka Baharu)
25. Kok Lanas: Datuk Md Alwi Che Ahmad (Umno)
26. Bukit Panau: Baharudin Yusof (Umno/Muka Baharu)
27. Gual Ipoh: Bakri @ Mohd Bakri Mustapha (Umno/Muka Baharu)
28. Kemahang: Dayang Saniah Awang Hamid (Umno/Muka Baharu)
29. Selising: Zulkifli Ali (Umno/Muka Baharu)
30. Limbongan: Mohd Rujhan Salleh (Umno/Muka Baharu)
31. Semerak: Zawawi Othman (Umno/Muka Baharu)
32. Gaal: Redzuan Stapha (Umno/Muka Baharu)
33. Pulai Chondong: Halim @ Ab Halim Ismail (Umno/Muka Baharu)
34. Temangan: Azemi Mat Zin (Umno/Muka Baharu)
35. Kemuning: Eriandi Ismail (Umno/Muka Baharu)
36. Bukit Bunga: Mohd Adhan Kechik (Umno)
37. Air Lanas: Datuk Seri Mustapa Mohamed (Umno)
38. Kuala Balah: Datuk Abdul Aziz Derashid (Umno)
39. Mengkebang: Azizzuddin Hussein (Umno)
40. Guchil: Datuk Nik Sapeia Nik Yusof (PPP/Muka Baharu)
41. Manek Urai: Che Jalal Muda (Umno/Muka Baharu)
42. Dabong: Datuk Ramzi Ab Rahman (Umno)
43. Nenggiri: Mat Yusoff Abdul Ghani (Umno)
44. Paloh: Datuk Nozula Mat Diah (Umno)
45. Galas: Ab Aziz Yusoff (Umno)

- Bernama

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment