Wednesday, April 17, 2013

RG2011... Tugas Zul Ndin...

 

Imbas kembali kenapa & mengapa Zulkifli Nordin yg satu ketika berdegar2 bercakap bagi pihak PKR, tiba2 'berubah' karektornya?
Kini mempersiapkan diri mewakili BN sbg calon di Shah Alam.....
 
.................................................................................................................................................
 
Tugas Zul adalah untuk kembalikan Kedah Untuk Barisan Nasional

Khamis, 13 Mei 2010 Super Admin

Oleh: Raja Petra Kamarudin

Masalahnya adalah sederhana, sungguh. Setiap calon yang bertanding dalam pilihanraya negri dan parlimen seharusnya mengemukakan laporan belanjawanya atau laporan kewangannya dengan SPR. Hal ini untuk memastikan bahawa tidak ada yang melanggar undang-undang pilihan raya di mana pelanggaran dengan menghabiskan lebih dari RM100, 000 untuk kerusi negeri dan RM200, 000 untuk kerusi parlimen.

Jika anda sebagai calon gagal untuk mengemukakan laporan anda dari akaun / pengeluaran atau laporan perbelanjaan anda menunjukkan bahawa anda telah menghabiskan lebih dari angka yang dibenarkan atau kenyataan anda adalah salah, seperti kos banyak yang hilang dari kenyataan anda, maka SPR boleh membatalkan anda.

Ringkasnya, anda kehilangan kerusi anda.

Zulkifli Noordin, calon PKR yang memenangi kerusi Kulim parlimen dalam pilihanraya umum 2008, tidak menyerahkan kenyataan pengeluaran untuk PRU 2004. Dan calon UMNO yang kehilangan kerusi, Syeikh Abdul Aziz Fadzir, punya bukti tentang hal ini. Jadi Aziz mengemukakan permohonan meminta mahkamah untuk membatalkan Zul. (Ingat Aziz, orang yang ingin membakar Selangor Chinese Assembly Hall sekitar sepuluh tahun yang lalu?)

Zul panik. Jadi dia cepat mengubah satu set akaun dengan dokumen palsu dan bil untuk menopang kesnya di mahkamah. Sayangnya, Zul tertangkap. Sekarang tidak lagi menjadi kes Zul gagal mengemukakan akaun laporan tersebut. Sekarang kesnya adalah kes penipuan, yang merupakan kesalahannya itu boleh menerima hukuman penjara.

Perdana Menteri melihat kesempatan emas dalam kesulitan Zul. Zul telah tertangkap dengan seluar ke bawah. Jadi PM panggil Zul untuk rapat dan berkata kepadanya bahawa UMNO akan menarik permohonan pilihan raya dan membantu menyelamatkan dirinya. Tapi dia harus terlebih dulu menyetujui kesepakatan. Dan kesepakatan adalah: Zul tidak perlu masuk penjara, tetapi ia harus memastikan kembalikan Kedah untuk Barisan Nasional.

Ringkasnya, Zul akan bertindak sebagai Trojan Horse UMNO dalam Pakatan Rakyat.

Zul terpaksa bersetuju untuk kesepakatan dan PM mengarahkan Aziz untuk menarik permohonan mendakwa Zul di Mahkamah. Aziz marah (dia tahu Zul adalah daging mati) tapi ia tak punya pilihan dalam hal ini. dan Zul diselamatkan. Sekarang Zul bekerja untuk UMNO, tidak lagi untuk Pakatan Rakyat.

Anda boleh memahami mengapa Zul melakukan hal-hal yang dia lakukan? Tidak diragukan lagi nampak aneh bahawa Zul melakukan segala macam hal yang menyakiti pembangkang. Tapi itu perjanjian. Dan sekali Kedah jatuh kemudian Zul akan membayar yuran dan ia kemudian boleh secara rasmi bergabung dengan UMNO.

Apabila berbohong untuk menutup kebohongan pasti akhirnya tertangkap. Dan Zul tertangkap. Jika ia tidak berusaha menutup kesalahannya dengan memalsukan kenyataan akaun dia hanya kehilangan kerusinya. Tetapi ini adalah penipuan. Dan kesalahan penipuannya itu adalah lebih serius. Dia boleh masuk penjara.

UMNO hanya mencintai penjahat. Penjahat boleh digunakan. Dan kerana Zul membuat kesalahan dengan melakukan jenayah sesuatu, UMNO mampu menggunakan dia. Dan UMNO melakukannya terus menerus.

Terjemahan dari:
http://www.malaysia-today.net/index.php?

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment