Thursday, May 16, 2013

Re: RG2011... Jawapan Dr. MAZA kepada si sumpah sumpah Saiful Bukhari.

 

Laa masalah sekarang sorang sumpa sorang lagi tak sumpah tapi....sumpah sorang tuhh ada orang kata tak betul dengan mcm2 alasan pegang tangan kiri laa angkat tangan kanan laa berdiri satu kaki laa.....semua yng sepemangsa buat tak kena sampai kedeapn kaabah pun orang dok pertikai apa yang depa nak percaya. SUMPAH tak caya TV tak caya paper tak caya. Orang ceroboh sampai ada mati pun kata sandiwara. Rasa NABI TURUN DARI LANGIT KATA BETUL PUN KORANG TAK KAN PERCAYA. Azizan masuk spital sampai potong kalau ada orang kata sandiwara apa korang nak kat

--- On Wed, 5/15/13, Kartina Idris <kartina.idris@gmail.com> wrote:

From: Kartina Idris <kartina.idris@gmail.com>
Subject: Re: RG2011... Jawapan Dr. MAZA kepada si sumpah sumpah Saiful Bukhari.
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wednesday, May 15, 2013, 7:20 AM



Saya cadangkan panggil kedua-dua yang menuduh dan kena tuduh. Dr Maza jadi hakim. Nak tengok lagu mana Dr maza nak buat untuk cari kebenaran, siapa cakap benar, siapa cakap bohong. Amacam?


2013/5/11 PASPISPUSSYCAT <rattlesnakessssss@gmail.com>
 

Kelakar.. dr maza sibuk mempertikaikan orang yg bersungguh2 hendak bersumpah untuk menegakkan kebenaran dari mempertikaikan orang yg bersungguh nak lari dari bersumpah.


2013/5/3 roslan mohd <mohroslan@gmail.com>
 



"…Kita sedia maklum terdapatnya hadith tentang keutamaan solat di Masjid al Haram serta kemustajaban berdoa di hadapan Ka'bah. Tetapi Rasulullah tidak pernah mendidik umatnya untuk bersumpah di hadapan Ka'bah kerana bimbing ianya menyamai perbuatan masyarakat arab jahiliyyah yang gemar bersumpah dan menilik nasib (dengan anak panah) di depan Ka'bah…"

"Kenapakah perlu bersumpah di depan Ka'bah? Adakah semata-mata untuk mempergunakan sentiment orang melayu Islam yang terlalu cepat ta'jub dengan kisah-kisah mistik Ka'bah. Umpamanya kecenderungan beberapa majalah memaparkan kisah mistik di Ka'bah seperti "Pendosa yang tidak dapat melihat Ka'bah". Jika benarlah kisah-kisah seumpama itu, maka sudah tentulah Abu Jahal dan Abu Sufiyyan lah orang-orang pertama yang gagal melihat ka'bah disebabkan kekufuran dan kefasikan mereka…"

DR. MOHD ASRI ZAINUL ABIDDIN, MANTAN MUFTI PERLIS.


Inline image 1





__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (7)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment