Wednesday, May 22, 2013

Re: RG2011... Kenyataan Oleh Setiausaha Akhbar Rumah Putih Tentang Pilihanraya Di Malaysia

 


Orang yang membuat terjemahan mempunyai niat yang tertentu. Apa yang ditulis dalam BI adalah berbeza dari yang diterjemahkan.

'....dan juga kepada parti-parti pembangkang untuk kempen mereka, kerana pembangkang yang teguh adalah batu asas kepada demokrasi.

Kami juga sedar bahawa berlakunya penipuan dalam proses pilihanraya, dan percaya bahawa ianya sangat penting bagi pihak bertanggungjawab menyelesaikan isu-isu yang berbangkit. Kami menanti hasil siasatan mereka.'

Yang ini tiada langsung dalam ucapan yang dikeluarkan oleh white house.

Don't read between the line and make your own assumption. I'm not blaming anybody but in term of giving out information do it in an honest way. Where ever your side falls please respect our readers and group members.

For me what is done is done let's us move forward to help our country develop rather than making things worst.

Thank you.

Sent from my BlackBerry® smartphone over the TuneTalk network

From: "Azali" <ar53@in.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Wed, 22 May 2013 04:23:19 -0000
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Kenyataan Oleh Setiausaha Akhbar Rumah Putih Tentang Pilihanraya Di Malaysia

 

Readout of the President's Call with Prime Minister Najib of Malaysia

21 May 2013

1 Pendapat

Pendapat Anda?

 

 

The White House

President Obama called Prime Minister Najib on the evening of May 13 to congratulate him on his victory in parliamentary elections and to reaffirm the strong bonds of friendship between the United States and Malaysia.  The President noted that Malaysians had turned out in record numbers to vote and welcomed the Prime Minister's efforts to address concerns about election irregularities. The two leaders discussed the importance of continuing to deepen our bilateral cooperation, including on expanding cooperation on trade, regional security, and multilateral cooperation.

 
Kenyataan Oleh Setiausaha Akhbar Rumah Putih Tentang Pilihanraya Di Malaysia

21 May 2013

5 Pendapat

Pendapat Anda?

 

 

[TERJEMAHAN]

The White House

Bagi pihak Presiden dan rakyat Amerika Syarikat, kami mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri Najib atas kemenangan koalisinya dalam pilihanraya Parlimen pada hari Ahad, 5 Mei. Kami juga ingin mengucapkan tahniah kepada rakyat Malaysia kerana peratusan keluar mengundi yang tinggi, dan juga kepada parti-parti pembangkang untuk kempen mereka, kerana pembangkang yang teguh adalah batu asas kepada demokrasi. Kami juga sedar bahawa berlakunya penipuan dalam proses pilihanraya, dan percaya bahawa ianya sangat penting bagi pihak bertanggungjawab menyelesaikan isu-isu yang berbangkit. Kami menanti hasil siasatan mereka. Amerika Syarikat akan meneruskan hubungan yang rapat antara kerajaan dan rakyat Malaysia demi mengukuhkan demokrasi, keamanan dan kemakmuran di rantau ini.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment