Tuesday, June 4, 2013

RG2011... FW: Api sambar kereta sedang dikimpal

 

Api sambar kereta sedang dikimpal

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my

INILAH kereta yang menjadi punca tiga rumah papan terbakar di Padang Jawa, Klang semasa kerja-kerja kimpalan dijalankan ke atas kenderaan itu semalam.



SHAH ALAM - Sederet tiga buah rumah papan dan sebuah kereta Honda Prelude musnah dijilat api dalam kebakaran di Jalan Berangan 2, Padang Jawa di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1.50 petang itu, seorang mangsa hampir 20 peratus melecur di badan dan dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang dekat sini untuk rawatan.

Kejadian dipercayai berpunca daripada kerja-kerja kimpalan yang sedang dilakukan oleh salah seorang penghuni rumah ke atas kereta Honda Prelude milik rakannya di depan rumah.

Malangnya, kenderaan tersebut tiba-tiba terbakar dan api menyambar dinding rumahnya sebelum merebak ke rumah jiran sebelah.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Seksyen 15, Mohd. Khairi Daud berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kejadian itu pada pukul 1.55 petang sebelum dua jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Kota Anggerik dan Shah Alam bersama 10 anggota bergegas ke lokasi.

"Setiba di lokasi lapan minit kemudian, ketiga-tiga rumah itu sudah terbakar dan usaha memadamkan kebakaran daripada merebak ke rumah-rumah lain yang terletak berdekatan dijalankan.

"Kebakaran berjaya dipadamkan sepenuhnya dalam tempoh lima minit dan tiada kehilangan nyawa dilaporkan, namun nilai kerugian masih dalam siasatan," katanya di sini semalam.

Mohd. Khairi memberitahu, ketika kejadian, kira-kira sembilan daripada 15 penghuni berada di dalam ketiga-tiga rumah terbabit, namun mereka sempat menyelamatkan diri.

Katanya, kesemua penghuni dikatakan menyewa kediaman berkenaan.



Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0605&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_15.htm#ixzz2VIMxSxJ8 
Hakcipta terpelihara 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment