Thursday, September 12, 2013

RG2011... Fw: Lauk ada Ulat,bilik tidur macam tong sampah

 



Lauk ada Ulat,bilik tidur macam tong sampah antara punca peserta PLKN 'mengamuk' di P.Pinang.

malaysiaberih.blogspot
utaranews.com
 
Kecewa dengan tahap kemudahan di satu kem di Balik Pulau, sekumpulan 200 orang pelatih mengemaskan barangan mereka dan bersedia untuk meninggalkan tempat tersebut.

Ibu bapa yang bimbang dengan keadaan anak mereka juga berhimpun di luar pagar kem tersebut semalam, lapor akhbar The New Straits Times.

Laporan itu menyebut, para pelatih tersebut memberitahu ibu bapa bahawa mereka terpaksa tidur di atas katil yang rosak, tilam berkulat, dan bantal dengan kesan kotoran sejak beberapa bulan lalu.

Para pelatih itu juga memberitahu bahawa kemudahan tempat mandi juga rosak, tersumbat dan berada dalam keadaan sangat kotor.

Menurut laporan itu, seorang pelatih memberitahu abangnya bahawa saudara perempuan mereka mengalami "trauma" selepas menjumpai ulat dalam makanan di kem White House Resort NS.

Gambar yang disiarkan akhbar tersebut menunjukkan para pelatih diberikan "makanan bermutu rendah" - melibatkan bahan yang kelihatan seperti secawan nasi, kuah, secebis daging, keropok dan sedikit sambal.

The Star melaporkan bahawa para pelatih diberikan hidangan 125 gram daging ayam namun ia dikurangkan kepada satu pertiga dari jumlah itu.

Satu jawapan yang dikemukakan kerajaan di Parlimen pada 2008 menyebut, sebanyak RM2.37 bilion untuk program PLKN sejak 2004, dengan purata sebanyak RM500 juta setahun.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment