Sunday, June 22, 2014

RG2011... Remaja OKU Ditemui Dalam Keadaan Yang Menyedihkan (Gambar). [1 Attachment]

Remaja OKU Ditemui Dalam Keadaan Yang Menyedihkan (Gambar).

 Vid: http://youtu.be/BAUfZ7To3uQ

Seremban,N9,21-Jun

Baru lepas makan. Kenyang. Sempat sendawa lagi. 
Sekali tertengok pula gambar kat bawah neh.



Ya Allah.

Menitik air mata aku tengok. Sedang aku kenyang2 makan rupa2nya ada manusia di luar sana tak diberikan makan langsung. Sampai kurus kering dia dibuatnya. Terkeluar semua tulang2 kat badan. 

Kat mane?

Kat Malaysia.
Umur 15 tahun. Muda lagi. Lelaki. Sampai panjang rambut dia. Tak terurus. Dah berapa lama la dia kena kurung. Baju pun compang camping. Aduh. Meleleh airmata aku. 

Sapa punya kerja yang kurung dia sampai kurus kering macam tue?

Ah s*al la. Aku tak boleh baca kes2 macam neh. Ahti sensitif. Sebagai manusia kejam sangat cara layanan ko pada OKU. Even kalau dia tak OKU pun ko tak boleh layan dia macam tue. Biarkan tak makan berhari2 lamanya.

Apa yang berlaku?

Orang2 yang kurung dia kat dalam rumah tue semua dah mampos ke?

Ataupun dah lupa ada OKU dalam tue? Yang perlu makan, minum dan mandi?

Aku harap polis bongkarkan siapa dalang disebalik kes tersebut. Siapa yang kurung. Kenapa dikurung. Berapa lama dikurung. Lepas tue kita pula kurung dia macam tue. Biar dia rasa apa yang remaja OKU tu rasa.

 

Susulan:

Link1

Link2

Luahan Ibu Remaja OKU 

Sementara Itu, Kutipan zakat sepanjang tahun lepas Bagi negeri 9 berjumlah 74 JUTA! -Sumber

No comments:

Post a Comment