Friday, October 10, 2014

RG2014... Fw: ELAUN AHLI PARLIMEN RM6,5000 MENJADI RM12,000 SEBULAN?

 



BAJET 2015 ... ELAUN AHLI PARLIMEN DARI RM6,5000 MENJADI RM12,000 SEBULAN?????

omakkau.blogspot

Kesemua 222 Anggota Parlimen akan menikmati kenaikan elaun, berkuat kuasa 1 Januari tahun depan.
  
Selain itu, Yang Dipertua Dewan Rakyat dan Yang Dipertua Dewan Negara serta timbalan Yang Dipertua juga akan menikmati kenaikan gaji dan elaun.
  
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata elaun Anggota Dewan Rakyat akan dinaikkan daripada bersamaan Gred 54 kepada bersamaan gred Jusa C, manakala elaun anggota Dewan Negara akan dinaikkan daripada bersamaan gred 48 kepada bersamaan antara gred 54 dan Jusa C.

Untunglah jadi Ahli Parlimen sekarang  .. dapat elaun RM6,500 di klasifikasikan sebagai berpendapatan ikat perut .. sekarang dengan tangga gaji bersamaan dengan JUSA C sudah dikira RM12,000 sebulan .. kenaikkan hampir 100% .. Itu tidak termasuk elaun pemandu dan elaun mesyuarat serta macam-macam elaun yang bersesuaian dengan gred JUSA C.

Rakyat miskin hanya dapat BR1M $950 setahun .. itu pun dibayar sebanyak 3 kali .. maknanya rakyat yang tiada akaun bank terpaksalah beratur dan mengadap muka pemimpin UMNO sebanyak 3 kali setahun untuk dapatkan RM950 sahaja. ... RM300 dibayar pada bulan Januari dan Mei dan baki RM350 dibayar pada bulan September.

Tujuan dibayar 3 kali tu tujuan dia memang dah boleh baca .. 1) Tidak cukup dana 2) Biar rakyat sentiasa rasa terikat dan terkenang dengan kerajaan .. bagi sekali lump sum dapat duit lepas tu rakyat lupa dah pemberian kerajaan.

Mau tengok dan dengar apakah para ahli parlimen PR akan bangkit bantah dengan kenaikkan yang dikatakan hampir 100% ini.

Paling nak tengok dan dengar ialah Dato' MB Selangor baharu ... dia ada dua saluran pendapatan .. sebagai ADUN Bukit Antarabangsa merangkap MB Selangor dan Ahli Parlimen Gombak .. sebelum ini dia bukan main bercakap tidak mau menikmati penambahan gaji ketika rakyat sedang dihimpit dengan kos sara hidup yang tinggi .. mau tengok .. adakah akan berterusan berdrama.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment