Sunday, October 12, 2014

RG2014... Fw: sila isi minyak dalam LITER bukan lagi RM...!

 



HEBOH KATANYA JUMLAH PETROL YANG DIBELI DARI 3 STESEN MINYAK JENAMA BERLAINAN TIDAK SAMA????

omakkau.blogspot
Semenjak harga petrol RON 95 dan Diesel naik 20 sen lagi seliter .. setiap titik petrol sudah dianggap begitu berharga dan tinggi nilainya.

Seorang warga kita sanggup membuat perbandingan dengan menisi RM20 petrol RON95 dari 3 stesen minyak yang jenama berbeza.

Apa yang dia dapati cukup mengelirukan sekali ... Di stesen minyak Shell dengan RM20 dia mendapat sebanyak 8.70 liter .. Stesen Minyak Petron dia dapat 8.696 liter dan akhir sekali Stesen Minyak Petronas dia perolehi 8.695 liter.

Walaupun perbezaannya cukup minimal tetapi mengapa ini boleh berlaku .. walaupun cukup minimal tetapi jika dikumpulkan secara jumlah besarnya .. jumlah akan menjadi cukup besar ..

Dimana silapnya????

Kementerian Hasan Malek yang menjaga kerenah ini buat apa????  Minta rakyat jangan merungut dan buat bantahan lagi sepatutnya terus bersyukur dan berterima kasih?????


KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.

 
 

[RAHSIA] Bermula hari ini sila isi minyak dalam LITER bukan lagi RM...!!!

kedahlanie.info
MAI SAYA NAK AJAR MATEMATIK SKIT......

 
Amalkn pengisian myk dlm jmlh liter, bkn nya ringgit.

Contoh:

Pergi ke kaunter, ckp nk isi 20 liter. pastu byr RM46. ini lbh baik drpd isi RM40, krn jmlh minyak yang masuk adalh 15.7894737 liter. Sedangkn nozzle hanya menyukat sehingga 2 tmpt perpuluhan shj.

Maknanya kita rugi 0.0094737 bg setiap pengisian RM 40. bayangkan, kalau setiap hari ada 1000 org y isi RM40, stesen mykk dah untung 9.4737 liter. itu kalau 1000 org, kalau 1p hari? sebulan? itu hanya pengiraan ringkas utk pengisian RM40 sahaja. bayangkn, brapa byk stesen minyak akn untung ats selisih kiraan jumlah liter ini.

Sbb itu stesen myk selalu bt program cabutan bertuah dgn pembelian minimum RM40. mereka mahu menanam sifat mengisi myk mengikut nilai rm, bkn ikut nilai liter.

Isi dalam liter.
1liter harga rm2.30
isi lah rm23 jadi 10liter
isi rm46 jadi 20 liter
isi rm69 jadi 30 liter

kalu isi 35 liter darab dgn rm2.3.
kalu isi guna jumlah duit, liter tu akan dibundarkan ke jumlah trdekat.
contoh 31.777 liter. rugi sikit, tp kalu tiap2 hari toukeh stesen minyak yg untung

"dapat petua dr WA lain....boleh pakai tak ? "

dari FB

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment