Wednesday, November 12, 2014

RE: RG2014... Aduan Staff JKM Layan Orang Miskin Macam Sampah.

 

Ketua jabatan patut ambil tanggungjawab tentang runggutan orang ramai , turun padang.. sesekali pergi ke bahagian hadapan kaunter,  lihat apa yang di lakukan oleh orang bawahan bagaimana kakitangan bawahan ini berhadapan dengan orang ramai!.  Jabatan ini tempat orang susah untuk mengadu dan sudah tentu lah orang susah,orang2 miskin yang memerlukan bantuan kalau tidak mereka tidak akan ke jabatan ini! menjadi tanggung jawab  melayan orang ramai dengan sebaik nya. Mereka juga faham, bantuan akan dapat pada yang layak sahaja!.

 

Jadi tolong Letakan kakitangan yang mesra pelanggan yang ada komitmen dengan kerja berada di kaunter hadapan 'jangan hanya se ekor kerbau yang membawa lumpur habis terpalit pada yang lain2'!.

 

 

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com]
Sent: Thursday, November 13, 2014 8:46 AM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2014... Aduan Staff JKM Layan Orang Miskin Macam Sampah.

 

 

Memang betul, saya pernah terkena dgn layanan yang kurang mesra pelanggan di JKM Hulu Langat yg terletak di Jalan Reko Bangi. Sewaktu itu saya berurusan di kaunter untuk menggantikan kad OKU anak saya. Pelanggan hanya saya sorang tapi mereka yang kat kaunter masa tu ada dua atau tiga orang tapi buat acuh tak acuh je. Bila tanya penjelasan tak diberi dengan jelas satu-satu minta itu ini terpaksalah kami turun naik kat bangunan tu utk sediakan. Pastu sambil melayan perasaan dgn HP. Sedikit pun tak prihatin dgn pelanggan di hadapan sehingga datang seorang staf lain yg melayan pelanggan. Masa tu rasa nk je saya tanya awak ni berada di kaunter untuk bersembang dgn HP atau melayan pelanggan? Tapi kita masih ada batas kesantunan

-------------------------------------------- On Tue, 11/11/14, Pendekar Bloggerz pendekarbloggerz@gmail.com [respeks_group] <respeks_group@yahoogroups.com> wrote: Subject: RG2014... Aduan Staff JKM Layan Orang Miskin Macam Sampah. [1 Attachment] To: respeks_group@yahoogroups.com Received: Tuesday, 11 November, 2014, 10:50 AM Aduan Staff JKM Layan Orang Miskin Macam Sampah.11/10/2014 4:38 pmSozcyiliWeb site viewOhoi.

Staff JKM neh memang bodoh2 belaka ke apa? Lainkali minta la alamat orang susah tue. Buat lawatan dan bantu la dia isi borang untuk tujuan rujukan dan dokumentasi. Apa bengap sangat otak kau sampai perkara macam neh pun tak reti fikir? Itu sebab aku cakap JKM perlu direnovasikan. - Yang jadi staff perlu la sentiasa peka dengan perubahan semasa - Protokol kerja perlu diubah agar selaras dengan tuntutan keadaan - Staff yang dilantik untuk duduk di front counter mestilah jenis peramah dan tak mengeluarkan kata2 dayus yang menyakiti orang miskin Ini aduan yang tersebar di laman sosial ; Wajah dalam gambar di atas adalah merujuk kepada staff JKM dari Hulu Langat yng dikatakan bersikap biadap dan acuh tak acuh dalam melayan orang miskin dan terdesak yang datang meminta bantuan. Mohon JKM Hulu Langat bertindak. Kasi la tarbiah sikit kakitangan orang. Yang bangang2 neh bersepah2 kot sampai aku pun pernah saksikan depan mata. Bugima betul la. Kbai.


___________________________________
The information contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and then delete it from your system. EY is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.

__._,_.___

Posted by: Abdul Rahman Sien <Abdul-Rahman.Sien@my.ey.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (6)

Check out the automatic photo album with 1 photo(s) from this topic.
jkm hulu.jpg

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment