Monday, June 18, 2012

RG2011... Felda- Mohon siasatan (Projek Jalan Raya)

 

haikal_daniel writes "MEMBINA JALAN BARU DARI KUALA SLIM (A 134) KE FELDA BESOUT , BATANG PADANG PERAK
Assalammualaikum,

 
Lebih 20,000 peneroka Felda Besout, Perak meletakkan harapan tinggi agar projek Jalan Raya Besout-Kuala Slim dapat disiapkan. Dengan pembinaan jalan baru itu boleh mendekatkan jarak antara Felda Besout dengan pekan Slim River dari kira-kira 50KM kepada hanya 15KM sahaja selain menjimatkan masa.


Projek yg dijangka siap 8 April 2011 sehingga hari ini tiada tanda-tanda projek ini akn disiapkan dan masih terbengkalai. Projek jalan raya yg menghubungkan Felda Besout ke Kuala Slim sejauh 11km di bawah kendalian Azam Teknik Sdn.Bhd pada awalnya menelan belanja sehingga RM 46.8 Juta dan setelah ditangguhkan meningkat kepada RM 50 Juta.

Setelah ditangguhkan 2 kali, nilainya sudah mencecah RM 60 Juta termasuk bayaran pampasan yg terpaksa dibayar kepada 40 pemilik tanah. Kini projek tersebut masih ditangguhkan dan akan menyebabkan kos projek akan lebih meningkat. Selaku ADUN Slim River, Datuk Khusairi Talib rasanya lebih tahu dan arif berkenaan projek tersebut.

 
Terima Kasih..  

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment