Tuesday, June 19, 2012

RG2011... Penjelasan Pakar Nuklear 'Ranapkan' Penipuan PKR..!!!

 

Dewan Rakyat menyaksikan drama yang buat pembangkang pengsan habis semasa kehangatan perbahasan mengenai laporan Jawatankuasa Khas Parlimen mengenai Lynas yang dibentangkan pagi Selasa.

Ia berlaku semasa para Ahli Parlimen pembangkang sedang berbahas membantah Lynas dan berlagak macam mereka profesor serba tahu mengenai soal radiasi dan keselamatan kepada orangramai.

Tanpa diduga Ahli Parlimen PAS kawasan Hulu Langat Selangor yang merupakan seorang pakar nuklear bangunan mencelah di tengah perbahasan untuk menyampaikan pandangan profesionalnya.

Suasana dalam Dewan Rakyat terdiam sejenak bila Ahli Parlimen pembangkang itu ' kepak habis' gelagat rakan-rakannya dengan menyatakan bahawa beliau berpendapat tahap radiasi kilang berkenaan adalah selamat..!

Persoalan yang menjadi tanda tanya.. ISU LYNAS!!! 

Kenapa majoriti yg bantah isu Lynas ni berbangsa cina???
sama juga seperti protes pembinaan kilang proton, kereta nasional dahulu..

Kenapa.. takut ke bumiputera kuasai ekonomi dalam negara?

Berapa ramai pakar baik dalam mahupun luar negara mengatakan bahawa ia nya tidak berbahaya! Jelas, isu Lynas ini dimainkan kerana agenda politik dan rasis yang bimbang akan kemajuan orang melayu dalam sektor perindustrian?

Tapi perkara yang lebih besar, mungkinkah juga isu fitnah kononnya Lynas ini bahaya sengaja dimainkan kerana agenda sebenar pakatan pembangkang adalah kerana menjadi mata dan telinga sesebuah empayar?

Sesebuah empayar yang besar itu mula berasa bimbang dengan kemajuan Malaysia ini?

Percayakah kita bahawa ada negara dan empayar yang tidak mahu melihat Malaysia berjaya?

Itulah hakikat sebenar yang sedang berlaku.. pakatan pembangkang adalah racun yang menyekat Malaysia menuju wawasan 2020..!!!

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment