Friday, December 20, 2013

RG2011... Fw: LYNAS CATAT MANGSA PERTAMA

 




Ini barulah OMG!!!

telokbakong.blogspot.
dollahyankee.blogspot.
 
GAMBAR INI DISELUDUP KELUAR
ini lah gambar kilang Lynas yang tenggelam dalam banjir yang telah diseludup keluar. Keadaan tenggelam ini cuba disorok kan dari pengetahuan umum, tetapi atas usaha Ronald Reagan, internet tidak akan berbohong. Yang berbohong ialah mereka ...

Rare-earth plant in Kuantan not flooded, Lynas says -
KUALA LUMPUR, Dec 6 — Amid concern that the Lynas rare-earth plant in Kuantan could be threatened by the massive floods sweeping across Pahang, the company today said the site has escaped the deluge and was operating as usual.
In response to The Malay Mail Online's query, Lynas Malaysia Sdn Bhd also said its refinery was built according to national and international regulations.
"The Lynas Plant located in Gebeng Industrial Estate is not affected by the massive floods in Kuantan and the Plant is operating as usual," it wrote in a brief four-paragraph statement.
dollah yankee -
gurkah-gurkah politik di'port' nak tanya Nan Yaakob "ada bocor kah?!".

 

LYNAS CATAT MANGSA PERTAMA - SEORANG JURUTERA MAUT

telokbakong.blogspot.
wasukalu.com
 
Akhirnya Lynas menuntut nyawa pertama rakyat Malaysia pada 13 Disember lalu.

Berita kematian seorang jurutera berkanaan tidak mendapat liputan media utama negara.

Kuantan, Fuziah Salleh mendesak kerajaan, Jabatan Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan (DOSH) untuk menyiasat kematian seorang jurutera Lynas.

"Laporan dan maklumat diterima mengenai kematian, mangsa terjatuh ketika mengambil sampel.

Apakah benar ia punca kematian? "Atau pekerja itu tidak memahami apa yang terkandung dalam SOP (prosedur standard) keselamatan tersebut? soal Fuziah.

Pada 13 Disember, jurutera kilang nadir bumi Lynas, Mohamad Fadzli Mohamad Rafdzi, 33, ditemui mati lemas di sebuah kolam dalam kawasan kilang di kawasan Perindustrian Gebeng.

Justeru, kata Fuziah Lynas harus bertangunggjawab sekiranya benar kematian berpunca daripada SOP keselamatan yang tidak jelas. "DOSH perlu segera\ memberi laporan siasatan kematian jurutera kepada awam mengenai kilang kontroversi itu," katanya dihubungi Keadilandaily.

Fuziah berkata, beliau kini sedang mendapatkan maklumat menyeluruh mengenai insiden tersebut.

adios

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment