Tuesday, October 29, 2013

Re: RG2011... Fw: DR ASRI - TAKKAN SELURUH DUNIA ARAB MURTAD

Dengan  Latihan  ZIkir  Nafas  kita  akan  dapat  memperolehi  Ketenangan  yang  di  janjikan  oleh  ALLAH  dalam  Al  Quraan.  ZIkir  Nafas  adalah  ZIkir  yang  tidak  putus selama-lamanya  dan  wujud  dalam  Al  Quraan.
Salaamun'alaikum,
 
Merujuk kepada pernyataan di atas, harap dapat berikan makluman lebih lanjut :
1. Apakah dia maqsud zikir nafas secara lughah dan isthilahnya
2. Ayat Al Qur'an yang mana menyebut dan menyuruh membuatnya
3. Tolong sertakan pernyataan mufassirin muktabar terhadap tafsiran ayat-ayat itu
4. Tolong sertakan juga contoh amalannya oleh Nabi Saw., para sahabat Baginda juga para salafus solih
5. Sertakan huraian para ulama' dan fuqaha' muktabar terhadap fiqh perbuatan dan hukumnya
6. Bagaimana rupabentuk amalannya sekarang ini
 
Wassalam.


On Tuesday, October 29, 2013 3:20 PM, DRIHK ISMAILKASSIM <drismailkassim@gmail.com> wrote:
TOLONG  JANGAN  GUNA  NAMA  tuhan [ hantu ]  atau  god [  dog] DEMI ALLAH  untuk  Mensuci kan  NAMA  ALLAH  YANG  MAHA  SUCI.

ILLAH  Bukan  Tuhan bukan  god 
ini  adalah  nama-nama  yang  di  ilhamkan  oleh  syaitan  untuk  menyesatkan  ummat  Bani  Adam  dari  TAUHID  ASMAA  ALLAH.

Ummat  ISLAM  akan  runtuh  Akidah  Mereka  jika  Meminjam  nama-nama penyembahan  orang-kafir  mushrik  dan  meletak  dalam  Al Quraan  dan  KALIMAH  SUCI  LA  ILAHA  ILALLAH.

Si Muslim bertanya -
Eh  Bengali  awak  sembah apa  ni patung-patung  di  kuil awak?
Bengali jawab -  ini lah  tuhan-tuhan kami.

Si Muslim bertanya
Eh  Hindu awak  sembah apa ni  babi,anjing, lembu, patung-patung di batu caves
Si Hindu jawab - Inilah tuhan-tuhan kami.

Si muslim bertanya
Eh Kristian  ini apa  yang awak  sembah  ni  di  geraja  awak 
Si  nasrani  jawab - inilah  tuhan kami  si  Isa  dan  maryam.

Si  muslim  tanya  si  jepun
Apa  awak  sembah  ni  kemaluan  wanita dna lelaki  
ini lah  jawabnya  tuhan  kami.

Yang  semua  kafir  di  atas  tanya  Si  muslim
di Masjid  dan  Surau  ini  awak  sembah  apa ????
ALLAH  lah  siapa  itu  ALLAH 
itu  tuhan  kami , dan  kami  pinjam  nama tuhan-hantu - god dan  dog  dari  kamu  semua lah, baik-baik betul  ,  kamu  sama  ajalah  dalam  mengunakan  perkataan  tuhan.

Susah  dan  payah  Ummat  ISLAM  mengunakan  atau  mengeluarkan  perkataan  ALLAH  mereka  lebih  suka  mengunakan  perkataan  hantu-tuhan  dan  dog  god .

ALLAH  melarang  Ummat  ISLAM  mengunakan perkataan  yang  buruk-buruk  dan  itu  lah  sebabnya  ALLAH  mewahyukan  ASMAAUL  HUSNA.
Surah Al  Aaraf (7)- Ayat  180-181.
Layari  Youtube  tentang  Pencemaran  tauhid  asmaa  ALLAH
dengan  Pengunaan  kalimah  tuhan  dan  god.Kajian  selama  27 Tahun.
JAKIM  dan  TV3  tidak lagi  mengunakan  perkataan  tuhan  dan  god  dalam  azan  tetapi  mengunakan  perkataan  [  yang  layak  di  sembah]. Itu  pun  bukan  MAKNA  sebenar. carilah  Makna SEBENAR  tentang  ILLAH jika  anda  ingin  mati  dalam  IMAN  dan  dengan  Mungucap  dua  KALIMAH  Syahadah.
Hadiri  taklimat  yang  di  sampaikan  tentang  ILMU  KALIMAH  TAUHID -  ILMU  ZIKIR  NAFAS. ILMU  KALIMAH  LA  ILAHA  ILALLAH.

Sila  layari  web
www.zikirnafas,blogspot.com
Dengan  Latihan  ZIkir  Nafas  kita  akan  dapat  memperolehi  Ketenangan  yang  di  janjikan  oleh  ALLAH  dalam  Al  Quraan.  ZIkir  Nafas  adalah  ZIkir  yang  tidak  putus selama-lamanya  dan  wujud  dalam  Al  Quraan.



2013/10/18 -:eSpAcE9808:- <rienacom@yahoo.com.sg>
 
 

DR ASRI : TAKKAN SELURUH DUNIA ARAB MURTAD SEBAB BENARKAN KALIMAH ALLAH

telokbakong.blogspot
intanhijau2.blogspot.
Dicatat oleh intan hijau
 
Tindakan memurtadkan umat Islam yang membenarkan penganut Kristian menyebut kalimah Allah mempunyai kesan yang amat besar sehingga melibatkan seluruh dunia Arab dan ulama-ulama terkemuka, kata Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

Ini kerana, selain semenanjung Malaysia, seluruh dunia Arab, sejak zaman permulaan Islam lagi membenarkan golongan Kristian menyebut kalimah Allah, kata bekas mufti Perlis itu.

"Sejak seribu tahun lalu, sejak zaman Nabi Muhammad lagi mereka menggunakan perkataan Allah. Tiada isu selagi mereka menggunakannya merujuk kepada zat yang sebenar, bukan untuk berhala," katanya.

Bercakap kepada Malaysiakini hari ini, Dr Asri (atas) bagaimanapun enggan merujuk langsung kepada mana-mana pihak sebaliknya hanya menyebut "pihak tertentu".

Dr Asri berkata, jika pandangan itu jika diambil kira, bermaksud sarjana terkemuka Islam Dr Yusof Qardawi dan Dr Wahbah Zuhaili - yang membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh Kristian - juga dianggap murtad.

Menurutnya lagi, pandangan itu juga memberi kesan kepada negeri yang lagu rasminya menggunakan kalimah Allah, serta penggunaan tulisan Allah untuk logo polis dan tentera, termasuk bukan Islam.

"Kena hati-hati pada kesan sesuatu pandangan. Pandangan ini tidak munasabah. Jadi, pihak tersebut mesti tampil menjelaskan macam mana yang dikatakan sesat itu" katanya.

Penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Nooh Gadut hari ini memberi amaran, umat Islam yang mempertikai keputusan Mahkamah Rayuan berhubung kes penggunaan kalimah "Allah" boleh menjadi kafir dan murtad.

Kalau Islam dihalang guna 'Isa' bagaimana?
Sementara itu, pendakwah bebas Wan Ji Husein (bawah) pula tampil dengan beberapa persoalan berkaitan kalimah Allah yang menurutnya patut diperjelas oleh Nooh, antaranya:
(1) Status ayat al-Quran yang menyatakan sembelihan Ahli Kitab (Yahudi dan Kristian) yang dibacakan nama Allah boleh dimakan.

(2) Status agama Yahudi dan Kristian yang menggunakan kalimah Allah sejak zaman Nabi Muhammad lagi.

(3) Suruhan Allah dalam al-Quran yang menyuruh orang Kristian bersumpah dengan nama Allah jika mereka menafikan sesuatu tuduhan jenayah.

(4) Yahudi dan Kristian sejak zaman penurunan wahyu sendiri mempunyai kefahaman yang berbeza dengan Islam apabila menyatakan Uzair dan Isa anak Allah, seperti dirakam dalam al-Quran.

"Makanya, apa logiknya kata Yahudi dan Nasrani dulu tak sama dengan Yahudi dan Nasrani zaman sekarang? Nooh Gadut ada jawapan tak?" tulis bekas anggota jawatankuasa Dewan Ulama PAS itu.

Wan Ji juga menimbulkan persoalan berhubung sikap umat Islam jika mahkamah di negara yang diperintah orang Kristian, seperti England, melarang umat Islam menyebut nama Nabi Isa dalam al-Quran dengan alasan

"Noh Gadut setuju atau tidak dengan mahkamah England itu?" soalnya lagi?

Baca pandangan Nooh Gadut di bawah...

malaysiakini
 

 

'Kafir, murtad jika pertikai keputusan kes kalimah Allah'
 
intanhijau2.blogspot
 
 
Penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Nooh Gadut memberi amaran bahawa umat Islam yang mempertikai keputusan Mahkamah Rayuan berhubung kes penggunaan kalimah 'Allah' boleh menjadi kafir dan murtad.
Nooh Gadut (kanan) juga berkata, tindakan mempertikai keputusan berkenaan juga "mencerminkan akidah dan syariat mereka sesat serta keji dari segi akhlak", lapor Utusan Malaysia.

"Kalau takdirnya yang mempertikaikan itu umat Islam, mereka boleh menjadi kafir dan murtad sekiranya (kenyataan mempertikaikan) itu dilakukan dengan sengaja," katanya.

Tindakan itu menggambarkan bahawa individu terbabit mempersoalkan bahawa kalimah 'Allah' hanya untuk orang Islam, katanya yang mendakwa perkara tersebut digariskan dalam al-Quran.

"Kalau jatuh murtad, gugurlah amalan mereka di dunia dan akhirat. Segala amalan kebaikan tidak akan diterima.

"Oleh itu, mereka wajib segera bertaubat dengan mengucap dua klimah shahadah dan berjanji tidak akan mengulangi dosa itu lagi," katanya lagi seperti dipetik dalam laporan berkenaan.
 

Sendiri lulus sendiri tentang bila menang sendiri seronok

malaysiaberih.blogspot
lensahp.blogspot.
 

Geng penchachai cukup marah dengan orang PAS pasai tak sokong 'perjuangan' depa konon nak peetahanlan kalimah Allah.

Orang PAS bukan takdak yang sokong tapi ramai yg tak sokong pasai 'perjuangan' tu bangang, dah la Najib dan kabinet sendiri dah lulus yang lembu-lembu peliharaan depa kut bawah ni tiba-tiba kecoh nak halang apa hal, lain la kalau depa maki pemimpin depa dulu pasai tu...
 
 

Kalimah Allah boleh dipakai di Sabah dan Sarawak kata Tim.Menteri Dalam Negeri,Nak tengok Perkasa dan NGO2 meroyan dak...

telokbakong.blogspot
alditta.blogspot.
 

Larangan penggunaan kalimah Allah yang diputuskan oleh Mahkamah Rayuan semalam hanya terpakai kepada akhbar mingguan Katolik, Herald dan bukannya kepada penerbitan Kristian lain atau Bible dalam bahasa Melayu, Al-Kitab yang digunakan di Sabah dan Sarawak, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar.

Beliau berkata keputusan Kabinet membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Al-Kitab di Sabah dan Sarawak serta jaminan yang dikeluarkan oleh Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud pada 2011 masih terpakai.

Katanya, isu ini masih belum selesai dan beliau percaya kes ini akan dirujuk ke Mahkamah Persekutuan.

"Saya percaya akan ada lagi semakan kehakiman."

Wan Junaidi berkata keputusan oleh Mahkamah Persekutuan kelak akan mengakhiri segala perkara berbangkit.

Katanya, keputusan Mahkamah Persekutuan nanti akan dipolitikkan oleh pihak tertentu.

"Keputusan yang diputuskan mahkamah adalah berpandukan Perlembagaan dan tidak menerima tekanan daripada sesiapa.

"Bermakna polis atau agensi lain tidak mempengaruhi keputusan mereka," katanya ketika ditemui dalam satu acara penyembelihan korban di Tabuan Hilir, Sarawak.

Namun, Wan Junaidi berkata kerajaan berpandukan undang-undang boleh menggunakan kuasanya untuk menarik balik keputusan mahkamah melalui pindaan undang-undang di Parlimen.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Tuaran Datuk Madius Tangau memberi amaran kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) agar tidak membabitkan negeri di Malaysia Timur terhadap keputusan Mahkamah Rayuan semalam.

Beliau yang juga Setiausaha Agung UPKO berkata penggunaan kalimah Allah di Sabah dan Sarawak tidak mendatangkan apa-apa masalah di sana.

Katanya, penganut Kristian di Sabah dan Sarawak telah menggunakan kalimah itu sejak 100 tahun lalu dengan aman dan harmoni.

Sementara itu, Menteri Pembangunan Tanah Sarawak, Tan Sri Dr James Masing turut senada dengan Madius.

"Datuk Zulkifli Noordin tinggalkan keputusan itu di Semenanjung dan jangan bawanya ke Sabah dan Sarawak untuk merosakkan keharmonian di sini."

Masing-masing turut menyuarakan kebimbangan sekiranya keputusan itu terpakai kepada Al-Kitab akan memungkiri janji Datuk Seri Najib Razak di Sibu pada 2010.

"Sekiranya perkara itu benar berlaku akan merosakkan kredibiliti Barisan Nasional (BN) dan Najib sebagai Perdana Menteri," katanya.
- TMI




Allah not exclusive to Muslims, government declares ban only applies to Herald...

The ban on the use of the word Allah only applies to the Catholic weekly, Herald, and not other Christian publications or the Al-Kitab, the Bahasa Malaysia bible which is widely used in Sabah and Sarawak, said Deputy Home Minister Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar (pic).

He said the Cabinet decision to allow the use of Allah in Bahasa Malaysia or native language bibles in Sabah and Sarawak and the assurance given by Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud in 2011 still stand, thereby suggesting that the government does not believe that the word is exclusive to Muslims.

But the issue (the ban on the word Allah in the Herald) is not over yet, he added, and believed there would be an appeal to the Federal Court.

He added that the decision made by the Federal Court later could change all that.

However, he said the Federal Court ruling could still be over-ridden by a political decision.

"Decisions made by the courts are case laws. Even though they become part of the law of the country, they are normally not enforceable.

"That means you can't get the police or other agencies to enforce them. They are not statute laws (laws passed by parliament)," he told reporters after joining his constituents in Kampung Tabuan Hilir in the slaughtering of cows and distribution of meat to the poor in conjunction with Hari Raya Aidil Adha.

Wan Junaidi said the prime minister, so as not to usurp the powers of the court and the legal system, could make the exemption of Sabah and Sarawak from the ban legally, by introducing a Bill in Parliament for a law to override the court decision.

"We can have a political decision to override the court decision," he explained.

Yesterday, the Christian Federation of Malaysia (CFM) said the ban on the use of the word Allah has far-reaching implications and would affect all Christian publications printed in Bahasa Malaysia.
 
Deputy president of Malay rights group Perkasa, Zulkifli Noordin, called for the ban to be extended to publications in Sabah and Sarawak.

Zulkifli also said churches in Sabah and Sarawak should be "educated" on the court ruling.

In reaction, an enraged Barisan Nasional (BN) lawmaker from Sabah, Tuaran MP Datuk Madius Tangau, warned Perkasa not to drag the Borneo states into the Allah ruling.

Madius, who is also United Pasok Momogun Kadazandusun Murut (UPKO) party secretary-general, said the use of the word Allah had caused no problems in Sabah and Sarawak.

He added Christians in Sabah and Sarawak had used the word for over 100 years yet people of all religions there had lived in peace and harmony.

Sarawak Land Development Minister Tan Sri Dr James Masing today reacted to Zulkifli's comments by telling him not to export what is rotten to Sabah and Sarawak.

"You (Zulkifli) keep your rotten things with you in the peninsula. Do not export them to Sabah and Sarawak and undermine our peace and unity over here.

Masing also voiced his fear that the ruling, if it had applied to the Al-Kitab, would have rendered Najib's promise made before the Saraawak state elections in 2011 empty.

"That would put a very bad dent in the BN government. The credibility of the prime minister and his government would be put to the test," Masing added.

The Parti Rakyat Sarawak (PRS) president also said with Sarawak heading towards a state election in three years' time, a ban in Sabah and Sarawak would have "very serious political implications" for the BN. - TMI 



--
Dr Ismail Bin Hj Kassim 



No comments:

Post a Comment