Wednesday, April 16, 2014

RG2011... CELAKA PUNYA MUMMY ROKIAH.

 

CELAKA PUNYA MUMMY ROKIAH.

Teguran. Bukan semua politikus boleh menerima teguran dan berlapang dada memperbaiki kesilapan dan kelemahan diri dalam memimpin. Sikap ego dan mabuk kuasa yang menebal menghalang mereka mengubah kelemahan ini.
Akibat disalut kekuasaan juga mereka lebih suka berfantasi dilambung dan dibuai laju-laju oleh penyokong tegar mereka yang hanya menyokong apabila mendapat imbuhan yang lumayan. 
Mereka juga terlupa bahawa rakyat sedang memerhati tingkah laku, gerak-geri, sikap dan intigriti kepimpinan mereka. 
Walaupun sukar bagi sesorang politikus itu untuk ikhlas, beramanah dan tidak hippokrate di hadapan rakyat tetapi hakikatnya di dalam senario politik nyawa-nyawa ikan sekarang mereka harus berusaha kuat untuk mengubah diri mereka. 
Angkap lah teguran dari blogger itu teguran sayang dan cinta kepada mereka, parti yang mereka wakili dan rakyat yang mengundi mereka. 
Pekerti mulia bukan perkara asing bagi kaum Melayu. Terutamanya sebagai sebuah parti kaum Melayu mereka harus mengamalkankan ciri-ciri sikap budaya Melayu yang penuh sopan santun, tata tertib dan kaya dengan budi bahasa.
Di dalam senario politik Melayu sekarang seperti kenyataan Sdra Zulkiflee Nordin bahawa "Melayu tidak lagi mengharapkan kepada UMNO tetapi yang sebenarnya UMNO sekarang yang mengharapkan kepada Melayu.
Pakaian keangkuhan dan kurang pengajaran bukannya pakaian seorang pemimpin Melayu tetapi ia adalah pakaian orang yang tidak bertamadun.
Ini bercanggah langsung dengan Strategi Lautan Biru seperti yang sedang diterapkan oleh PM Najib. Politikus yang bijak dan cerdik akan berubah sebelum mereka diubah.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment