Friday, April 11, 2014

RG2011... Fw: MACAM MANA PARA PEMANDU NAK HORMAT

 



MACAM MANA PARA PEMANDU TEKSI DAN BAS NAK HORMAT .. SENDIRI PUN LANGGAR UNDANG-UNDANG DAN PERATURAN SEMACAM!!!!

omakkau.blogspot.
 

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) ditubuhkan selepas Akta Suruhanjaya Pengangkutan Awam 2010 dan Akta Pengangkutan Awam Darat 2010 diluluskan pada sesi Parlimen lepas dengan di pengerusikan oleh Tan Sri Syed Hamid Albar..

Sebagai satu badan induk, suruhanjaya itu akan memberi tumpuan kepada usaha penambahbaikan bermula dengan pengangkutan awam di Semenanjung Malaysia, Sarawak dan Sabah.

Objektif utama penubuhan suruhanjaya itu adalah bagi membentuk dasar-dasar berkaitan pengangkutan awam, mengawal selia dan merancang perkhidmatan rel, bas dan teksi serta pengangkutan barangan melalui rel dan jalan raya.

Bagi menjayakan objektif itu, SPAD akan mengambil alih fungsi-fungsi beberapa agensi kerajaan seperti Jabatan Keretapi Malaysia, Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) serta fungsi Pesuruhjaya Pelancongan dalam urusan perlesenan bas-bas pelancongan.

Macam mana nak menambah baik sistem pengangkutan awam sedangkan diri sendiri berkelakuan tidak baik????.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment