Monday, April 14, 2014

RG2011... Fw: teruklah-kalo-melayu-camni

 



Perghhh..Orang Melayu Buat Laporan POlis Kerana Lauangan Azan Kuat..Di Johor..

telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot

AZAN KUAT : LAPORAN POLIS DI JOHOR
 
Bukan di Pulau Pinang, bukan di Selangor apatah lagi di Kelantan, tapi di Johor kubu Umno terkuat di dunia.Kalau Di Penang mampus orang Penang ..kena Taji di Dalam Media tiap tiap HARI..
Inilah Dunia akhir  zaman .kalau dulu azan sebagai menggerakkan  Kita untuk Solat Subuh. Tapi orang Sekarang  Dengar azan pun Tidak Mahu..
 
Diantara tujuan azan ialah.
 1 . Menandakan waktu Solat telah masuk
 2.  Menandakan waktu berbuka Puasa di bulan Ramadhan.
 3.  Menaikan memangat  pejuang Islam Ketika berperang untuk menaikan  Syiar Islam
 4.  Menunaikan Haji.
 5. Menerima Cahaya mata.
 6.  Ada lagi .dll.

Kalau Teresa Kok Atau..Lim Guan Eng buat Laporan Polis..pasti Heboh seMalaysia KAN..
Semoga orang yang Membuatkan Laporan polis ini bertaubat..dan sedar Akan kesilapannya.

 Zikrullah tanda almuqorrabuun yakni yg mendekatkan diri dgn Allah...
comments:
 
Anonymous said...

Kalau Teresa Kok atau mamat PKR keep yg buat lapuran ni pastinya seluruh pejuang NGO Islam mcm Perkida, Hasan JATI dan Ibrahim Ali and the geng akan bangun menyalak, ni bangsa sendiri apa nak kata...Noh Gadut dan Harussani tak nak keluar fatwa bughah ke?

Anonymous said...

Betul tu bro..Kalau Teresa Kok dan mana mana ..gang PKR buat Laporan polis..pasti Heboh satu malaysia. TV dan Akhbar..melalak rata rata..

 Anonymous said...

Kalau pakatan rakyat yg report dah tentu anjing anjing umno bn melalak lalak menyalak macam anjing kurap ,disini kita dapak bezakan perangai anjing belaan umno bn sama speses pekida perkasa banyak lagi.

 
Anonymous said...

Bro, saya rasa bukan masalah azan tuu...tapi masalahnya ialah bacaan tarhim sebelum azan yang mungkin dibaca melalui pembesar suara dengan kuat dan terlalu awal. ITU LAH MASALAH NYA....BILA SEBAHAGIAN DARI KITA YANG TERLALU BERSEMANGAT DENGAN MELAKUKAN SUATU PERKARA YANG TIDAK DISURUH OLEH SYARAK PUN PADA WAKTU YANG KURANG SESUAI.

 

Gambar Polis Ke Rumah Lelaki Yang Membuat Laporan Polis Tentang Azan

bloglist-malaysia.blogspot

Susulan kes yang mengejutkan bahawa  seorang pak cik yang membuat laporan polis membantah bacaan tahrim dan laungan azan ketika waktu subuh di masjid berdekatan rumahnya yang telah mengejutkan orang ramai

Sekumpulan orang dari badan bukan kerajaan (NGO) dan pihak polis telah datang ke rumah beliau untuk menasihati beliau akan perilaku buruk dan tak masuk akal itu.

Sebagai seorang islam sendiri beliau tidak sepatutnya membuat hal begini yang menunjukkan peribadi buruk seorang muslim di Malaysia negara bertuah ini dakwa NGO tersebut

Negara ini negara bertuah, rakyatnya berbilang kaum, berbagai agama bebas dianuti.

Jika kita seorang islam sendiri gagal menghormati azan bagaimana kita hendak tengok penganut agama lain untuk menghormati agama kita sendiri  seterusnya minat untuk mengetahui tentang islam kalau pekara macam ini berulang lagi ? Harap ambil tindakan pada pak cik tersebut.

 
 
Inilah Wajah Rumah Dan Orang Yang Buat Laporan Polis Kerana Azan Kuat Di Johor
 
telokbakong.blogspot
kachipemas.blogspot.
 
Inilah bentuk laporan Polis yang dibuat 
 
Para pegawai Polis  dan AJK masjid dihadapan rumah pereport

 Anonymous said...

kaji dulu sebelum halau. kalau dah speaker tu menghala tepat ke rumah dia, dia pulak dalam rumah dah macam duduk dalam tempat kenduri yang memekak pasang lagu kahwin memang la marah. bukan dia je sapa2 pun marah kalau itu jadinya.

kalau azan boleh terima tapi kalau bacaan Al-quran dan talkim @ talhim memang patut slow kan aja. kalau nak juga buat azan dua kali ada juga kisahnya.

generasi bundle

 
Anonymous said...

jln 9/10 lagi dekat masjid takde org bising.. huhu aku rindu tmn air biru pg.. 2000~2001

Anonymous said...

Kena check dulu, apa isunya yang utama, kadangkala berita yang disampaikan hanya sekerat-sekerat.. Bacaan quran sebelum azan tak wajib dikuatkan.. Ini ada di dalam hadith rasullullah. Jika azan ok. apa-apa pun kena siasat kerana jarang sangan orang islam buat laporan azan

Sudin said...

Tanpa Nama

Setuju saranan anda.

Pengalaman yang sama saya hadapi.
Tak salah melakukan sunat sebelum azan.
Zaman mutakhir ini perkara-perkara Bidaah berleluasa.
Hingga ada yang menyanyikan lagu-lagu nasyid yang mereka anggap sunat atau sunnah.
Apa niat mereka sebenar tidaklah diketahui...adakah untuk test suara sedap dan merdu ?
Speaker betul-betul tepat menghala ke rumah.
Apakah tiada garis panduan yang dikeluarkan oleh Pejabat ugama negeri-negeri.
Tahun 50'an, 60'an kampung-kampung yg tiada kemudahan elektrik tiada pula berbangkit isu seperti ini.
Harap pihak berkuasa Pejabat Agama memandang serius isu ini kerana Bidaah itu adalah mengadakan perkara yang tiada di zaman Rasul dan para sahabat.Juga Bidaah adalah pekerjaan Syaitan.
Malu kita apabila mereka yang bukan Islam mentertawakan kita.
Puncanya hanyalah apabila mereka-mereka yang jahil melakukan perkara-perkara ini.Menganggap segalanya betul atas nama Islam.

mat kluang said...

sebenarnya ramai orang sama ada muslim atau bukan muslim yang tak puas hati dengan bacaan-bacaan sebelum Subuh selain dari azan.. termasuklah aku.. tetapi sebab tak mau kecoh dan disalah sangka, pendam dalam hati saja.. orang Melayu ni suka beremosi dalam menghukum.. di johor sendiri kalau tak silap, bekas Mufti Datuk Noh Gadut dah tegur..

Anonymous said...

ramai penyokong mohd said ni rupAanyer... apa nak jadi... hati berkarat.. seruan dari Allah rasa benci.. lau x suke pasal speaker kuat ke ape ke p la jumpe ajk masjid, apa kes sampai report2?.. banyak2 beristigfar saudara/i ku...

Anonymous said...

pasang volume kecil2 sudah memadai.tak perlu tayang kat semua orang yang kita sedang beribadat.kalau pasang kuat2 supaya semua tahu kita sedang beribadat, itu sudah tidak ikhlas namanya..

Anonymous said...

Anonymous 

bukan kami menyokong tp bilal maskid atau surau jgn la melampau2 psg speaker kuat2 masa tarahim ,klu nk kuat ms azan tak ada siapa melarang.
klu tarahim tu suara sedap tak pe jgk,ini suara bilal mcm org mamai br bangun tidur.aku pun tak suka.
klu ms azan nk psg speaker kuat mn pun aku tak marah.kdg2 ajk surau/masjid ni ditegur pun buat tak reti bahasa juga.
lagi pun tarahim tu sunat je,volume ms tarahim tu psg sederhana cukup la.
ms azan psg speaker maksimum tak siapa yg melarang

Langit Dan Bumi said...

kalau semua org faham hukum dan adab2 dlm Islam yg sebenar insaallah hal2 macam ne dapat dihindarkan..lagi satu kita ne mendabik dada kononnya mempertahankan Islam dan khalimahnya..nama Allah pun dipertahankan..mmg langkah terpuji..tetapi klu dengar azan pun buat tak tahu dan lebih selesa untuk terus tidur..org kata CAKAP TAK SERUPA BIKIN..tu cakap2 golongan Munafik...

Langit Dan Bumi said...

selepas kewafatan Nabi Muhamad s.a.w ..syadina Bilal telah keluar dari kota Mahdinah kerana terlalu sedih hingga satu mlm beliau bermimpikan rasulullah..beliau kembali ke kota Mahdinah dan atas permintaan Syadina Hussin dan Hassan beliau melaungkan azan..mendengar azan Bilal, keluar seluruh masyarakat Islam Mahdinah sambil menangis dan meraung kerana menyangkakan Nabi hidup semula dan rasa sangat rindunya mereka kepada baginda..tapi kita kini mendengar azan pun ramai yg tak perduli...

Anonymous said...

TUAN RUMAH ELOK BERI NOTIS PINDAH AJE DALAM TEMPOH SEBULAN.

KALAU TIDAK aHLI QARIAH PULA PULAU TUAN RUMAH.

APA MACAM SETUJU?

 

Lelaki lapor polis kes tidur diganggu azan

telokbakong.blogspot
nizar-coretanku.blogspot
 
Jabatan Agama Islam Johor (JAJ) dilaporkan akan menjalankan siasatan ke atas dakwaan bahawa seorang lelaki membuat laporan polis kerana tidurnya terganggu akibat laungan azan Subuh dan bacaan doa yang kuat.

Laporan Berita Harian menyebut, penasihat Majlis Agama Islam Johor Datuk Noh Gadut mengesahkan bahawa JAJ menerima aduan lelaki tersebut dan kadi diarahkan untuk menyiasat perkara itu.

"Memang kita ada terima laporan. Bagaimanapun kita bersangka baik dan menunggu hasil laporan daripada JAJ untuk tindakan lanjut," katanya seperti dipetik dalam laporan tersebut.

Menurut laporan itu lagi, lelaki berusia 56 tahun itu mendakwa bunyi dari pembesar suara masjid di Jalan Perjiranan, Pasir Gudang itu terlalu kuat dan menyebabkan beliau terjaga dari tidur.

Laporan itu menyebut lelaki tersebut juga mendakwa membuat laporan kepada Pejabat Agama Islam Johor dan Majlis Perbandaran Pasir Gudang (MPPG).

Selain itu, lelaki itu juga dilaporkan bertemu dengan ahli jawatankuasa masjid berkenaan sebelum membuat aduan kepada polis.
 

teruklah-kalo-melayu-camni

batuvskayu.blogspot.

anjungrakyat.blogspot

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment