Sunday, April 6, 2014

RG2011... Fw: Tweet #PRAY4ROSMAH Menyebabkan Ketakutan

 



 

Melampau dia buat Rosmah jadi macam ni

telokbakong.blogspot
gigitankerengga.blogspot
 

KUALA LUMPUR: Pemilik akaun Facebook yang menggunakan nama 'Syed Saifullah' ditahan bagi membantu siasatan berhubung penyebaran gambar yang menunjukkan cebisan daging dan wajah isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata lelaki berusia 25 tahun itu, yang bekerja di sebuah kedai dobi, ditahan di rumahnya di Seri Iskandar, Perak kira-kira 12.05 tengah malam tadi.

"Polis turut memeriksa rumah lelaki berkenaan dan merampas antaranya satu telefon bimbit, satu set komputer dan pemacu," katanya kepada Bernama di sini, hari ini.

Mohmad berkata lelaki itu direman sehingga Selasa depan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan, iaitu kesalahan yang melibatkan kenyataan-kenyataan yang mendatangkan khianat awam.

Baru-baru ini, akaun Facebook yang menggunakan nama 'Syed Saifullah' telah memuat naik status dan sekeping gambar cebisan daging dan wajah Rosmah yang kemudian menjadi tumpuan dalam laman sosial itu.

Antara teks yang dimuat naik oleh akaun itu ialah "Dari ia kite datang, dan dari ia jugak kiter dikembalikan...pesawat yang membawa isteri dan PM dlm perjalanan pulang dari Perth telah hilang dari radar dan dijumpai terhempas kat Lautan Sumatera Selatan...Al-Fatihah".

Dalam sidang media di sini, hari ini, Rosmah telah menasihatkan individu itu supaya kembali ke pangkal jalan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Gan Kong Meng berkata polis telah menerima dua laporan mengenai Twitter Pray4Rosmah ekoran kenyataan di dalam Twitter itu boleh menyebabkan ketakutan dan kegentaran kepada awam yang boleh mengganggu ketenteraman awam.

"Ia juga disifatkan menganggu dan tidak menghormati keluarga mangsa MH370 yang masih dibelenggui dengan pencarian MH370 yang belum ditemui," katanya.

Gan berkata kedua-dua laporan itu disiasat mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan (mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh mendorong ketakutan dan kegentaran kepada awam) dan mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998./Bernama
 
 

Tweet #PRAY4ROSMAH Menyebabkan Ketakutan Kata PDRM.

telokbakong.blogspot.
amenoworld.blogspot.
 
Kejap.

Aku yakin sangat aku neh tengah membaca Sinar Harian. Aku bukan tengok citer raja lawak pun. Aku siap tampar diri aku berulang2 kali bagi menyedarkan diri aku bahawa aku neh bukannya bermimpi pun. Nampaknya memang sakit la kan. Sebab kena tampar. 

Tapi aku masih lagi mengalami kesukaran untuk menerima perkara ini. Tak mungkin. Aku yakin, tak mungkin.

TAK MUNGKIN PERKARA INI TERJADI DI NEGARA INI. AKU YAKIN SAMPAI SEKARANG AKU SEDANG BERMIMPI. DALAM MIMPI AKU JUGA AKU UPDATE BLOG. NAMPAK SANGAT AKU IALAH BLOGGER YANG KEMARUK. SAMPAIKAN DALAM MIMPI PUN BOLEH BERMIMPI UPDATE BLOG.

Dalam mimpi aku pun, aku siap bercerita pasal ROSMAH. Hish.. power sungguh pengaruh ROSMAH dalam diri aku.

Lihat ;

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Senior Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, polis telah menerima dua laporan mengenai Twitter Pray4Rosmah ekoran kenyataan di dalam Twitter itu boleh menyebabkan ketakutan dan kegentaran kepada awam yang boleh mengganggu ketenteraman awam.
   
"Ia juga disifatkan menganggu dan tidak menghormati keluarga mangsa MH370 yang masih dibelenggui dengan pencarian MH370 yang belum ditemui," katanya.

Rujukan :  http://www.sinarharian.com.my/semasa/pemilik-akaun-fb-syed-saifullah-ditahan-1.267667

Aku juga telah memerhatikan tweet yang mengandungi #pray4rosmah di laman twitter selepas membaca raja lawak (sinar harian dalam mimpi aku ialah paper raja lawak)


TAKUTNYA AKU.

Selepas membaca twitter di atas aku memang rasa TAKUT. TAKUT GILA BABI. TAKUT YANG AMAT2. OII TOLONG. AKU TAKUT. AKU NAK TERJAGA DARI MIMPI INI. AKU SANGAT TAKUT. SOMEONE PLEASE KEJUTKAN AKU DARI MIMPI YANG MENAKUTKAN INI. PLEASE. TOLONG TOLONG TOLONG. AKU TAKUT. TAKUT TAKUT TAKUT SANGAT. TAKUT MATI SEBAB GELAK TAK HENTI2 BEB.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS LA DORANG NEH KAN. ERR JOM SAMBUNG GELAK BALIK.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH
 
 

[BONGKAR] Benarkah Pemuda Hina Rosmah Itu Penyokong PR?

telokbakong.blogspot
greenboc.blogspot.


PPemilik akaun Facebook 'Syed Saifullah' ditahan polis tengah malam tadi

Pemilik akaun Facebook yang menggunakan nama "Syed Saifullah" ditahan bagi membantu siasatan berhubung penyebaran gambar yang menunjukkan cebisan daging dan wajah isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Mohmad Salleh berkata lelaki berusia 25 tahun itu, yang bekerja di sebuah kedai dobi, ditahan di rumahnya di Seri Iskandar, Perak kira-kira 12.05 tengah malam tadi.

"Polis turut memeriksa rumah lelaki berkenaan dan merampas antaranya satu telefon bimbit, satu set komputer dan pemacu," katanya hari ini.

Mohmad berkata lelaki itu direman sehingga Selasa depan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 serta Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan, iaitu kesalahan yang melibatkan kenyataan yang mendatangkan khianat awam.

Baru-baru ini, akaun Facebook yang menggunakan nama "Syed Saifullah" memuat naik status dan sekeping gambar cebisan daging dan wajah Rosmah yang kemudian menjadi tumpuan dalam laman sosial itu.

Antara teks yang dimuat naik oleh akaun itu ialah "Dari ia kite datang, dan dari ia jugak kiter dikembalikan... pesawat yang membawa isteri dan PM dlm perjalanan pulang dari Perth telah hilang dari radar dan dijumpai terhempas kat Lautan Sumatera Selatan... Al-Fatihah".

Dalam sidang media di Kuala Lumpur, hari ini, Rosmah menasihatkan individu itu supaya kembali ke pangkal jalan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur SAC Gan Kong Meng berkata polis menerima dua laporan mengenai Twitter Pray4Rosmah ekoran kenyataan di dalam Twitter itu boleh menyebabkan ketakutan dan kegentaran kepada awam yang boleh mengganggu ketenteraman awam.

"Ia juga disifatkan menganggu dan tidak menghormati keluarga mangsa MH370 yang masih dibelenggui dengan pencarian MH370 yang belum ditemui," katanya.

Gan berkata kedua-dua laporan itu disiasat mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan (mengeluarkan apa-apa kenyataan yang boleh mendorong ketakutan dan kegentaran kepada awam) dan mengikut Seksyen 233 (1) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. – Bernama

ULASAN GB

Dihebohkan melalui media sosial terutama blog-blog pro-UMNO bahawa pemuda berkenaan ialah seorang penyokong Pakatan Rakyat. Namun ada beberapa keraguan mengenai status pemuda berkenaan, apakah benar beliau penyokognPR?

Dan di dalam sebuah blog, dinyatakan bahawa Syed Saifullah telah mengaku dirinya ahli Red Bean Army.

Bagi GB di sini terdedahnya "kepalsuan" bahawa pemuda ini penyokong PR. Kerana apa? Benarkah beliau ahli Read Bean Army (RBA), sedangkan pertubuhan yang bernama RBA itu diragui kewujudannya dan umum mengetahui bahawa RBA hanyalah fantasi liar dan rekaan UMNO, rekaan Awang Selamat dan Utusan bagi menutup kewujudan Unit Media Baru kepunyaan UMNO yang sememangnya menerima pembiayaan besar dari parti tersebut.

Setakat ini BELUM ada sabarang bukti kewujudan Red Bean Army.

Berita mengenai pemuda ini menyusul selepas satu kenyataan dari sebuah NGO yang mendakwa kononnya beliau mempunyai senarai nama 'tentera siber' pembangkang yang dipercayai dibiayai oleh 20 syarikat besar di dua buah negeri Pakatan Rakyat. Seramai 800 Red Bean Army didakwa menerima bayaran lumayan sehingga RM3,000 sebulan untuk memburuk-burukkan kerajaan Barisan Nasional dengan pelbagai provokasi.

Kebenaran akan tetap terbongkar. GB yakin pemuda tersebut akan dilepaskan dengan jawapan klise yang ada sebelum ini... "tulisan saya di media sosial itu hanya main-main dan bergurau..." dan yang demikian ternyata beliau bukan penyokong PR!

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment