Tuesday, April 1, 2014

RG2011... Fw: Kamera tersembunyi di tandas hospital?

 



Kamera tersembunyi di tandas hospital?

bloglist-malaysia.blogspot
alhusseyn51.blogspot
 
Pihak Hospital Bentong masih masih gagal menangkap malaun 
di sebalik kamera tersembunyi - Gambar oleh The Malay Mail
 
KUALA LUMPUR, 31 Mac – Sekumpulan doktor dari Hospital Bentong marah dan memprotes terhadap tindakan lembab oleh pihak berkuasa selepas kamera tersembunyi ditemui dalam tandas jabatan kecemasan pada Januari.

 Surat itu, bertarikh 24 Mac, disokong oleh 14 doktor dialamatkan kepada Persatuan Perubatan Malaysia (MMA) manakala salinan telah dihantar kepada Menteri Kesihatan, Datuk Seri S. Subramaniam, Jabatan Kesihatan Pahang Datuk Dr Norhizan Ismail, Pengarah Hospital Bentong, Datuk Dr Chandra Sekanan Raman dan penasihat undang-undang kementerian itu Mohd Fazin Mahmud.

 Dalam surat itu, doktor mendakwa mereka mendapati dua kamera tersembunyi - satu di dalam tandas dan yang lain di dalam almari pemfailan - di dalam bilik Pusat Sehenti Krisis. Satu laporan polis telah dibuat pada 30 Januari. 9 "Bagaimanapun, setakat ini, tidak ada tindakan yang diambil dan kami masih belum menerima apa-apa maklum balas positif mengenai penyiasatan," membaca surat itu, yang telah disediakan kepada Malay Mail. 

 "Pegawai-pegawai perubatan di Hospital Bentong di bawah tekanan emosi. Kami bekerja dalam persekitaran yang tidak selesa dan ini adalah lebih rumit lagi kerana anggota jabatan kecemasan sendiri dipercayai adalah di belakangnya. Apa-apa tindakan tidak bermoral adalah memalukan. Kami sedang menunggu dan berdoa agar pelakunya akan ditahan. Telah dua bulan berlalu namun pelakunyamasih kekal ada di kalangan kita. " 

 Presiden MMA Datuk Dr NKS Tharmaseelan berkata hospital itu mesti memulakan siasatan dalaman untuk menenangkan keadaan. 

 "Tidak ada satu siasatan dalaman. Doktor sudah bekerja di bawah tekanan di jabatan kecemasan dan mereka tidak perlu sakit kepala tambahan ini, "kata Dr Tharmaseelan.

 "Walaupun polis akan menyiasat perkara tersebut, pihak berkuasa hospital perlu melihat ke dalam juga. Tetapi tiada siapa yang bercakap dengan doktor mengenai perkara itu dan ia telah dua bulan. Mengapa lewat? " 

 Polis Bentong berkata, mereka masih menyiasat kes kamera tersembunyi ditemui di Hospital Bentong pada 29 Januari, laporan Benedict Ng.

 "Kami sedang membuat bandingan bukti yang kita telah temui dengan keterangan lain. Kami masih bekerja mengenainya," kata Ketua Polis Daerah Bentong Supt Mansor Mohd Noor. 

 "Saya telah bertemu pihak berkuasa hospital (pada hari Khamis) dan memberikan mereka maklumat terkini mengenai penyiasatan kami. Saya tidak boleh mengatakan lebih untuk sekarang sehingga kita mengakhiri siasatan kami," katanya.SUMBER

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment