Sunday, April 13, 2014

RG2011... Fw: Perlunya Mengangkat Telefon Dan Membalas MESEJ

 



Perlunya Kita Mengangkat Telefon Dan Membalas MESEJ

telokbakong.blogspot

Ramai daripada kita mahu mencipta kejayaan dalam hidup. Tetapi tidak ramai daripada kita yang bersedia untuk mengangkat telefon dan membalas mesej sms, apatah lagi dari nombor yang tidak dikenali.

Inilah yang saya tidak faham. Saya mempunyai kenalan dan anak murid yang susah untuk mengangkat telefon dan membalas mesej. Tetapi mereka semua mengimpikan kejayaan besar dalam hidup.

Saya tidak begitu. Baik itu dari kawan yang dikenali nombornya atau sebaliknya, atau dari sesiapa sahaja, saya akan mengangkatnya dan jika tidak sempat berbuat demikian, saya akan membalasnya kemudian.

Cumanya apabila dipanggil dari nombor pejabat, sukar untuk saya bercakap dengan orang yang menelefon kerana operator tidak tahu siapa yang membuat panggilan tadi.

Saya tidak faham mengapa sukarnya kita mengangkat telefon? Apakah itu kerana sibuk atau kerana ego atau kerana cuba lari dari sesuatu? Yang saya hairannya ialah apabila mesej pun tidak dibalas.

Pada saya, orang sebegini, baik apa pangkatnya ialah orang yang tidak mencipta jalan ke depan.

Berattttttttt.
 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment