Sunday, May 29, 2011

Re: RG2011... DiMalaysia boleh tengok filem lucah : Di korea kena penjara cakap lucah

Salam,
 
Islam memerlukan 4 saksi sebagai syarat untuk melaksanakan hukum hudud. ia bersesuaian dengan hukuman yang sangat berat iaitu disebat 100 kali / direjam sehingga mati. tidak relevankah Islam di mata anda sehingga boleh menulis ayat2 sebegini?namun, hukuman takzir boleh dikenakan sekiranya tiada 4 saksi ni sebagaimana hukuman penjara yang dilaksanakan dalam mahkamah sivil..hukum hudud adalah hukum Allah, hukum takzir adalah hukum yang diputuskan oleh pemerintah / hakim ketika syarat2 tidak mencukupi tetapi adanya bukti2 lain atau tiada hukuman hudud di atas kesalahan itu seperti rasuah. janganlah kita mempersendakan agama kerana POLITIK yang hina....

--- On Sun, 5/29/11, nor azlin mohd nordin <azlin8@yahoo.com> wrote:

From: nor azlin mohd nordin <azlin8@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... DiMalaysia boleh tengok filem lucah : Di korea kena penjara cakap lucah
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sunday, May 29, 2011, 11:10 AM

Bukan aje boleh tengok filem lucah, berlakun drama lucah pun boleh, tak ada siapa akan ambil tindakan. Sebabnya bukan aje boleh dinafikan, tapi kena ada 4 saksi yang boleh dipercayai. Apa lagi, ambil kesempatan la.... Lepas ni perogol pun boleh nafikan bukti DNA sebagai konspirasi dan menuntut 4 saksi untuk dibicarakan. Dunia akhir zaman...mempergunakan hukum agama untuk kepentingan sendiri.  


From: Wan MF <wanmohdfaizal2004@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sun, May 29, 2011 9:42:49 AM
Subject: Re: RG2011... DiMalaysia boleh tengok filem lucah : Di korea kena penjara cakap lucah

ala negara kita nama je negara islam... apa yg islam ambik yg menguntungkan mereka jeh... yg boleh memudaratkan mereka diaorg takkan nak ikut.... dengan agama sendiri pun naik takut.... tak tau nak cakap la kat malaysia nih....




Visit My Blogspot...
Sedia Menerima Tempahan T-Shirt..
http://wanmfdesign.blogspot.com

--- On Sun, 29/5/11, <> wrote:

From: <>
Subject: RG2011... DiMalaysia boleh tengok filem lucah : Di korea kena penjara cakap lucah
To: "zzxmelayucyber" <melayucyber@yahoogroups.com>
Date: Sunday, 29 May, 2011, 8:25 AM

 
 

DiMalaysia MP boleh tengok filem lucah : Di korea kena penjara cakap lucah

Posted by chedet
 
 

 
SEOUL - Seorang ahli Parlimen Korea Selatan, semalam, dijatuhi hukuman penjara enam bulan dan digantung selama setahun, selepas beliau didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur lucah kepada pelajar yang berniat mahu menjadi pengacara sebuah televisyen tempatan.

Terdahulu, sekumpulan wanita tersebut memfailkan saman terhadap Kang Yong Seok, 41, kerana memfitnah, yang mana ia dianggap sebagai kesalahan jenayah di negara itu.

Kenyataan Yong Seok tersebut turut mencetuskan kemarahan orang ramai, sekali gus, ia mungkin akan menyebabkan beliau tersingkir daripada parti pemerintah konservatif Parti Satu Bangsa (GNP) selepas jawatan kuasa etika Parlimen memutuskan keputusan itu.
 

No comments:

Post a Comment