Thursday, January 31, 2013

RG2011... Local Stuntmen.(wmv)



 ... Jasmin ...

RG2011... ... KELAKOR tuh...hehhehe



 ... Jasmin ...

RG2011... Exam Cheating Style...ermmmm


 ... Jasmin ...

RG2011... Si ayah menyalah gunakan kuasa untuk si anak

 


 
Pemimpin PAS Salah gunakan Permit Import Kereta


Heboh diperkatakan dalam dunia maya tentang ADUN PAS bagi kawasan Sanglang merangkap Pesuruhjaya PAS Perlis, Ustaz Hashim Jasin yang didakwa memiliki sebuah kenderaan mewah iaitu Porsche Cayman dengan nombor pendaftaran WWF 3000.

Isu ini mula hangat dipetik dalam dunia blog apabila ada pihak yang mengesahkan wujudnya dua saman perangkap had laju dalam sistem penguatkuasaan automatik (AES) terhadap kenderaan yang didakwa didaftarkan atas nama pemimpin PAS tersebut.




Setelah tertekan dengan kecaman yang datang dari kiri dan kanan, Ustaz Hashim Jasin akhirnya mengakui bahawa kereta tersebut memang didaftarkan atas nama beliau, namun ianya adalah milik anak beliau, dan dibeli dengan harga sekitar RM100,000 sahaja menggunakan permit import (AP) yang diperuntukkan kepada beliau sebagai seorang wakil rakyat.

Ramai orang mempersoalkan kenapa permit import yang diperuntukkan kepada beliau digunakan untuk membeli sebuah kereta yang bukan milik beliau? Wajarkah anak beliau, sebagai seorang ahli perniagaan, menyalahgunakan hak bapanya untuk bergaya dengan sebuah kereta mewah sedangkan ahli perniagaan itu bukan ADUN yang telah dipilih oleh pengundi-pengundi DUN Sanglang?

Tidak keterlaluan jika kita katakan bahawa pemimpin PAS tersebut telah menyalahgunakan hak dan keistimewaan yang diberikan kepadanya demi kepentingan kroni dan keluarga. Adakah hanya kerana Ustaz Hashim Jasin seorang pemimpin PAS, penyokong-penyokong Pakatan akan mendiamkan diri?




Persoalan kedua yang dipertikaikan ramai pemerhati adalah berkenaan pengakuan Ustaz Hashim Jasin yang berkata kereta tersebut hanya dibeli pada harga RM100,000 menggunakan Permit Import sedangkan kita maklum bahawa potongan cukai untuk AP hanyalah RM60,000 sahaja.

Hasil penyelidikan harga kereta mendapati bahawa model Porsche Cayman keluaran 2007 berharga antara RM218,000-RM230,000 seunit sementara untuk model keluaran 2009 pula berharga antara RM280,000-RM320,000. Setelah ditolak potongan cukai RM60,000 tersebut, tidak mungkin dakwaan Hashim Jasin bahawa kereta tersebut dibeli dengan harga sekitar RM100,000 adalah benar.

Apa yang lebih menggelikan hati lagi, kita semua sedar betapa pihak pembangkang sering mencemuh kerajaan kerana isu AP sejak dahulu lagi. Namun, apa yang berlaku sekarang jelas menunjukkan bahawa mereka juga mengambil kesempatan ke atas keistimewaan yang diberikan oleh kerajaan sebagai balasan ke atas perkhidmatan yang mereka berikan kepada rakyat jelata.

Sampai bilakah PAS, atau mana-mana parti dalam Pakatan Rakyat akan mula cakap serupa bikin? Tuhan saja yang tahu.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

Re: RG2011... RAGAM PEMIMPIN POLITIK

 

betul...betul...betul

2013/1/31 amri el wahab <amriwahab@gmail.com>
 


===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.




--
Sila berkunjung ke...
http://serianggunkiosk.blogspot.com/ pelbagai produk penjagaan diri

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam

     Itulah tanda kamu berlidahkan lidah biawak. Kalau kita turut sama merayakan Tahun Baru 2013 bererti sama saja kita menyekutukan Allah dengan Jesus sebagai anak Tuhan. Itu akidah kamu, kamu sendiri bertanggungjawab diatas nya. Jangan cuba pengaruhi saya dan yang lain dengan alasan penyekutuan Allah kamu itu 
rhirowati - rhirowati

From: Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, January 30, 2013 11:41 AM
Subject: RE: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
Rhio minta semua oergi ke ict, tempat pesta anjuran umnobn tu heheheheheheheheh
gilos
 
From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of Mat Rock
Sent: 25 January 2013 11:19
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
wa ulang siar posting wa sblom ni utk tatapan rio:
apabila wa amati posting Rio .. ternyata Rio sebenarnya x faham kenapa k'jaan neg. selangor buat ceramah agama di Masjid Negeri Shah Alam yg dikendalikan oleh Ustaz Azhar Idrus..
ceramah tu dianjurkan bukannya sbb nk sambut thn baru masehi.. TETAPI.. utk menarik org Islam agar tidak hanyut dengan acara-acara lagho yg dianjurkan oleh pihak satu lagi..
malas cakap banyak.. harap Rio faham dgn penerangan ringkas wa ni..
 
 
Rock sokmo.. (jadi rakan FB wa: irwan matrock)
 
From: rio hirowati <riorhs@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, January 23, 2013 5:49 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
      Sukalah kamu jika  unsur agama lain diserapkan dalam agama suci kita . Tolong jangan putar belitkan bagi mempertahankan akidah kamu yang tercalar. Sila rujuk kepada ustaz pakar akidah. Kalau ya pun kamu membela dan membelai PR, jangan sampai akidah kamu turut tercalar atau rosak sama sekali
 
rhirowati - rhirowati
 
From: Mohd Shukri <shuk277@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, January 23, 2013 12:12 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
sekadar pendapat.. sekurang-kurangnya yang nak pegi sambut tahun baru yg bnyk hiburan melalaikan tu, tergerak hatinya utk ke majlis perkongsian ilmu... usaha ini perlu konsisten.. berhubung kenapa ia dibuat pada masa yg sama dgn sambutan tahun baru masehi, kalau buat hari lain, maknanya pada malam 1 januari tu ramai la anak2 muda yg hanyut ke sambutan tahun baru dgn hiburan melalaikan.. yg penting niat tu utk ke arah kebaikan..
From: rio hirowati <riorhs@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Sunday, January 20, 2013 6:32 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
      Ini soal akidah. Kalau perayaan pada tahun baru Cina tidak lah begitu menyalahi kerana ianya reunion, maka umat Islam boleh bersatu pada hari itu setelah lama berjauhan. Masa tahun baru Cina lah masa untuk bersama keluarga, kaum keluarga, kerabat sekampung, bla...bla....Sempena tahun Masehi itu menyalahi akidak dan kita guna Islam sebagai acara untuk kaum Nasrani-amat bertentangan dengan akidah kita
 
rhirowati - rhirowati
 
From: nie feng <badai272@yahoo.co.uk>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, January 15, 2013 3:11 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
ni kes cerita kaldai la ni
kalau dgr ckp org tak habis semuanya salah
naik keldai salah, tak naik salah, sorang naik salah, dua2 naik salah
 
yg penting ada alternative utk menyambut tahun baru
kalau kau tanya aku, perayaan dlm islam ada dua aje, Aidilfitri dan Aidiladha
yg lain takyah sambut
 
From: rio hirowati <riorhs@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Tuesday, 15 January 2013, 8:04
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
        Mengapa pada tahun baru Kristian? Mengapa tidak buat pada hari lain. Lain kali buat pada 25hb Dis setiap tahun atau pada hari Deepavali atau hari Thaipusam atau pada hari Hungry Ghost
 
rhirowati - rhirowati
 
From: -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
To: zzxmelayucyber <melayucyber@yahoogroups.com>
Sent: Friday, January 4, 2013 12:00 AM
Subject: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 


Sambutan Ambang Tahun Baharu 2013 Dataran Kemerdekaan Shah Alam

mohamadazhan.com

Salam untuk semua, moga dirahmati
Alhamdulillah, 2013 pintu tahun baru sudah dibuka...bukan dengan kehendak siapa tetapi tetap yang semakin tua akan merasainya. Sambutan Ambang Tahun Baru 2013, aku, adik aku dan sahabat2 lain sempat sertai Sambutan Ambang 13 anjuran Kerajaan Negeri Selangor. Difahamkan jumlah kehadiran malam tu 120K, pergggh! kalau muatkan Stadium Bukit Jalil ni ngam2 penuh tempat duduk dan padang . Aku balik malam lepas program tu memang jalan sesak, itu cilok dengan motor ja cepat sikit...kalau yang kereta silap-silap 4 pagi baru sampai rumah.
Tahniah! Program yang hebat, warna warni pengisian ilmu dan hiburan yang dekat dengan jiwa anak2 muda terutamanya. Jom pakat usha2 sekejap gambar yang aku sempat snap kat bawah...maaflah kalau ada gambar kualiti rendah, aku guna lens cap ayam saja...tak mampu nak bagi impak sangat. Layan...
Sekitar gerai jualan pada petang 31 Disember 2012. Sempat pekena nasi arab petang tu...
Kak Abby(Insp Haliza) dan Diana Amir sembang santai bersama Ust Tuan Norhisham Tuan Padang .
Moderator, Ust Tuan Norhisham Tuan Padang .
 
 
Lepas sahaja solat maghrib, aku disapa oleh seseorang...
"Azhan....?" Soal seorang anak muda.
 
"Ya..." sambil angguk2 saja hulur tangan bersalaman.
 
"Azhan...? Hang kenai dak aku ni...?"
 
Begitulah lebih kurang, aku memang tak dapat ingat rupa dia...yaloh dah dekat 10 tahun tak pernah jumpa. Akhirnya program ilmu ni jumpa semula sahabat yang pernah duduk satu dorm dan satu sekolah dulu. Dulu2, pernah jugak aku dok teringat2 member sorang ni...Alhamdulillah sekarang dah jadi doktor gigi dah sahabat aku ni, bertugas di Kota Kinabalu.(Ayin) Dr. Ahmad Zhafri Mohamed. Tahniah bro! khabarnya baru melangsungkan perkahwinan 2 bulan lepas. Apa pun selamat diperantauan! InsyaAllah.
 
 Lepas solat Isyak di khemah utama, syukur jugak dapat tempat yang ok...senang nak shoot walau lens cap ayam =)
Exco Pendidikan Negeri Selangor, YB Dr Halimah...orang kuat program Ambang 13. Makna 13 tak cukup sekadar 2013 tetapi PRU13! Kekalkan!
 Wan Zack Haikal Wan Nor, pemain Harimau Malaya . Bergandingan dengan seorang srikandi motor...aku pun tak ingat nama adik tu. Umur 17 Tahun dah naik podium race cub prix! Dasat!
 
 Wan Zack nampak malu2 sikit...adik perempuan tu stedy ja....haha
 
 Abang Aziz M. Osman, usia cecah 50 tahun tapi masih muda. Gandingan bersama Ust Halim sebagai juruacara.
 Ali XPDC, stedy lagi...vokal masih mantop!
 
 Diana Amir deklamasi sajak.
 
 
 Syeikh Ali Soubuni, Ketua Ulama Syria ! Allahuakbar. Nasihatnya ringkas tetap padat dengan ilmu. Sudah berumur 83 tahun tetapi mohon dipanjang usia kerana takut masih tak cukup bekalan akhirat....banding dengan aku ni langit dan bumi...
 
Ustaz Nazmi Karim penterjemah.
 Ni motor adik perempuan tu...set2 mat rempit makan asap ja la...
 
 Suka adik ni, dia terpilih oleh UAI untuk dapat hamper besar! hehe
 
 UAI bersama dua artis terkenal. Kamal Adli dan Pierre Andre
 
 Lakonan pendek antara tiga tokoh di atas menghiburkan!
 
 Ustaz Haslin Bahrin, UAI dan Dato' Malek Nor, bual bicara sambil penuh dengan pengisian ilmu.
 
 Penutup majlis dengan Asma' Ul Husna dan Bacaan Doa oleh UAI! Alhamdulillah.
 
 
 Aku dan sahabat2 yang hadir.
 
- TERIMA KASIH MEMBACA - MOHON SHARE ENTRI -

comments:

 
Alhamdulillah..
Selamat tahun baharu,
semoga tahun ini memberikan kita jutaan rahmat buat kita semua :)
 
new hope said...
saya juga di sana ! selamat tahun baru
 
Suhami Ahmad said...
alhamdulillah...ini pembaharuan yang kita mahukan..... :)
 
diana said...
wah..selebriti pun ada..tapi yang ni tak masuk berita tv..heheh
 
 
 
 
 

RG2011... "Sami Yusuf Al-Mu'allim "

 

"Sami Yusuf Al-Mu'allim "

We once had a Teacher
The Teacher of teachers,
He changed the world for the better
And made us better creatures,
Oh Allah we've shamed ourselves
We've strayed from Al-Mu'allim,
Surely we've wronged ourselves
What will we say in front him?
Oh Mu'allim...

Chorus
He was Muhammad salla Allahu 'alayhi wa sallam,
Muhammad, mercy upon Mankind,
He was Muhammad salla Allahu 'alayhi wa sallam,
Muhammad, mercy upon Mankind,
Teacher of all Mankind.
Abal Qasim [one of the names of the Prophet]
Ya Habibi ya Muhammad
(My beloved O Muhammad)
Ya Shafi'i ya Muhammad
(My intercessor O Muhammad)
Khayru khalqillahi Muhammad
(The best of Allah's creation is Muhammad)
Ya Mustafa ya Imamal Mursalina
(O Chosen One, O Imam of the Messengers)
Ya Mustafa ya Shafi'al 'Alamina
(O Chosen One, O intercessor of the worlds)
He prayed while others slept
While others ate he'd fast,
While they would laugh he wept
Until he breathed his last,
His only wish was for us to be
Among the ones who prosper,
Ya Mu'allim peace be upon you,
Truly you are our Teacher,
Oh Mu'allim..

Chorus
Ya Habibi ya Muhammad
(My beloved O Muhammad)
Ya Shafi'i ya Muhammad
(My intercessor O Muhammad)
Ya Rasuli ya Muhammad
(O My Messenger O Muhammad)
Ya Bashiri ya Muhammad
(O bearer of good news O Muhammad)
Ya Nadhiri ya Muhammad
(O warner O Muhammad)
'Ishqu Qalbi ya Muhammad
(The love of my heart O Muhammad)
Nuru 'Ayni ya Muhammad
(Light of my eye O Muhammad)
He taught us to be just and kind
And to feed the poor and hungry,
Help the wayfarer and the orphan child
And to not be cruel and miserly,
His speech was soft and gentle,
Like a mother stroking her child,
His mercy and compassion,
Were most radiant when he smiled


Chorus
Abal Qasim [one of the names of the Prophet]
Ya Habibi ya Muhammad
(My beloved O Muhammad)
Ya Shafi'i ya Muhammad
(My intercessor O Muhammad)
Khayru khalqillahi Muhammad
(The best of Allah's creation is Muhammad)
Ya Mustafa Ya Imamal Mursalina
(O Chosen One O Imam of the Messengers)
Ya Mustafa ya Shafi'al 'Alamina
(O Chosen One O intercessor of the worlds)

 

 

----------------------------

Penerangan ini (termasuk lampiran apa sahaja) cuma untuk siapa sahaja yang dimaksudkan. Penerangan ini mungkin mengandung bahan-bahan rahsia dan / atau maklumat perniagaan rahsia kepunyaan Mattel. Kalau anda bukan penerima yang dimaksudkan, anda tidak seharusnya menduplikat, mengirim atau menggunakan maklumat ini untuk maksud apa sahaja, dan anda harus segera menghapuskannya dan memberitahu adanya kepada pengirim.

 

This message (including any attachments) is only for the use of the person(s) for whom it is intended. It may contain Mattel confidential and/or trade secret information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute or use this information for any purpose, and you should delete this message and inform the sender immediately.

Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam

 

Usah hendak menegakkan benang basah. Bertanggungjawab pada diri sendiri. Tepuk dada tanyalah selera. Hanya kamu tahu kedudukan akidah kamu
 
rhirowati - rhirowati

From: "anis1222@yahoo.com" <anis1222@yahoo.com>
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sent: Friday, January 25, 2013 3:48 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
 
Kalau konsert kpop tak perlu ty ustaz ke hehehe ceramah agama kena ty ustaz takut pesong akidah... Nak gelakkkk
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

-----Original Message-----
From: Ahmad Radzali Sarman mailto:zaligtc%40yahoo.com>
Sender: mailto:respeks_group%40yahoogroups.com
Date: Fri, 25 Jan 2013 11:22:50
To: mailto:respeks_group%40yahoogroups.commailto:respeks_group%40yahoogroups.com>; rio hirowatimailto:riorhs%40yahoo.com>
Reply-To: mailto:respeks_group%40yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam

kalau kat masjid buat ceramah agama malam thaipusam tu sambut thaipusam ke, baca yasin malam jumaat deepavali tu sambut deepavali juga ke




________________________________
From: Iswaniza Isa mailto:iswanizaisa%40yahoo.com.my>
To: rio hirowati mailto:riorhs%40yahoo.com>; mailto:respeks_group%40yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 23 January 2013 7:05 PM
Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam


Sibok-sibok cerita itu ini bagai nak rak, last-last suruh orang rujuk kat pakar pulak......hampehhhh tul la....

p/s : nampak sangat la dah habis hujah atau x tau nak berhujah...hehehe....

-end-


--- On Wed, 23/1/13, rio hirowati mailto:riorhs%40yahoo.com> wrote:


>From: rio hirowati mailto:riorhs%40yahoo.com>
>Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>To: "mailto:respeks_group%40yahoogroups.com" mailto:respeks_group%40yahoogroups.commailto:iswanizaisa%40yahoo.com.my" mailto:iswanizaisa%40yahoo.com.my>
>Date: Wednesday, 23 January, 2013, 9:52 AM
>
>
>     Tolong tanya ustaz pakar akidah seperti Dr. Abdullah Yasin. Saya tak mahu menegakkan benang basah seperti kamu kerana saya tak mahu akidah saya tercalar.

>rhirowati - rhirowati
>
>
>From: Iswaniza Isa mailto:iswanizaisa%40yahoo.com.my>
>To: mailto:riorhs%40yahoo.com
>Cc: mailto:respeks_group%40yahoogroups.com
>Sent: Wednesday, January 23, 2013 12:07 PM
>Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>
>x habis2 lagi kerr....TAK MASUK AKAL BETUL LA STATEMENT si RIO nih...pokok pangkal hati masing2 la...takat nak cerita pasal akidah dgn ilmu sekangkang kera...lebih baik diam sudah....Takbir...ALLUHUAKHBAR !!!!.....
>
>--- On Sun, 20/1/13, rio hirowati mailto:riorhs%40yahoo.com> wrote:
>
>
>>From: rio hirowati mailto:riorhs%40yahoo.com>
>>Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>>To: "mailto:respeks_group%40yahoogroups.com" mailto:respeks_group%40yahoogroups.com>
>>Date: Sunday, 20 January, 2013, 10:32 AM
>>
>>
>>      Ini soal akidah. Kalau perayaan pada tahun baru Cina tidak lah begitu menyalahi kerana ianya reunion, maka umat Islam boleh bersatu pada hari itu setelah lama berjauhan. Masa tahun baru Cina lah masa untuk bersama keluarga, kaum keluarga, kerabat sekampung, bla...bla....Sempena tahun Masehi itu menyalahi akidak dan kita guna Islam sebagai acara untuk kaum Nasrani-amat bertentangan dengan akidah kita
>> 
>>rhirowati - rhirowati
>>From: nie feng mailto:badai272%40yahoo.co.uk>
>>To: "mailto:respeks_group%40yahoogroups.com" mailto:respeks_group%40yahoogroups.com>
>>Sent: Tuesday, January 15, 2013 3:11 PM
>>Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>>
>>ni kes cerita kaldai la ni
>>kalau dgr ckp org tak habis semuanya salah
>>naik keldai salah, tak naik salah, sorang naik salah, dua2 naik salah
>>
>>
>>yg penting ada alternative utk menyambut tahun baru
>>kalau kau tanya aku, perayaan dlm islam ada dua aje, Aidilfitri dan Aidiladha
>>yg lain takyah sambut
>>From: rio hirowati mailto:riorhs%40yahoo.com>
>>To: "mailto:respeks_group%40yahoogroups.com" mailto:respeks_group%40yahoogroups.com>
>>Sent: Tuesday, 15 January 2013, 8:04
>>Subject: Re: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>>
>>        Mengapa pada tahun baru Kristian? Mengapa tidak buat pada hari lain. Lain kali buat pada 25hb Dis setiap tahun atau pada hari Deepavali atau hari Thaipusam atau pada hari Hungry Ghost
>> 
>>rhirowati - rhirowati
>>From: -::eSpAcE9808::- mailto:rienacom%40yahoo.com.sg>
>>To: zzxmelayucyber mailto:melayucyber%40yahoogroups.com>
>>Sent: Friday, January 4, 2013 12:00 AM
>>Subject: RG2011... Fw: Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>>
>> 
>>
>>Sambutan
Ambang Tahun Baharu 2013 Dataran Kemerdekaan Shah Alam
>>mohamadazhan.com
>>Salam untuk semua, moga dirahmati
>>Alhamdulillah, 2013 pintu tahun baru sudah
dibuka...bukan dengan kehendak siapa tetapi tetap yang semakin tua akan
merasainya. Sambutan Ambang Tahun Baru 2013, aku, adik aku dan sahabat2 lain
sempat sertai Sambutan Ambang 13 anjuran Kerajaan Negeri Selangor. Difahamkan
jumlah kehadiran malam tu 120K, pergggh! kalau muatkan Stadium Bukit Jalil ni
ngam2 penuh tempat duduk dan padang. Aku balik malam lepas program tu memang
jalan sesak, itu cilok dengan motor ja cepat sikit...kalau yang kereta
silap-silap 4 pagi baru sampai rumah.
>>Tahniah! Program yang hebat, warna warni
pengisian ilmu dan hiburan yang dekat dengan jiwa anak2 muda terutamanya. Jom
pakat usha2 sekejap gambar yang aku sempat snap kat bawah...maaflah kalau ada
gambar kualiti rendah, aku guna lens cap ayam saja...tak mampu nak bagi impak
sangat. Layan...
>>Sekitar gerai jualan pada petang 31 Disember
2012. Sempat pekena nasi arab petang tu...
>>Kak Abby(Insp Haliza) dan Diana Amir sembang
santai bersama Ust Tuan Norhisham Tuan Padang.
>>Moderator, Ust Tuan
Norhisham Tuan Padang.
>> 
>>Lepas sahaja solat
maghrib, aku disapa oleh seseorang...
>>"Azhan....?" Soal seorang anak muda.
>>"Ya..." sambil angguk2 saja hulur tangan
bersalaman.
>>"Azhan...? Hang
kenai dak aku ni...?"
>>Begitulah lebih kurang, aku memang tak dapat
ingat rupa dia...yaloh dah dekat 10 tahun tak pernah jumpa. Akhirnya program
ilmu ni jumpa semula sahabat yang pernah duduk satu dorm dan satu sekolah dulu.
Dulu2, pernah jugak aku dok teringat2 member sorang ni...Alhamdulillah sekarang
dah jadi doktor gigi dah sahabat aku ni, bertugas di Kota Kinabalu.(Ayin) Dr.
Ahmad Zhafri Mohamed. Tahniah bro! khabarnya baru melangsungkan perkahwinan
2 bulan lepas. Apa pun selamat diperantauan! InsyaAllah.
>> Lepas solat Isyak di khemah utama, syukur
jugak dapat tempat yang ok...senang nak shoot walau lens cap ayam =)
>>Exco Pendidikan Negeri Selangor, YB Dr
Halimah...orang kuat program Ambang 13. Makna 13 tak cukup sekadar 2013
tetapi PRU13! Kekalkan!
>> Wan Zack Haikal Wan Nor, pemain Harimau
Malaya. Bergandingan dengan seorang srikandi motor...aku pun tak ingat nama adik
tu. Umur 17 Tahun dah naik podium race cub prix! Dasat!
>> Wan Zack nampak malu2 sikit...adik
perempuan tu stedy ja....haha
>> Abang Aziz M. Osman, usia cecah 50 tahun
tapi masih muda. Gandingan bersama Ust Halim sebagai juruacara.
>> Ali XPDC, stedy lagi...vokal masih
mantop!
>> Diana Amir deklamasi sajak.
>> 
>> Syeikh Ali Soubuni, Ketua Ulama Syria!
Allahuakbar. Nasihatnya ringkas tetap padat dengan ilmu. Sudah berumur 83 tahun
tetapi mohon dipanjang usia kerana takut masih tak cukup bekalan
akhirat....banding dengan aku ni langit dan bumi...
>>Ustaz Nazmi Karim penterjemah.
>> Ni motor adik perempuan tu...set2 mat
rempit makan asap ja la...
>> Suka adik ni, dia terpilih oleh UAI untuk
dapat hamper besar! hehe
>> UAI bersama dua artis terkenal. Kamal Adli
dan Pierre Andre
>> Lakonan
pendek antara tiga tokoh di atas menghiburkan!
>> Ustaz Haslin Bahrin, UAI dan Dato' Malek
Nor, bual bicara sambil penuh dengan pengisian ilmu.
>> Penutup
majlis dengan Asma' Ul Husna dan Bacaan Doa oleh UAI! Alhamdulillah.
>> 
>> Aku dan sahabat2 yang hadir.
>> 
>>- TERIMA KASIH MEMBACA - MOHON SHARE ENTRI -
>>
>>comments:
>>
>> ahsfantasy Ryu said...
>>Alhamdulillah..
>>Selamat tahun baharu,
>>semoga
tahun ini memberikan kita jutaan rahmat buat kita semua :)
>>
>> new hope said...
>>saya juga di sana! selamat tahun baru 
>>Suhami Ahmad said...
>>alhamdulillah...ini pembaharuan yang kita mahukan..... :)
>>
>> diana said...
>>wah..selebriti pun ada..tapi yang ni tak masuk berita tv..heheh

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (21)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___