Wednesday, May 25, 2011

Re: RG2011... MINYAK oh Minyak

 

salam!

kalau kerajaan nak naikkan barang, dia orang dah naik senyap2. sebenarnya pasal minyak ni, kerajaan guna psikologi, nak tengok respon rakyat, kalau ramai membantah, tak jadi laaa, jadi dia orang akan cakap prihatin pasal masalah rakyat. kalau tengok kat tv, hari2 duk cerita pasal subsidi, wahai rakyat Malaysia, marilah kita celik sikit, jangan tertakluk apa yang ada di depan mata kita sahaja, lihatlah keadaan global. Walaupun dio orang hampir tiada subsidi, kemudahan lain diberikan, contohnya kalau di Eropah, setiap anak akan elaun bulanan, pendidikan boleh belajar sampai PHD.... jd renung2kanlah.....


From: Kartina Idris <kartina.idris@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wednesday, 25 May 2011 10:17:03
Subject: Re: RG2011... MINYAK NAIK LAGI (TUTUP)

 

Puak2 yang dok bincang pasai minyak ni ramai yang guna kepala lutut (pinjam istilah yg sering digunakan) saja dan berniat nak kondem gomen saja. Nah terbukti harga minyak RON95, diesel dan gas masak kekal, tak dinaikkan kerana keperihatinan gomen kepada keperitan rakyat sekarang.

2011/5/25 xstream <pejal71@gmail.com>
 

Nas hanya temberang pandai..Petronas tak jual minyak ker? duit untung tak bagi kerajaan ker? Bukan Najib boleh amik duit petronas? he he he untung petronas taknak subsidi petrol pulak..Iran dulu kena boikot dan masih lagi diboikot tetap berjaya kerana kerjaannya berjiwa rakyat, semua makanan buat dalam negeri, ini kita import..bawang pun import, beras pun import, gula pulak eskport..haii senang betul jadi pemerintah yer..import eksport ajer..cukai bagai nak rak, duit cukai buat haper? beli letrik dari IPP harga tinggi beb lepas tuh nak bayar naik rega api..Barang Naik memang sifat dier suka meipu...



2011/5/25 Mohamed Shapri <masyar@yahoo.com>
  

Apa hang cakap ni. Negeri2 PR hanya berharap kepada pendapatan negeri sahaja dan tiada pertolongan dari pusat. Lainlah negeri2 bawah BN. Semua dibantu oleh pusat. Kalau tidak dibantu oleh pusat, mereka ni sama juga dengan negeri2 PR. Fahamlah cara Malaysia diperintah beb.

From: Nas Isma <angahku_01@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com; ees_herbs@yahoo.com
Sent: Wednesday, May 25, 2011 5:21 PM

Subject: RG2011... MINYAK NAIK LAGI
 
Sejak bila pula kerajaan dapat menentukan harga pasaran? Bukankah ia sejak mula ditentukan oleh faktor permintaan dan penawaran. Malaysia mengamalkan sistem ekonomi kapitalis dan campuran. Kita bukan negara sosialis atau komunis di mana semua perkara ditentukan oleh pemerintah.
 
Seluruh dunia kini sedang menghadapi krisis kenaikan harga barangan, namun keadaan inflasi dan bekalan barang-barang keperluan asas di negara ini masih dalam situasi terkawal. Minyak mentah dijual dengan harga USD110 setong di pasaran terbuka. Kita masih beruntung kerana kerajaan memberikan subsidi kepada RON95, Disel dan LPG... ada sesiapa ker yang teringat nak ucap terima kasih?
 
Siapakah yang untung dengan pemberian subsidi oleh kerajaan? Tentunya syarikat-syarikat minyak besar seperti EXXON (ESSO), MOBIL, Shell, BHP dan Petronas... Kerajaan memberi subsidi RM20 bilion untuk petrol, diesel dan lpg pada 2010... Nah bolehkan kerajaan-kerajaan PR melakukan yang serupa di negeri-negeri jajahan takluk mereka?
 
Saya dengan ini mencabar kerajaan-kerajaan PR di negeri Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan supaya segera menurunkan harga barang termasuk harga minyak Ron97 dan Ron 95 serta LPG dengan memberikan subsidi kepada semua pembeli petrol dan lpg di negeri-negeri tersebut. Jangan hanya pandai berkokok atau tunggu selepas PRU13, ia sudah tidak bermakna lagi pada waktu itu kerana buku Jinggay hanyalah andaian dan janji kosong pembangkang, gimmick untuk memancing undi sebelum pilihanraya belaka.
 
From: Mohd Shukri Mohamed Talib <ees_herbs@yahoo.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wed, May 25, 2011 1:23:05 PM
Subject: Re: RG2011... MINYAK NAIK LAGI
 
ye betui dok kalut panaik tetap naik, bayor jehangpa cakap le berbuih2 mulutdepa mana pedulirakyat didahulukan....mai PRU 13 pandai le ingatjgn jadi Melayumudah lupabagi beras sekampit, duit RM300, tergadai habis undi........Selamat mengundi...kalu tak register memang buang karan le


From: dsj <dsjkamarul@gmail.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Wed, May 25, 2011 11:24:58 AM
Subject: Re: RG2011... MINYAK NAIK LAGI
 
Biaq pie lah dia NAIK...awat dok nak pening pening...bayor jer..jika idok kau bakor ajer..Station minyak...bagi pulok Insurance bayor kat depa...

2011/5/25 naz nazri <naz_5739@yahoo.com.sg>
 
Kawan dengar2 minyak akan naik lagi sebelum PRU-13.......mungkin juga Ron-95 dimansuhkan.....pening palo kawan ni....apa dah jadi
--
 
Your kind understanding upon receipt is much appreciates.
Have nice day!.
 PaHiT JanGaN TeRuS DiBuanG
Jangan wajah yang dicari tetapi hati budi....itu pengukuran yang sebenar...
dance dance dance
….Nothing in life is to be feared..it is only to be understood….
Don't be afraid to give up the good to go for the great!!!!
"You are not responsible for what people think about you.
But you are responsible for what you give them to think about you"
 
Declaration
Setiap Penulisan,Nukilan maupun sebarang Article Yang Diposting Ke Laman sesawang ini,Ianya hanyalah Sebagai Bahan Bacaan Sahaja.Pengirim Tidak Samasekali Terniat Walaupun Sebesar Hama Untuk Mempengaruhi Hati Maupun Perasaan Pembaca. Dan Ianya Juga Tiada Kaitan Samasekali Samada Yang Masih Hidup Maupun Yang Telah Mati.
Sekian dimaklumkan
Pengirim article




--
http://formulaluarbiasa.com/recommends/buatduitcepat
Beli Gadget Murah klik
http://www.shareasale.com/r.cfm?b=152121&u=409722&m=18925&urllink=&afftrack=


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment