Sunday, May 1, 2011

Re: RG2011... Pas perlu keluar pakatan

 

Salam....
Kalau PAS dah selesa dengan pakatan kenapa perlu keluar.Politik di Malaysia ada berbilang kaum dan klu nak ujudkan sistem dua parti perlu ada kerjasama. Kenapa baru sekarang orang sibuk dengan Pas?. Dari perkembangan semasa walaupun saya bukan ahli pas saya dapati PAS sangat konsisten dari dulu dan sekarang. Dengan cara begitu dapat pas dapat kembangkan lagi pengaruh nya. Orang china pun dah blh terima PAS kerana pendekatan begitu. Begitu juga UMNO menyertaai BN dengan perbagai parti etknik. Dengan kerjasama begitu baru blh memerintah. PKR pun dah banyak perubahan dan yang keluar tu kebayakan yang cari makan. Lambat Laun PKR pun jadi matang. DAP pun sudah matang dan blh bekerjasama ada lah satu pekembangan yang baik. Belum belaku lg  calon DAP di letakan di kawasan majoriti orang melayu melainkan BN. Tahniah pada PAS saya ucapkan kerana kini sudah menjadi salah satu parti yang di hormati. DAP di Pulau Pinang, PKR di Selangor dan PAS di Kedah telah pun telah memerintah dengan baik walaupun baru setahun jagung. Jadi Negeri yang di perintah olih pakatan dijaga dengan baik kenapa mesti PAS nak tingal kan pakatan?


From: Mat Rock <matrock_e1@yahoo.com>
To: mahligai@yahoogroups.com; ada2aje@googlegroups.com; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk; matrocke1@gmail.com; pakbelang@yahoogroups.com; penawarku@yahoogroups.com; respeks_group@yahoogroups.com; TemanHidup@yahoogroups.com
Sent: Monday, May 2, 2011 10:36 AM
Subject: Re: RG2011... Pas perlu keluar pakatan

 
entah kenapa.. wa setuju lak dgn cadangan PM kita ni.. wa rasa PAS boleh bergerak sendiri tanpa perlu sokongan Pakatan Rakyat.. DAP dh sah-sah x terima negara Islam.. PKR plak.. hmm.. kucar-kacir.. sori rakan2 Pakatan Rakyat sekalian.. wa memang x sokong perjuangan PKR.. bg wa PKR hanya ada 1 motif perjuangan iaitu DSAI.. hanya PAS di hati!!
dlm Buletin Awani 10am 02/05/2011, MCA awal2 dh bg statement.. UMNo boleh berbincang dgn PAS tp takkan terima Islam Otokratik!! CELAKA DAP & MCA!!!
 
Oleh WAN ZULKIFLI WAN YAACOB dan RADHUAN HUSSAIN
utusanterengganu@utusan.com.my
KUALA TERENGGANU 30 April - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pemimpin Pas perlu menerima kenyataan bahawa mereka mesti keluar daripada pakatan pembangkang jika benar-benar berjuang untuk kepentingan agama Islam.
Menurut Perdana Menteri, Pas tidak akan memperoleh apa yang dicita-citakan selama ini dan kerjasama dengan parti pembangkang lain hanya memberi keuntungan kepada DAP.
''Tak kisahlah sama ada Pas mahu bersendirian atau bergabung dengan UMNO, yang penting mereka tidak boleh bergabung dengan DAP kerana usaha Pas dalam memperjuangkan Islam akan terhalang," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Perumahan Pangsapuri Rakyat di Pulau Duyung di sini hari ini.
Dengan merujuk pilihan raya negeri Sarawak baru-baru ini, beliau berkata, usaha gigih Pas ketika berkempen hanya memberikan keuntungan yang lebih besar kepada DAP.
Menurut Najib, Pas perlu menerima kenyataan tentang ideologi mereka yang jelas bertentangan dengan DAP.
''Dari segi pertimbangan, tak ada makna Pas kekal dalam pakatan rakyat. Soal dia nak bergabung atau tidak, itu soal lain.
''Sebab kalau dalam pakatan, mereka tidak boleh berbuat apa-apa tanpa kekangan DAP. Dalam banyak isu, DAP akan tetap membuat keputusan jika mereka beranggapan sesuatu yang tak boleh diterima berdasarkan ideologi mereka," ujarnya.

 
 
Rock sokmo.. (jom join wa kat mahligai@yahoogroups.com)


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment