Sunday, May 1, 2011

Re: RG2011... Re: Pengasuh Melayu-Thai

 

salam...Pn. Aqeera...

Telah tertera di bawah sekiranyer berminat sila hubungi saya....tp Pn. Aqeera hanya sms...kalu lebih 50 org sms (kadang2 smpi lebih 10 kali bertanye macam2 soalan), mcm mane?...sy pun x ingat siapa yg saya sms kerana byk no. yg masuk....Kalu saya xjawab saya minta maaf sbb mgkin byk no. & sy x sempat jwb semua nyer...

telah diberitahu bhw saya bukan agen...dep 500 adalah utk make sure majikan setuju nak @ tidak...ade juga majikan yg setuju tp bile nak amik maid pd hari yg ditetapkan, tidak muncul smpi berjam2 lamenyer...manakala balance nyer pula utk kos tambang, wat pasport, org yg carikan maid tu di pendalaman thai....U all sanggup ke pegi thailand / kaw pendalaman serta cari sendiri org....Harga RM2k yg ditawarkan sgt murah & berbaloi...Tp kalu maid Indon, u all sanggup berhabisan duit utk semua ni...belum tentu Indon ni bagus & pandai bekerja....

Ade ramai yg menelefon & sy terangkan semua nyer...kalu x percaya, x mengapa ...& saya x paksa anda amik dr saya...sya nak menolong sesiapa yg perlukan maid sahaja...kalu nak srh org saya buat permit, diorg akan charge mahal sbb itu sy katakan permit buat sendiri & setelah dpt maid...itu tggungjawab majikan & maid, sy bg maid saja...

Tp, ramai menelefon sy & bkata pernah ditipu kerana e-mail sperti ini..itu saya x tau sbb saya crikan majikan utk org melayu-thai yg tiada pekerjaan & hendak bkerja..pernah ade majikan yg sy tolong carikan tp majikan tersebut x byr gaji gara-gara takut org yg saya berikan itu akan lari kerana setiap bln kena chop paspot sebelum permitnyer siap (kata majikan tersebut yg dia telah membuat pasport..tp mcm mane dia nak buat sedangkan dokumen maid pun dia x minta pd maid tersebut?)....sy yg rugi kerana tpaksa bayar gaji maid, bg duit mkn & minum, tpt tinggal serta tambang balik ke thailand...

Kalu org Indon u all sanggup amik sampai beribu-ribu, terpulanglah...Saya menolong org yg benar2 perlukan pembantu...

Terima kasih....

--- On Sat, 30/4/11, aqeera03@yahoo.com <aqeera03@yahoo.com> wrote:

From: aqeera03@yahoo.com <aqeera03@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011... Re: Pengasuh Melayu-Thai
To: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Saturday, 30 April, 2011, 4:07 PM

 

Salam

Saya setuju!saya pernah tanyakan berapa pembayaran yg perlu dibuat melalaui sms.beliau menjawab rm2,000 dan x termasuk permit.apabila sy tya jika rm2k,berapa bulan xperlu dibayar kpd maid tersebut.trus tiada jawapan.harap saudari narny dpt menjawab soalan kami.trima ksh

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.


From: "t0k_m0d3rat0r" <t0k_m0d3rat0r@yahoo.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Sat, 30 Apr 2011 07:59:46 -0000
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Re: Pengasuh Melayu-Thai

 

Nor Azian Abd Rani,
Mohon jawab pertanyaan dari ahli group tentang keraguan yang timbul

1) Deposit RM500 utk apa sedangkan pembantu dimaklumkan belum tiba ke Malaysia.

2) Kenapa perlu tergesa-gesa?

3) Bagaimana urusan permitnya?

4) Dijaminkah pembantu tersebut mampu menguruskan kerja rumah?

Ada pertanyaan dari ahli group yang ragu-ragu dengan apa yang ditawarkan. Mohon penjelasan agar tiada sesiapa yang rugi disini. Terima kasih.

--- In respeks_group@yahoogroups.com, Nor Azian Abd Rani <narny7976@...> wrote:
>
> Salam...
>
> Sesiapa yg berminat utk mendapatkan pbantu rumah warga Melayu-Thai...sila hubungi saya di talian :017-6187976 (narny)
>
> Terima kasih
>

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment